eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › 5 kroków do skutecznej bazy klientów

5 kroków do skutecznej bazy klientów

2017-10-31 12:11

5 kroków do skutecznej bazy klientów

Jak tworzyć bazę klientów? © anyaberkut - Fotolia.com

Obszerna baza klientów to klucz do rozwijania działalności i to nie tylko w branży e-commerce. Jak ją stworzyć? Jednym ze sposobów jest mailing, ale praktyka pokazuje, że to narzędzie często bywa zawodne. Interesującą alternatywą może być wykorzystanie web push notyfikacji. Oto 5 zasad, o których warto pamiętać, decydując się na ich zastosowanie.
Osoby, które prowadzą własny biznes, są zorientowane na zainteresowanie swoimi produktami lub usługami jak najszerszego grona odbiorców. Posługują się przy tym rozmaitymi formami marketingu. Jednym z tradycyjnych i bardzo popularnych sposobów jest newsletter, mający za zadanie przekierować odbiorcę na landing page i poinformować o nowościach. Problem w tym, że kampanie mailingowe często bywają nieskuteczne. Powodem jest m.in. niski pozom open ratów, wynikający w znacznej mierze z istnienia wielu martwych adresów e-mail, spamu i niechcianej poczty. Alternatywnym rozwiązaniem, które może okazać się skutecznym sposobem na zwiększenie konwersji na stronie, są web push notyfikacje. Aby jednak ich skuteczność okazała się zadowalająca, konieczne jest spełnienie jednego, bardzo ważnego warunku - muszą być kierowane do właściwych użytkowników – mówi Bartłomiej Kawecki, CEO, PushAd – narzędzia do zwiększania sprzedaży nowej generacji.

Co należy zrobić, aby pozyskać wartościowe kontakty?
1. Uruchomić push notyfikacje


Aby w końcu docierać do klientów ignorujących newslettery oraz korzystających z AdBlocka i filtrów antyspamowych warto zainwestować w nowy format powiadomień. Web push to niewielkie wiadomości pojawiające się na ekranie w formie komunikatów. Umożliwiają one dotarcie również do użytkowników, którzy już opuścili witrynę internetową. Stanowią świetne uzupełnienie newslettera, ponieważ dzięki nim można docierać do klientów, którzy ignorują maile reklamowe oraz re-marketing lub są one dla nich niewidoczne z powodu AdBlocka.

2. Prawidłowo posegmentować użytkowników


Segmentacja to nic innego jak podział klientów na mniejsze grupy według przyjętych kryteriów, np. zainteresowań, geolokalizacji, wartości koszyka zakupowego lub po prostu okresu, kiedy użytkownik był ostatnio na witrynie. Umożliwia optymalne dostosowanie oferty i związanego z nią przekazu do różnych oczekiwań konsumentów. Odpowiednia segmentacja jest kluczem do osiągnięcia zadowalających rezultatów takich jak konwersja, kliknięcia czy odpowiedni poziom zaangażowania użytkownika na stronie.

fot. anyaberkut - Fotolia.com

Jak tworzyć bazę klientów?

Aby docierać do klientów ignorujących newslettery oraz korzystających z AdBlocka i filtrów antyspamowych warto zainwestować w nowy format powiadomień - Web push.


3. Ustawić harmonogram wysyłek


Jeszcze przed startem kampanii, warto określić ilość i częstotliwość wysyłanych wiadomości. Zbyt dużo notyfikacji w krótkim czasie może spowodować, że użytkownik wypisze się z naszej bazy. Pomaga tu wcześniej wspomniana segmentacja, wówczas z dużym prawdopodobieństwem wysyłamy informację, która jest pożądana. Ponadto bardzo istotna jest analiza statystyk wysyłek. Pozwala ona bowiem m.in. określić jaka pora dnia jest najbardziej odpowiednia na wysyłanie powiadomień push.

4. Zoptymalizować komunikaty


Nie wystarczy samo wysyłanie komunikatów. Należy także zadbać o to, aby ich treść była adekwatna do potrzeb odpowiednich grup, a wygląd nie kojarzył się z często irytującymi reklamami. Warto pamiętać o tym, by push notyfikacje były spójne ze stroną internetową, na która ustawione jest przekierowanie. Przydatne jest również przeprowadzanie testów A/B skuteczności poszczególnych treści komunikatów.

5. Słuchać tego, co „mówią” użytkownicy


Już po wysłaniu kilku komunikatów łatwo można ocenić ich skuteczność. Jeżeli prowadzona kampania nie wpływa na generowanie pożądanego ruchu na stronie (świadczy o tym niski CTR lub wysoki poziom Bounce Rate) to należy poszukać przyczyny. Może nią być niezastosowanie któregoś z powyższych punktów. Powiadomienia Push to narzędzie, które w miarodajny sposób pozwala na bieżąco monitorować efektywność prowadzonych działań.
Warto zadać sobie pytanie jaki dokładnie cel stawiany jest przed tym narzędziem, do czego będziemy je wykorzystywać. Bowiem same web push notyfikacje mogą okazać się kolejnym narzędziem do spamowania użytkowników. Właśnie dlatego w PushAd stosujemy wielowymiarową segmentację i algorytmy sztucznej inteligencji, które optymalizują kampanie pod kątem z góry zadanych wskaźników. Wówczas web push notyfikacje stają się po prostu najlepszym z dostępnych obecnie nośników informacji – tłumaczy Bartłomiej Kawecki, CEO, PushAd.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.