Przemysł motoryzacyjny coraz większym pracodawcą
2007-08-22 12:49
Przeczytaj także: 10 największych firm motoryzacyjnych w Europie Wschodniej
Według wyliczeń ekspertów PIM, główną siłą napędową przemysłu motoryzacyjnego w Polsce są producenci komponentów i części, którzy zatrudniają ponad 80 proc. wszystkich osób związanych z tą branżą. Drugą grupę stanowią producenci pojazdów, mający niespełna 16-proc. udział w zatrudnieniu w tym sektorze. Za nimi są producenci przyczep i naczep, którzy dają pracę blisko 3 proc. osób zatrudnionym w branży.Prognozy PIZ zakładają, że zatrudnienie w przemyśle motoryzacyjnym w ciągu całego bieżącego roku wzrośnie o 15-18 tys. osób. Przyczynią się do tego nie tylko inwestycje i zwiększenie produkcji przez koncerny samochodowe, lecz również kolejne inwestycje w sektorze poddostawczym.
W gronie podmiotów realizujących inwestycje zaplanowane na lata 2007-2009 znajdują się m.in.: AE Group Strzelce Krajeńskie (co najmniej 250 nowych miejsc pracy), Autocam Poland Kamienna Góra (200), Automotive Lighting Sosnowiec (150), Bosch/Denso Wrocław, Bridgestone Stargard Szczeciński (750), Haering Piotrków Tryb. (350) czy Johann A. Krause Polska Gdańsk (300).
oprac. : Jakub Parnes / Polska.pl
Przeczytaj także
-
Elektromobilność: po 2035 roku zaleje nas fala używanych samochodów?
-
Automotive: daleko do stabilności finansowej, ale prognozy są obiecujące
-
Samochody elektryczne podbiją rynek? Prognozy dla branży motoryzacyjnej
-
Co czeka automotive? Niepewne prognozy na 2023 rok
-
Branża motoryzacyjna czeka na odbicie. Pomoże elektromobilność?
-
Branża motoryzacyjna walczy o pracowników z Ukrainy?
-
Branża motoryzacyjna: wojna gorsza niż COVID-19?
-
Kiepskie nastroje w automotive. Ceny samochodów znowu w górę
-
Branża motoryzacyjna hamuje z inwestycjami