Jak korzystamy z telefonów komórkowych?
2007-06-19 11:29
Przeczytaj także: Polacy lubią wiadomości SMS
Na świecie średnia dla komórek wynosi 35 minut dziennie. Światowymi rekordzistami są Amerykanie, którzy co dzień rozmawiają 69 minut. W Europie prym wiodą Szwedzi ze średnią wynoszącą 44 minuty.Z badań Ericssona wynika, że 66 proc. Polaków wykorzystuje telefony komórkowe zarówno do połączeń głosowych, jak i wysyłania SMS-ów. 11 proc. do tego zestawu dodaje również MMS-y. Kolejne 11 proc. używa ich tylko do połączeń głosowych. Dla firm telekomunikacyjnych najatrakcyjniejszymi klientami jest zaś grupa 12 proc. osób korzystających z usług bardziej zaawansowanych niż MMS. Zalicza się do nich m. in. dostęp do usług online przez portal operatora, poczta elektroniczna, internet przez WAP i komunikatory.
Trzy czwarte Polaków używa w domu zarówno telefonu komórkowego, jak i stacjonarnego. Spora grupa używa tylko komórki. Lubimy dzwonić z komórki będąc w domu, zwłaszcza kiedy dzwonimy na inny telefon komórkowy lub kiedy chcemy wykorzystać darmowe minuty.
Średni miesięczny rachunek Polaka wynosi 66 zł, czyli 17 euro. Na tle Europy to niewiele. Na Węgrzech jest to 19 euro, w Niemczech 33 euro, w Wielkiej Brytanii 31 euro, a w USA – 48. Najwyższe rachunki w Polsce płacą materialiści. 48 proc. użytkowników komórek opłaca rachunek w formie kart przedpłaconych (prepaid), a 45 proc. w formie abonamentu. 5 proc. deklaruje, że korzysta z obu tych form.
Jesteśmy raczej wierni swojemu operatorowi. W ostatnich 12 miesiącach przed przeprowadzeniem badania 11 proc. zmieniło operatora. Tylko 4 proc. deklaruje, że zrobi to w kolejnych 12 miesiącach. Lubimy za to nowe aparaty telefoniczne. Aż 16 proc. z nich ma mniej niż 6 miesięcy, a 25 proc. - mniej niż rok. 7 proc. klientów operatorów używa więcej niż jednego aparatu.
Informacje o badaniu
Badanie konsumenckie w Polsce zrealizował Ericsson Consumer&Enterprise Lab. Badacze w kwietniu 2006 r. przeprowadzili 1500 wywiadów osób w grupach wiekowych od 15 do 69 lat. Posłużono się zarówno metodą ilościową jak i jakościową. Wybrana grupa jest reprezentatywna dla 28 mln mieszkańców Polski.
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Usługi mobilne: GPS najpopularniejszy
-
Telefony komórkowe wypierają stacjonarne
-
Telefonia komórkowa a kryzys finansowy
-
Telefonia komórkowa 2006/2007
-
Telefonia komórkowa: penetracja rynku rośnie
-
Operatorzy GSM a lojalność klientów
-
Europejczycy a telefony komórkowe
-
Telefonia komórkowa w Polsce
-
Telefony komórkowe: czego szukają internauci?