Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2012
2012-05-14 13:38
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych I 2012
fot. mat. prasowe
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych
fot. mat. prasowe
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych TOP 30
fot. mat. prasowe
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych TOP 30 cd.
W formacie supermarketów liderem jest Intermarché (73,17 pkt.), przed Tesco (72,73 pkt.) i Polomarketem (71,43 pkt.). W tej kategorii większość sieci poprawiła swoje wyniki, przy czym największą dynamikę wzrostu zanotowała sieć supermarketów delikatesowych Alma Market (66,70 pkt. - wzrost o 3,38 punktu). Dzięki konsekwentnym działaniom modernizacyjnym i skutecznej promocji firma wyraźnie wyszła na prostą po okresie wyraźnego regresu spowodowanego stagnacją gospodarczą w Polsce.
fot. mat. prasowe
Hipermarkety i supermarkety
Interesującym zjawiskiem w ostatnich miesiącach jest rosnąca pozycja sieci partnerskich stanowiących atrakcyjną alternatywę dla handlowców, którzy nie chcą prowadzić samodzielnej działalności handlowej, ale też nie odpowiada im formuła franczyzowa. Intermarché utrzymała silną siódmą pozycję w łącznym rankingu, a Top Market zanotował wzrost o ponad 2 punkty (57,01 pkt.). W obecnej edycji zadebiutowała również sieć partnerska małych i średnich sklepów Chorten (50,42 pkt.), która w ciągu ostatniego roku urosła z 50 do ponad 140 placówek.
fot. mat. prasowe
Dyskonty i sklepy convenience
Wyraźnym kierunkiem ekspansji sieci detalicznych są polskie osiedla i mniejsze miejscowości, gdzie lokuje się większość nowych sklepów w mniejszych formatach. W tym roku dostrzec można wzmożony wpływ zachowań nabywczych polskich konsumentów na działania sieci handlowych. Polacy nadal preferują niskie ceny, jednakże przykładają coraz większą wagę do jakości produktów i wygody dokonywania zakupów. W efekcie wiele wiodących sieci podejmuje intensywne działania modernizacyjne, które tworzą nową jakość na polskim rynku. Tesco rozwija koncept hipermarketów kompaktowych Tesco Express, Carrefour tworzy sieć franczyzowych średnich sklepów Carrefour Express, a Biedronka modyfikuje swój dyskontowy koncept poprzez wprowadzanie rozwiązań typowych dla supermarketów. Modyfikacje w tej sieci są jednakże nieznaczne, natomiast sieć wyraźnie traci dotychczasową przewagę cenową.
fot. mat. prasowe
Sklepy spożywcze MSD (małe, średnie i duże sklepy spożywcze)
Kolejne miesiące 2012 roku będą trudnym okresem w handlu spożywczym, głównie ze względu na ograniczenie siły nabywczej większości polskich konsumentów. Można śmiało prognozować, że najbliższa przyszłość należy do sieci, które skoncentrują się na poprawieniu efektywności działalności handlowej. Skuteczność działań modernizacyjnych poszczególnych sieci będzie możliwa już podczas opracowania wyników kolejnej edycji Rankingu w lipcu 2012 roku.
fot. mat. prasowe
TOP 10 pod względem dynamiki
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych VIII 2017
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych X 2013
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2013
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych VIII 2012
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych IX 2011
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2011
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych XI 2010
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych X 2010
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych IX 2010
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)