eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Oszustwa związane z grami online

Oszustwa związane z grami online

2010-10-08 10:34

Przeczytaj także: Prezenty świąteczne a bezpieczne zakupy online


Od tego czasu liczba szkodników stale spadała. W pierwszej połowie 2009 roku pojawiło się około 138 000 nowych szkodników atakujących gry, przez co całkowita liczba wpisów dla tego typu szkodliwego oprogramowania w kolekcji firmy Kaspersky Lab wyniosła 1 878 750 (6 sierpnia 2010).

Przegląd rozkładu geograficznego prób ataków przy użyciu szkodliwego oprogramowania dla gier pokazuje, że takie programy są szczególnie rozpowszechnione w Azji. Dane te są generowane przez usługę „chmury” firmy Kaspersky Lab - Kaspersky Security Network (KSN).

fot. mat. prasowe

Dzienna liczba ataków wg krajów

Dzienna liczba ataków wg krajów


Kaspersky Lab wykrywa średnio ponad 3,44 milionów ataków przy użyciu szkodliwego oprogramowania dziennie. Chociaż World of Warcraft był przez długi czas najczęściej atakowaną grą, został wyprzedzony przez Maple Story, azjatycką grę MMORPG.

Dwadzieścia najczęściej atakowanych gier w okresie od stycznia 2009 roku do marca 2010 roku:
  1. Maple Story
  2. World of Warcraft
  3. Perfect World
  4. Lineage
  5. Woool
  6. Cabal Online
  7. PlayOnline Viewer (platforma oferująca wiele gier)
  8. Mojie online
  9. Dekaron
  10. Gamania
  11. Huaxia II Online
  12. Tales Weaver
  13. SilkRoad Online
  14. Tenio
  15. Ragnarok Online
  16. Dungeon & Fighter
  17. LaTale
  18. Seal Online
  19. Reign of Revolution
  20. Lying West Online II

Lista ta potwierdza trend, który ukazuje tabela zawierająca dane dotyczące rozkładu geograficznego ataków. Wiele z gier wymienionych powyżej zostało stworzonych w Azji i wiele jest nieznanych w innych miejscach na świecie.

Analiza ekonomiczna

W ciągu ostatnich trzech lub czterech lat cyberprzestępcy zarobili ogromne zyski na sprzedaży skradzionych kont do gier i przedmiotów wykorzystywanych w grach. Szybko zorientowali się, że to co z początku stanowiło niszową działalność, w rzeczywistości było dużym źródłem dochodów.

Ponieważ cyberprzestępcy chcą osiągnąć zyski, istotne jest wybranie odpowiedniej gry jako celu ataków. Najważniejszą rolę odgrywa tu wielkość społeczności graczy. Jeżeli chodzi o wysyłanie wiadomości phishingowych i rozprzestrzenianie szkodliwego oprogramowania, grupa docelowa musi być wystarczająco duża, aby wysiłek opłacał się. Ataki na graczy nie są ukierunkowane, ale wykorzystują prawo średniej: aby atak opłacał się, musi istnieć szansa, że pewien odsetek odbiorców będą stanowili gracze konkretnej gry.

poprzednia  

1 ... 3 4 5 6

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: