eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Analiza mediów - źródło informacji biznesowych

Analiza mediów - źródło informacji biznesowych

2010-04-07 13:46

Przeczytaj także: Promocja miast w prasie: Rzeczpospolita nr 1


Przykład 2:

Niewielka firma Y prowadzi sprzedaż gadżetów reklamowych.
  • Na podstawie analizy mediów z branży marketingowej ma na bieżąco dostęp do informacji na temat ruchów personalnych w działach PR i marketingu firm i dużych agencji sieciowych. Dzięki stworzonej bazie, rozsyła swoje oferty bezpośrednio do osób zainteresowanych. Łatwiej przy tym kontroluje czy oferta dotarła do konkretnego odbiorcy, niż w przypadku wysyłki na ogólny adres biura.
  • Analiza mediów dostarcza także informacji o planowanych kampaniach reklamowych i wprowadzanych na rynek produktach. Pozwala to działowi sprzedaży dostosować ofertę w ten sposób aby rozwiązała potencjalną potrzebę klienta. Dzięki zrozumieniu potrzeby, oferta firmy Y staje się bardziej konkurencyjna.
  • Z mediów firma Y dowiaduje się o producencie wyjątkowego produktu – torby z wbudowanymi bateriami słonecznymi za pomocą których można ładować np. telefony komórkowe. Firma Y nawiązuje kontakt z producentem toreb i włącza je do swojej oferty.
  • Dzięki analizie mediów firma Y poznaje nowe możliwości promocji swoich produktów odkrywając coraz to nowe, bezpłatne bazy danych firm, portale branżowe, w których umieszcza swoje informacje prasowe, występuje jako ekspert i zostawia wizytówki sieciowe. W efekcie poprawia się pozycjonowanie strony firmy Y, za pośrednictwem której pozyskuje ona 60% swoich klientów.

Przykład 3
Firma Z to inwestor budujący nowoczesny obiekt handlowy w centrum miasta średniej wielkości.
  • Dzięki analizie forów internetowych, firma Z odkrywa grupę osób niezadowolonych z inwestycji -mieszkańców miasta, którzy boją się o przyszłość drobnego handlu, zakorkowane ulice i hałas. Poznając argumentację strony przeciwnej firma Z opracowuje plan prewencji i reakcji na sytuację kryzysową zanim temat zostanie podjęty przez inne media (prasa, radio, TV).
  • Lokalne gazety donoszą o planowanej w niewielkiej odległości od inwestycji firmy Z budowie kompleksu basenów i ośrodka rekreacyjnego. Firma Z wykorzystuje te informacje komunikując je do swoich potencjalnych najemców, podkreślając wizję stworzenia wielofunkcyjnego centrum - będącego magnesem przyciągającym klientów mieszkających w promieniu 100 km.
  • Firma Z przeanalizowała materiały prasowe dotyczące inwestycji w obiekty handlowe w mieście na przestrzeni ostatnich 5 lat. Na podstawie ich analiz stworzyła mapę potencjalnych przeciwników i zwolenników wśród lokalnych dziennikarzy, radnych i organizacji społecznych.
Monitoring mediów jest stosunkowo prostym i tanim narzędziem wspierania biznesu, wymaga jednak opracowania strategii i systematyczności, a także rozwiniętego systemu komunikacji wewnątrz firmy. Efektywne zarządzanie informacją polega na wykorzystaniu w pierwszej kolejności źródeł ogólnodostępnych, a dopiero po wyczerpaniu ich możliwości rozważenie przeprowadzenia płatnych analiz czy badań marketingowych.

poprzednia  

1 2 3

Koszt kapitału

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: