eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Znane marki a SEO

Znane marki a SEO

2013-01-29 10:17

Znane marki a SEO

SEO © buchachon - Fotolia.com

Często młodzi specjaliści od marketingu (doświadczeni doskonale już znają odpowiedź) zadają sobie pytanie, czy znanym, wielkim markom i firmom potrzebne jest SEO. Otóż jest potrzebne. I to bardzo. Niezbędne jest z tych samych powodów, dla których największe koncerny na świecie, pomimo swej rozpoznawalności i popularności, wciąż prowadzą akcje reklamowe.

Przeczytaj także: SEO i SEM. Jak maksymalizować sprzedaż?

Daje się zauważyć, że reklamy te dotyczą nie tylko nowych produktów, ale także starych, dobrze znanych i świetnie się sprzedających. To zarówno względy wizerunkowe, jak i sprzedażowe. Na dodatek przekaz reklamowy jest wzmacniany przed wydarzeniami, prowokującymi do zwiększonych zakupów. Aby jeszcze bardziej podnieść pik sprzedażowy w tych momentach, firmy sięgają właśnie po reklamę, również tą w wyszukiwarkach.

SEO – prestiż i sprzedaż

Pozycjonowanie stron (SEO) to mówiąc najkrócej, zespół działań (m.in.: optymalizacja kodu strony, korekta tekstów pod kątem wyszukiwarek, zgodne z wytycznymi oznaczenie plików multimedialnych, pozyskanie linków do strony) uszeregowany w pewnym harmonogramie czasowym, mający na celu podniesienie (a najlepiej wprowadzenie do TOP3) pozycji strony firmowej w wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe, związane z profilem działalności firmy. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to nie tylko szansa na powiększenie bazy klientów, ale także prestiż. W praktyce spotykamy strategie SEO nastawione na zwiększenie sprzedaży oraz strategie SEO nastawione na zbudowanie dobrego wizerunku firmy. Jednakże często stosowanym zabiegiem jest łączenie obu tych strategii. SEO to generalnie bardzo efektywny instrument. Przy stosunkowo niewielkich kosztach, przedsiębiorstwa mogą osiągnąć doskonałe efekty na tych dwóch płaszczyznach.

SEO wzmocni wizerunek

Jednym z najważniejszych czynników decydujących o pozycji strony w wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe jest jej ogólna popularność. Wskaźnikiem popularności firmy (a przez to witryny firmowej) w Internecie jest liczba linków prowadzących do strony. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to nie tylko większa liczba klientów, to jednocześnie prestiż. W przypadku przedsiębiorstw, których zasadniczym kanałem sprzedaży nie jest Internet, pierwsza pozycja to głównie prestiż. Należy pamiętać, że w Internecie firmy nawet bardzo popularne w świecie realnym, nie mogą liczyć automatycznie na wysoka pozycję w wynikach wyszukiwania na określone frazy kluczowe. Tutaj o pozycji decyduje głównie liczba linków i inne działania z zakresu SEO. Nie wygląda to dobrze, gdy duża firma w wynikach wyszukiwania jest na 2 stronie wyników lub nawet dalej.

Jeśli chodzi o wielkie i znane przedsiębiorstwa, warto zadbać, aby wszystkie linki do strony pochodziły z wartościowych witryn. Dzięki temu unikniemy kłopotów związanych ze zmianami algorytmu wyszukiwania. Dobre linki to solidna pozycja. Słabe linki z tzw. stron stworzonych tylko do pozycjonowania, to ryzyko zniknięcia witryny z wyników wyszukiwania przy modyfikacji algorytmu. Każda zmiana algorytmu wyszukiwania ma na celu wyeliminowanie sztucznych impulsów do strony (deprecjonuje linki mało wartościowe). Ostatnio słyszeliśmy, że wiele witryn dużych firm zniknęło z indeksu stron za stosowanie praktyk SEO niezgodnych z wytycznymi wyszukiwarek. Taka informacja nie dodaje prestiżu firmie.

fot. buchachon - Fotolia.com

SEO

SEO to niezbędny element każdej kampanii marketingowej dla firm, które Internet traktują jako główny kanał sprzedaży.


SEO zwiększy sprzedaż

SEO to doskonały instrument sprzedażowy. SEO to niezbędny element każdej kampanii marketingowej dla firm, które Internet traktują jako główny kanał sprzedaży. Ale nie tylko. SEO pomaga wzmocnić sprzedaż także firmom, które stawiają na tradycyjne kanały sprzedaży. W przypadku wielu branż (nieruchomości, motoryzacja) klienci wpierw w Internecie poszukują interesujących produktów, a następnie udają się do salonu sprzedaży. Poszukiwania w sieci to często etap wstępny przed zakupem. W tych branżach firma musi dać się łatwo odnaleźć klientowi. Strona nie tylko powinna się wyświetlać wysoko na frazy związane z profilem działalności firmy, ale także musi być jasna i czytelna. Musi reprezentować wysoki poziom pod względem estetycznym i językowym. Często jakość strony decyduje o wyborze konsumenta. Specjaliści od sprzedaży samochodów często przyznają, że wraz ze zmianą strony internetowej na lepszą (czytelniejszą, funkcjonalną, estetyczną, itp.) obserwowali zwiększoną sprzedaż. Choć przecież nikt w Internecie samochodów nie kupuje, to jednak pierwszy kontakt z marką jest właśnie w sieci.

Coraz więcej reklamy coca-coli, znaczy idą święta…

Powszechnie wiadomo, że każdy produkt w gospodarce kapitalistycznej (ale także socjalistycznej) sprzedaje się różnie w ciągu całego roku. Na pewne „piki sprzedażowe” mają wpływ okoliczności ekonomiczne, poziom rozwoju gospodarczego kraju, przepisy prawne, warunki pogodowe, uwarunkowania kulturowe i religijne oraz inne niespodziewane sytuacje (np. powódź). Kiedy spodziewamy się wzrostu sprzedaży albo jesteśmy przekonani, że nadchodzące okoliczności (oczywiście te, które można przewidzieć) mogą zwiększyć sprzedaż pewnego produktu, należy wspomóc działaniami reklamowymi ten efekt. Poprzez działania SEO w sposób szybki i niezbyt kosztowny możemy zintensyfikować działania marketingowe. Musimy klientom przypomnieć o naszym produkcie (strategia SEO przypominająca), wzmocnić komunikację marketingową (strategia SEO wzmacniająca) lub zastosować strategię SEO rozszerzającą.

 

1 2

następna

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: