eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościMedia › Wydatki reklamowe w styczniu 2019 r. Kto i co reklamował?

Wydatki reklamowe w styczniu 2019 r. Kto i co reklamował?

2019-02-25 08:55

Wydatki reklamowe w styczniu 2019 r. Kto i co reklamował?

Reklama telewizyjna najpopularniejsza © Proxima Studio - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się styczniowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków tym razem okazała się branża farmaceutyczna. Największe budżety, tradycyjnie już, przeznaczono na reklamę w TV.

Wydatki reklamowe w podziale na branże


Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe urosły przede wszystkim w branży farmaceutycznej. W styczniu stanowiły one 47 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. Nieco mniejszy poziom zdołał osiągnąć handel (28 proc.). Podium zamknęła motoryzacja z 12-proc. udziałem w całości tortu reklamowego.

W dziesiątym miesiącu tego roku na promocję w telewizji, prasie i radio branża farmaceutyczna wydała ponad 409 mln zł, czyli o 170 mln zł więcej niż podążająca za nią branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe w podziale na branże

W styczniu na reklamę najwięcej wydała branża farmaceutyczna.


Wydatki reklamowe w podziale na media


Największe kwoty w przeanalizowanych branżach nadal inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio 60 proc.). Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie, gdzie np. branża telekomunikacyjna wydała niewiele ponad 893 tys. zł. Z kolei branża farmaceutyczna przeznaczyła na reklamę w TV ponad 280,5 mln zł.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe w podziale na media

Najwięcej pieniędzy płynie na reklamę w telewizji.


Handel: marki o największych wydatkach reklamowych


W styczniu 2019 roku największym budżetem reklamowym mógł pochwalić się Media Expert, który przeznaczył prawie 37 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Lidl, Media Markt , Euro RTV AGD oraz Biedronka.

fot. mat. prasowe

Marki handlowe o największych wydatkach reklamowych

W styczniu na pierwszym miejscu znalazł się Media Expert.


Handel: typy reklamowanych sklepów


Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz sklepów z elektroniką (42 proc.) i dyskontów (24 proc.), w zestawieniu na wysokim miejscu znalazły się sklepy meblowe (7 proc.), a za nimi hipermarkety (5 proc.) oraz sklepy typu convenience (4 proc.) i sprzedaż internetowa (4 proc.).

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej

66% reklam dotyczyło dyskontów i sklepów z elektroniką.


Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych


W styczniu marka Molekin zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 8,7 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, D-Vitum Forte, NeoMag oraz Vitotal.

fot. mat. prasowe

Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach na reklamę

Największe wydatki reklamowe wygenerował Molekin.


Farmacja: typy reklamowanych produktów


W styczniu 2019 roku największe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczane na preparaty wspomagające w czasie przeziębiania i grypy (30 proc.) oraz środki przeciwbólowe (14 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. suplementów diety, witamin i minerałów, a także preparatów pielęgnacyjnych.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej

Farmacja najczęściej reklamuje tabletki na przeziębienie i grypę.


Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych


W styczniu na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się Provident. Kolejne pozycje zajmują mBank, ING, Millenium Bank oraz Alior Bank.

fot. mat. prasowe

Marki finansowe o największych wydatkach reklamowych

W styczniu największy budżet na reklamę przeznaczył Provident.


Finanse: typy reklamowanych usług


W styczniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (63 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz kart płatniczych.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży finansowej

W styczniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości.


Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych


W styczniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, który wydał prawie 12 mln zł i wyprzedził Play, T-Mobile, Orange oraz NJU Mobile.

fot. mat. prasowe

Marki telekomunikacyjne o największych wydatkach

W styczniu najczęściej reklamowano ofertę Plusa.


Telekomunikacja: typy reklamowanych usług


W branży telekomunikacyjnej większość styczniowych reklam dotyczyła sieci komórkowych (47 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się m.in. oferta łączona (TV, Internet, telefon), Telewizja cyfrowa oraz sieci komórkowe – oferta internetowa.

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych


W styczniu w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazł się Fiat (prawie 8,5 mln zł), następnie Volkswagen, Skoda, Hyundai oraz Mercedes-Benz.

fot. mat. prasowe

Marki motoryzacyjne o największych wydatkach

Największe wydatki stały się udziałem Fiata i Volkswagena.


Motoryzacja: typy reklamowanych produktów


W branży motoryzacyjnej w reklamach niezmiennie największe udziały mają samochody osobowe (62 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, producentów opon oraz autoryzowanych dealerów.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży motoryzacyjnej

Motoryzacja reklamuje przede wszystkim samochody osobowe.


oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: