eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Internauci przekazują 1 proc. podatku

Internauci przekazują 1 proc. podatku

2007-04-17 01:02

Internauci przekazują 1 proc. podatku

W którym miesiącu zeszłego roku rozliczał(a) się Pan(i) z podatku dochodowego od osób fizycznych za © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Niemal połowa (49 proc.) polskich internautów, którzy dopiero będą rozliczać się z fiskusem, zamierza w tym roku przekazać 1% swojego podatku organizacjom pożytku publicznego. Aż 48 proc. z nich w marcu 2007 roku stało jeszcze przed ostatecznym wyborem konkretnego odbiorcy - na prośbę stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce firma Gemius zbadała opinie o "akcji 1%" na miesiąc przed zakończeniem okresu rozliczeniowego.

Przeczytaj także: Filantropia: jesteśmy hojni i tego samego oczekujemy od biznesu

Internauci doskonale zdają sobie sprawę z możliwości przekazania 1% podatku dochodowego od osób fizycznych na rzecz organizacji pożytku publicznego – aż 94 proc. użytkowników sieci w wieku co najmniej 15 lat deklaruje, że słyszało o tym rozwiązaniu. Świadomość ta nie jest jednak podparta wiedzą o zasadach regulujących tego typu rozliczenia – łącznie aż 44 proc. badanych nie wie, w jaki sposób może przekazać 1 proc. swoich dochodów na rzecz organizacji pożytku publicznego.

Z roku na rok fundacje i stowarzyszenia decydują się na coraz bardziej zintensyfikowane i profesjonalne kampanie reklamowe we wszystkich środkach przekazu. Reklama społeczna promująca „akcję 1%” najczęściej dociera do internautów za pomocą telewizji, a ponad 1/3 spotkała się z nią w internecie. Jak kształtują się opinie podatników o akcji? Co sprawia, że nie wszyscy wspierają organizacje? W jaki sposób i do kogo skutecznie skierować działania reklamowe?

Decyzja w ostatniej chwili

Marzec i kwiecień są tymi miesiącami, które najwięcej internautów wybrało w ubiegłym roku na termin złożenia deklaracji podatkowej. W marcu 2006 roku wypełniony formularz PIT oddało fiskusowi 28 proc. badanych.

Z badań Gemius realizowanych na prośbę SOS WD wynika, że internauci czekają ze złożeniem deklaracji do ostatniej chwili – aż 12 proc. rozliczających się z podatku załatwiło wszelkie formalności z tym związane w czwartym tygodniu kwietnia 2006 roku.

W marcu 2007 roku co trzeci polski internauta nie złożył jeszcze zeznania podatkowego za rok 2006. Wśród tych, którzy deklarowali, że dopiero będą się rozliczać, niemal połowa w momencie przeprowadzenia badania nie podjęła jeszcze decyzji o organizacji, którą obdaruje.

To, jak istotne z punktu widzenia efektywnej strategii promocyjnej są dni bezpośrednio poprzedzające złożenie deklaracji, pokazują odpowiedzi na pytanie o moment podjęcia decyzji o przyznaniu 1%. Co piąty polski internauta rozliczający się z fiskusem za rok 2005 zdecydował o przekazaniu 1% swojego podatku w ostatnich dniach przed złożeniem PIT.

fot. mat. prasowe

W którym miesiącu zeszłego roku rozliczał(a) się Pan(i) z podatku dochodowego od osób fizycznych za

W którym miesiącu zeszłego roku rozliczał(a) się Pan(i) z podatku dochodowego od osób fizycznych za 2005?

 

1 2 3

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: