eGospodarka.pl
wiadomość od św. Mikołaja

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › 12 trendów w branży SEO

12 trendów w branży SEO

2018-02-24 00:23

12 trendów w branży SEO

SEO © patpitchaya - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

RankBrain, User Experience, Accelerated Mobile Pages, Mobile-first indexing, Voice Search, topic authority. Pod tymi angielskimi pojęciami kryją się niektóre z najbardziej aktualnych trendów w SEO. Warto je rozszyfrować i zyskać dzięki temu możliwość skuteczniejszego pozycjonowania strony. Pomoże w tym infografika autorstwa specjalizującej się w SEO agencji SEMTEC.
Algorytmy wyszukiwarki Google potrafią zmieniać się jak w kalejdoskopie. Nic dziwnego, że nawet specjaliści od SEO potrafią się pogubić w tym, które działania przynoszą w danym okresie efekty, a które są zupełnie bezużyteczne. Aby nie pozostać w tyle za konkurencją, należy śledzić trendy w SEO. Oto jak przedstawia je SEMTEC.

1. Rozbudowane wyniki wyszukiwania


Zadbaj o maksymalną widoczność witryny wśród coraz większej liczby dodatkowych form rezultatów Google takich jak bezpośrednie odpowiedzi, podgląd filmików, grafy wiedzy i wiele innych

2. Dane strukturalne


Oznacz treści na stronie za pomocą danych strukturalnych. Umożliwi to nie tylko wyświetlanie jej w różnych sekcjach wyników, ale także lepsze zrozumienie zawartości przez algorytmy Google

3. RankBrain


Twórz treści pod kątem użytkowników, ich oczekiwań i intencji – na to zwraca uwagę algorytm RankBrain. Analizuj wskaźniki witryny związane z zachowaniem odwiedzających i dobierz właściwe frazy kluczowe

Trendy SEO

Warto analizować wskaźniki witryny związane z zachowaniem odwiedzających i dobierz właściwe frazy kluczowe.


4. User Experience (UX)


Dopracuj elementy witryny wpływające na doświadczenia użytkowników (UX). W szczególności te przekładające się na czas przebywania na stronie (dwell time) i współczynnik CTR w wynikach Google. Skróć maksymalnie czas ładowania

5. Mobile-first indexing


Zoptymalizuj mobilną wersję witryny. Zadbaj o pełną funkcjonalność i zawartość jak w wersji desktop. Po wdrożeniu mobile-first indexing wersja mobile będzie decydować o pozycjach w Google także na komputerach stacjonarnych

6. Voice Search


Dostosuj stronę do konwersacyjnych, długich zapytań stosowanych w wyszukiwaniu głosowym. Dostarcz odpowiedzi na najważniejsze dla użytkowników pytania i przeprowadź optymalizację pod kątem rozbudowanych fraz kluczowych tzw. long tail

Trendy SEO (4-6)

Dopracuj elementy witryny wpływające na doświadczenia użytkowników (UX).


7. Accelerated Mobile Pages (AMP)


Przemyśl wdrożenie technologii przyspieszonych stron mobilnych (AMP). Poprawi ona znacząco czas ładowania, który od lipca będzie w Google czynnikiem rankingowym w mobile. Zmniejsza on także współczynnik odrzuceń i poprawia dwell time

8. SSL


Poważnie rozważ zainstalowanie na stronie certyfikatu szyfrującego SSL/TLS. Przeglądarka Chrome wyświetla ostrzeżenia dla wielu niezabezpieczonych stron, a ponadto szyfrowane połączenie HTTPS jest pozytywnym sygnałem rankingowym w Google

9. Wzmianki brandowe


Zadbaj o pojawianie się wzmianek o marce w różnych miejscach sieci. Niezawierające linków do strony wzmianki, zostały potwierdzone przez wyszukiwarkę Bing jako czynniki algorytmu i należy przyjąć, że Google traktuje je podobnie

10. Wideo i grafika


Zamieść na stronie przydatne i wartościowe treści wizualne: filmy wideo, podcasty, infografiki, zdjęcia i obrazki oraz zoptymalizuj je. Zwiększają one zaangażowanie użytkowników oraz generują naturalne linki i dodatkowy ruch z Google. 

Trendy SEO (7-10)

Poważnie rozważ zainstalowanie na stronie certyfikatu szyfrującego SSL/TLS.


11. Local SEO


Prowadź działania nastawione na frazy lokalne, uzupełnij wizytówkę firmy wyświetlaną w mapach Google i publikuj w niej posty. Odszukaj frazy związane ze szczegółową lokalizacją biznesu – coraz więcej zapytań pochodzi z mobile i ma charakter lokalizacyjny.

12. Topic authority


Buduj autorytet w dziedzinie związanej z daną działalnością. Pomaga to zwiększyć widoczność w Google dla szerokiego zakresu zagadnień branżowych. W tym celu realizuj profesjonalne działania content marketingowe i przygotuj dla witryny strategię contentową.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 2

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.