eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy a usługi assistance 2017

Polacy a usługi assistance 2017

2018-03-01 11:17

Polacy a usługi assistance 2017

Assistance samochodowy najpopularniejszy © peterzayda - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Przeprowadzone w 2017 roku VIII Ogólnopolskie Badanie Assistance wykazało, że już 4 na 10 Polaków (38%) posiada usługi assistance. Wynik ten jest o 8 punktów procentowych wyższy od odnotowanego w 2015 roku. Okazuje się również, że jakość oferowanych przez ubezpieczycieli usług spełnia wymagania ubezpieczonych - zadowolenie z nich deklaruje 93% badanych.
Najnowsza edycja Ogólnopolskiego Badania Assistance dowodzi rosnącej popularności usług assistance. Obecnie ten rodzaj ubezpieczenia posiada 38% Polaków, co względem pomiaru z 2015 roku oznacza wzrost na poziomie 8 p.p. Usługi assistance częściej posiadają mężczyźni niż kobiety (odpowiednio 45% i 31%).
- Liczba osób posiadających assistance systematycznie rośnie od początku badania i zakładamy, że ten trend będzie się utrzymywał w kolejnych latach. Zmienia się styl życia i nawyki Polaków. Bogacimy się jako społeczeństwo. Jesteśmy skłonni też zapłacić za ubezpieczenie i mieć pewność, że możemy liczyć na pomoc w trudnych sytuacjach. Ponadto, nasi klienci deklarują bardzo wysoki poziom satysfakcji z jakości świadczonej pomocy. To kolejny powód popularności assistance - podkreśla Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska.

Najpopularniejsze usługi assistance


Jeżeli chodzi o popularność poszczególnych usług assistance, to nie jest zaskoczeniem, że ciągle swoją dominującą pozycję utrzymuje assistance samochodowy, wybierany przez 90% badanych. Tak wysoki odsetek jego posiadaczy to efekt powszechnej dostępności tego ubezpieczenia. Na kolejnych pozycjach uplasowała się pomoc medyczna i domowa - po 18% i assistance podróżny - 9%.
- Różnica jest duża, ale te proporcje zmieniają się. Sposób wykorzystania assistance w Polsce ewoluuje w kierunku tego jak to wygląda w Europie Zachodniej. Jeszcze 10 lat temu assistance było kojarzone w Polsce głównie z holowaniem samochodu po wypadku lub awarii. Jednak świadomość klientów dotycząca różnego rodzaju usług assistance systematycznie rośnie, a ich funkcjonalności i dostępność powodują, że są coraz bardziej popularne - uważa Ryszard Grzelak.

fot. mat. prasowe

Polacy a usługi assistance 2017

Posiadanie assistance deklaruje 38 proc. Polaków.


Wśród badanych wstępują również preferencje co do określonego rodzaju świadczeń. Kobiety częściej niż mężczyźni za najbardziej użyteczny uważają assistance medyczny - odpowiednio 56% i 48%, podróżny - 55% i 52% oraz pomoc w domu (wizytę hydraulika i ślusarza) - 26% i 20%. Z kolei mężczyźni częściej niż kobiety wybierają assistance samochodowy - odpowiednio 85% i 79%.

fot. mat. prasowe

Polacy a usługi assistance 2017 cd.

Assistance samochodowy najczęściej kupujemy wraz z OC.


Jak nabywamy ubezpieczenie assistance?


Assistance samochodowy jest najczęściej dodawane do ubezpieczenia OC - 64% i AC - 55%. W przypadku assistance medycznego, jest dodawane do produktu bankowego - 32% i ubezpieczenia domu/mieszkania - 22%. Z kolei assistance domowy najczęściej występuje w pakiecie z ubezpieczeniem mieszkania - 70% lub z produktem bankowym 24%. Assistance podróżny najczęściej respondenci kupują u agenta ubezpieczeniowego - 35%, w biurze podróży 32% i towarzystwie ubezpieczeniowym - 22%.
- Banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, firmy telekomunikacyjne, ale także inne podmioty rynku dołączają assistance do swoich produktów, tym samym zwiększając atrakcyjność swojej oferty. Ten trend będzie się utrzymywał, zwłaszcza kiedy połączymy wysoki poziom zadowolenia z klientów z jakości świadczonej pomocy oraz informację, że w opinii 70% badanych assistance dołączone do produktu bankowego sprawia, iż jest on bardziej atrakcyjny - zaznacza R. Grzelak.

Coraz chętniej przez internet


Powoli, ale systematycznie rośnie liczba osób zainteresowanych zakupem usługi assistance przez internet, obecnie na taką formę zakupu zdecydowałoby się ponad 1/3 badanych - 31% i jest to wzrost o 5 p.p. w stosunku do poprzedniej edycji badania w 2015 r. Kolejnym przykładem wzrostu zaufania do niektórych usług świadczonych przez internet jest coraz większe zainteresowanie np. wideokonferencją lub wideo konsultacją z lekarzem. Obecnie 62% badanych skorzystałoby z takiej usługi i jest to wzrost od ostatniego badania aż o 10 p.p.

Informacje o badaniu
VIII Ogólnopolskie Badanie Assistance przeprowadzono w okresie 20.11 – 19.12.2017 przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Europ Assistance Polska.

oprac. : eGospodarka.pl

Zobacz także


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.