eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Pokolenie Y zdobywa świat: jacy są millennialsi?

Pokolenie Y zdobywa świat: jacy są millennialsi?

2015-11-01 00:33

Pokolenie Y zdobywa świat: jacy są millennialsi?

Pokolenie Y zdobywa świat © nito - Fotolia.com

Bank of America Merrill Lynch w opublikowanym przez siebie raporcie „Generation Next – Millennials Primer” przedstawia wyniki analizy poświęconej pokoleniu Y, a w szczególności – jego podejściu do nowych technologii oraz innych trendów, których rozwój mogliśmy obserwować na przestrzeni ostatnich lat. Nie ulega wątpliwości, że „millennialsi” to generacja otwarta na nowości i świat technologii. Poniżej prezentujemy wybrane wnioski z raportu.

Przeczytaj także: Millenialsi nie widzą szans na rozwój zawodowy

WYKORZYSTANIE NOWYCH TECHNOLOGII:
  • „Millennialsi” są pokoleniem cyfrowym. Wykorzystują nowe technologie 2,5 razy szybciej niż starsze pokolenia. O wiele szybciej i lepiej adaptują się do zmian technologicznych w porównaniu do innych grup.
  • 50% „millennialsów” wolałoby stracić węch niż swoje gadżety. Prawie 3/4 z nich mówi, że nowe technologie ułatwiają życie, więcej niż połowa twierdzi, że ułatwiają im utrzymywanie kontaktów z przyjaciółmi i z rodziną.
  • „Millennialsi” są zawsze online. Wiele rzeczy robią w biegu, w wolnej chwili, niemal cały czas sprawdzając mobilne treści. Dzięki temu prowadzą bardziej mobilne życie, wykonując kilka czynności w tym samym czasie
  • Smartfon jest dla „millennialsów” kluczowym urządzeniem. 80% z nich przyznaje, że pierwszą rzeczą, którą robią rano, jest sprawdzenie wiadomości na smartfonie. 87% mówi, że nigdy się z nim nie rozstaje. 63% „millennialsów” używa smartfonu do surfowania po internecie, podczas gdy robi to tylko 15% starszych „baby boomers”. W porównaniu do starszego pokolenia „millennialsi” 5 razy częściej używają smartfonu do grania, a 6 razy częściej – do słuchania muzyki. 50% millenialsów używa smartfonu do wyszukiwania produktów online. 94% „millennialsów” w USA ma telefon komórkowy, 76% smartfon, 70% laptop, 69% posiada odtwarzacz iPod / MP3, 63% konsolę do gry, 12% ma czytnik książek, a 12% – tablet. 81% „millennialsów” uważa, że firmy powinny mieć wysokiej jakości aplikacje mobilne. 60% sądzi, że za 5 lat wszystko będzie wykonywane mobilnie.
  • Młodzi Polacy są pozytywnie nastawieni do zakupów online, również w sektorze produktów spożywczych i innych „szybkozbywalnych”: chętnie korzystałoby z nich 40% polskich „millennialsów”, podobnie jak we Francji czy we Włoszech; najbardziej pozytywne nastawienie mają młodzi Koreańczycy (ponad 50%), a najmniej pozytywne – młodzi Kanadyjczycy (poniżej 20%).
  • „Millennialsi” najintensywniej używają mediów społecznościowych. W USA 90% z nich ma swój profil (średnia wśród wszystkich internautów wynosi 73%). 29% millenialsów przyznaje, że korzysta z mediów społecznościowych kilka razy dziennie. Media społecznościowe są głównym źródłem informacji dla „millennialsów”. Najważniejszym tematem na Facebooku jest popkultura, ale lista tematów poruszanych w mediach społecznościowych jest zmienna i szeroka: od religii i wiary po gotowanie i przepisy kulinarne.
  • „Millennialsi” są pionierami gospodarki współdzielenia. Chętniej niż starsze pokolenia korzystają z rozwiązań, które polegają na wynajmie lub współużytkowaniu niż na posiadaniu na własność. W USA „millennialsi” stanowią 38% osób dzielących się zasobami w ramach aplikacji umożliwiających rozwój nowych modeli biznesowych.
  • „Millennialsi” dwa razy chętniej używają inteligentnej odzieży (wearables) od osób w wieku powyżej 35 lat. Ponad połowa planuje kupienie fitness-band (w najbliższym roku, a 83% wierzy, że wearables wzmocni ich relacje z rodziną i przyjaciółmi. Według przypuszczeń, do 2018 r. ten rynek w USA osiągnie wielkość 70 mld dolarów. Uważa się, że takie urządzenia jak Apple Watch otwierają zupełnie nowe możliwości przed millenialsami.
  • Młodzi Polacy coraz chętniej korzystają z płatności bezgotówkowych – dynamika rozwoju tego typu płatności w Polsce jest największa po Chinach i ZEA; 43% Polaków użyło płatności mobilnych (2. miejsce w Europie po Turcji, średnia europejska 33%).

fot. nito - Fotolia.com

Pokolenie Y zdobywa świat

Globalnie millennialsi to 2 miliardy osób; 86% z nich żyje w krajach rozwijających się, takich jak Polska.


DEMOGRAFIA, ZAMOŻNOŚĆ I ROLA W GOSPODARCE:
  • Globalnie millennialsi to 2 miliardy osób; 86% z nich żyje w krajach rozwijających się, takich jak Polska. Liczba millennialsów rośnie jednak też na rynkach rozwiniętych (USA, Europa Zachodnia), gdzie przybywa młodych imigrantów.
  • W wielu krajach millennialsi są mniej zamożni niż ich rodzice, kiedy byli w ich wieku – po kryzysie finansowym millennialsi muszą stawiać czoła bezrobociu i niższym średnim zarobkom.
  • Millennialsów często nie stać na zakup własnego mieszkania – odsetek młodych Polaków, którzy mieszkają z rodzicami, wzrósł od 2007 r. o 15% (4. kraj z największym wzrostem w UE, po Węgrzech, Słowenii i Litwie).
  • Millennialsi są najlepiej wykształconym pokoleniem w historii, a pokoleniową różnicę szczególnie widać w poziomie wykształcenia kobiet – to dobrze wróży zamożności, ponieważ edukacja jest głównym czynnikiem warunkującym poziom wynagrodzeń.
  • Millennialsi będą motorem napędowym gospodarki, ponieważ najlepiej opanowują nowinki technologiczne i są kreatywni; Globalnie „milejni liderzy” stanowią 11% populacji, w Polsce to 17% społeczeństwa, przodują kraje Ameryki Łacińskiej (20%>), a stawkę zamykają Japonia i Korea (1-2% populacji).

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: