eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Usługi assistance 2018 oczami klientów

Usługi assistance 2018 oczami klientów

2019-03-15 10:43

Usługi assistance 2018 oczami klientów

Liderem assistance samochodowe © auremar - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Publikacji doczekała się ósma już edycja badania "Rynek usług assistance widziany oczami klientów". Czego tym razem dowiadujemy się z analizy zrealizowanej na zlecenie Mondial Assistance? M.in. tego, że świadomość assistance w naszym kraju wzrasta z roku na rok. Dziś świadomość istnienia tego rodzaju usług oraz zrozumienie dla ich specyfiki deklaruje już 81 proc. Polaków, co względem minionego roku oznacza wzrost o 5 p.p.

Przeczytaj także: Polacy a usługi assistance 2017

Celem, który rokrocznie przyświeca autorom badania, jest przyjrzenie się świadomości oraz potrzebom zgłaszanym przez konsumentów korzystających z usług w zakresie assistance. Nie inaczej było tym razem. Analizie poddano poziom zrozumienia usług przez klientów oraz najbardziej pożądane rodzaje świadczeń. Mondial Assistance sprawdził również, czy dołączenie usługi assistance do produktu finansowego sprawia, że ta pierwsze zyskuje na popularności.

Znaczny wzrost świadomości


Jak dowodzą wyniki badania, aż 14,3 mln spośród 17,7 mln osób posiadających usługi finansowo-ubezpieczeniowe deklaruje, że rozumie czym są usługi assistance. Względem poprzedniego roku rzesza "świadomych" powiększyła się o 603 tys. osób.
- Utrzymuje się zaobserwowany w poprzednich badaniach trend pokazujący, że wzrasta popularność usług assistance oraz, że Polacy szeroko patrzą na te usługi. Rozumienie assistance jako szeroko pojętych usług pomocowych/ratunkowych wynosi 44 proc. (wzrost o 3 p.p.), jako usług ubezpieczeniowych/usług dodatkowych 42 proc., samochodowych/komunikacyjnych 22 proc. (spadek o 8 p.p.) – wyniki badania komentuje Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance.

Liderem assistance samochodowe, coraz wyżej cenione assistance domowe


W 2018 roku największą wartość dla Polaków miało assistance samochodowe/komunikacyjne np. holowanie, pomoc przy zepsutym samochodzie (74 proc., spadek o 8 p.p.). Na drugim miejscu znalazło się assistance medyczne np. domowa wizyta lekarska czy rehabilitacja (73 proc., spadek o 12 p.p.), na trzecim turystyczne/podróżne czyli organizacja leczenia za granicą po wypadku lub chorobie (65 proc., spadek o 3 p.p.).
- Wśród badanych osób 57 proc. wskazało assistance domowe jako to o największej wartości. To wzrost aż o 10 p.p. w porównaniu do 2017 roku. Niezmiernie cieszy nas fakt, że Polacy coraz lepiej widzą, jak wartościowe w rozwiązywaniu domowych awarii, może być assistance. Ten rodzaj usług, może nie jest jeszcze tak popularny, jak assistance dla samochodu, ale z roku na rok coraz więcej Polaków zaczyna dostrzegać te usługi i je cenić – dodaje Tomasz Frączek.

Respondenci najbardziej obawiają się sytuacji związanych ze zdrowiem jednak w 2018 roku ponad połowa badanych nie doświadczyła żadnych nieprzychylnych zdarzeń. Jeśli już do takich doszło to najczęściej była to awaria w domu (18 proc., wzrost o 4 p.p.), awaria samochodu (17 proc., wzrost o 5 p.p.) nagłe zachorowanie w kraju (12 proc., spadek
o 2 p.p.).

fot. mat. prasowe

Popularność assistance

W 2018 r. z assistance skorzystało 2 312 159 Polaków.


Korzystanie z usług assistance


Najczęściej z usług assistance korzystano w ramach produktów ubezpieczeniowych (45 proc.), bankowych (11 proc.). Skorzystanie z usług assistance w ramach posiadanych produktów ubezpieczeniowych i bankowych wynosi 44 proc.
- Osoby posiadające usługi pomocowe w ramach produktów bankowych i ubezpieczeniowych korzystają z nich chętnie. W 2018 roku Polak posiadający assistance w ramach produktów bankowych skorzystał z niego 2,7 razy, a posiadający assistance w ramach produktów ubezpieczeniowych 2,4 razy – dodaje Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.

Co szósty respondent uważa, że ubezpieczenia mają pozytywny wpływ na ludzi, gospodarkę i że podnoszą poziom bezpieczeństwa (61 proc., spadek o 5 p.p.).

fot. mat. prasowe

Świadomość assistance

Świadomość, czym są usługi assistance rośnie z roku na rok.


Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance przez Ipsos Polska w dniach 2.01. – 1.02.2019 roku. Metoda realizacji badania to wywiady ilościowe przeprowadzone techniką CATI. Uwzględniono ogólnopolską próbę reprezentatywną ze względu na płeć, wiek, województwo i wielkość miejscowości (N = 1700). Badanie zrealizowano ósmy raz z rzędu według tych samych parametrów badawczych, będące źródłem wiedzy na temat trendów i tendencji dla usług assistance na rynku finansowym.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: