eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › O jakim pracodawcy marzą Polacy?

O jakim pracodawcy marzą Polacy?

2018-06-24 00:36

O jakim pracodawcy marzą Polacy?

Jak szukamy pracodawcy idealnego? © thodonal - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Firma idealna ciągle poszukiwana. Jaka powinna być? Z najnowszego badania Antal „Najbardziej pożądani pracodawcy” wynika, że pracownicy - podobnie jak przed rokiem - najbardziej cenią sobie wielkość i prestiż firmy, styl zarządzania, a także wysokość wynagrodzenia która w tej edycji badania wyprzedziła innowacyjność i stabilność zatrudnienia.

Przeczytaj także: Najlepsi pracodawcy wg menedżerów 2018

Jeśli porównamy bieżące wyniki badania z uzyskanymi przed rokiem, dostrzeżemy, że na znaczeniu znacznie zyskała (40 proc. vs 34 proc.) stabilność zatrudnienia. Z kolei innowacyjność znalazła się tym razem niżej od wysokości wynagrodzenia, która niezmiennie pozostaje jednym z kluczowych czynników w ocenie pracodawcy. Ta ostatnia zyskała względem poprzedniej edycji 8 p.proc., zajmując tym samym ostatnie miejsce podium.
– Powyższa zmiana wynika z rosnącej świadomości kandydatów na temat wynagrodzeń oraz coraz większej presji płacowej. Co ciekawe, na znaczeniu zyskały również oferowane benefity i równowaga między życiem zawodowym a prywatnym, które plasują się na niemal tym samym poziomie co możliwość awansu. Pracodawcy powinni więc przygotować się na kolejny „wyścig” o najlepszych kandydatów, którzy już teraz otrzymują średnio 8 ofert pracy w ciągu roku – mówi Artur Skiba, prezes Antal.

fot. mat. prasowe

Jakie są najsilniejsze cechy pożądanych pracodawców?

Na znaczeniu w ocenie kandydatów zyskała stabilność zatrudnienia.


Gdzie kandydaci szukają informacji o firmie?


Jeszcze trzy lata temu najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o pracodawcy byli zatrudnieni u niego znajomi. Dziś nasze zaufanie do tej grupy osób nieco osłabło. Obecnie największą ufnością obdarzamy informacje o firmie, które pojawiają się w mediach tradycyjnych (prasa, radio, telewizja) oraz w Internecie – 37 proc. Znajomi (35 proc. wskazań) uplasowali się dopiero na drugiej pozycji. Trzecie miejsce zajmują opinie o firmie umieszczane na portalach społecznościowych oraz forach – 33 proc. To oznacza, że media są dla nas najbardziej wiarygodnym źródłem informacji.
Jak zauważa Artur Skiba, prezes Antal w tym roku zaobserwowaliśmy ciekawą zmianę:
„Specjaliści i menedżerowie zapytani o źródła pozyskiwania wiedzy na temat potencjalnych pracodawców, coraz częściej zaznaczają odpowiedź: „pracuję w tej firmie”. To oznacza, że obecny pracodawca jest jednocześnie tym najbardziej pożądanym wśród pracowników.”

fot. mat. prasowe

Jakie są źródła pozyskiwania wiedzy o firmie?

Kandydaci wciąż najchętniej pozyskują informacje o pracodawcach w mediach tradycyjnych.


Które firmy są liderami rynku pracy w opinii specjalistów i menedżerów?


W ósmej edycji badania „Najbardziej pożądani pracodawcy” specjaliści i menedżerowie wytypowali laureatów w 15 kategoriach branżowych. Na 67 wyróżnionych marek, aż 41 to również ubiegłoroczni zwycięzcy. Jednocześnie, tylko 7 firm utrzymało pozycję lidera, a 26 pracodawców debiutuje w zestawieniu lub do niego powraca.

Informacje o badaniu
Badanie Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów zostało przeprowadzone metodą CAWI oraz CATI w terminie: grudzień 2017 – styczeń 2018. W anonimowym badaniu udział wzięło 4102 specjalistów i menedżerów z całego kraju. Badanie było anonimowe.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: