Zdanie pracodawcy ważniejsze niż pracownika
2015-10-26 09:28
Opinia pracownika nie ma znaczenia? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Komunikacja wewnętrzna kuleje. Pracownicy nie wiedzą, jak pandemia wpływa na firmę
Polscy pracodawcy najczęściej utrzymują, że komunikacja interpersonalna w ich firmie ma się świetnie. Tyle teorii. Praktyka pokazuje bowiem, że bywa inaczej. Jak? Sprawdził to portal opinii o pracodawcach GoWork.pl, który zapytał swoich użytkowników, czy przełożeni dyskutują z nimi o kwestiach związanych z pracą. Wyniki sondażu pokazały, że w ponad połowie przypadków szefowie nie są nawet w najmniejszym stopniu zainteresowani opinią swoich podwładnych.– Niestety, w wielu firmach wciąż funkcjonuje przestarzały model zarządzania, w którym szef pełni rolę nieomylnego wodza, którego decyzjom wszyscy muszą się podporządkować – tłumaczy Kamila Małocha, przedstawicielka GoWork.pl.
Jak podkreśla, jeżeli zablokujemy pracownikom możliwość swobodnej wypowiedzi, swój żal wyładują gdzie indziej.
– To prawda, że na naszym portalu częściej spotkać się można z krytycznymi komentarzami na temat firm. Pracownicy piszą o tym co im się nie podoba, ale też jak ich zdaniem należy działać sprawniej. Gdyby pracodawcy potrafili słuchać, z pewnością uniknęliby krytyki w sieci – mówi.
Na szczęście coraz więcej firm, zdaje sobie sprawę z tego, jak wiele pracownik może wnieść do firmy. Skutki są różne. 26,60 proc. pracowników przyznaje, że ich pracodawcy zdarza się pytać o opinię, ale zwykle i tak nic z tego nie wynika. Sytuacja, w której szef i pracownik regularnie wymieniają się pomysłami i uwagami dotyczy niewiele ponad 14 proc. pracowników, a zaledwie 8,54 proc. przyznaje, że konsultowane są z nimi najważniejsze kwestie.
fot. mat. prasowe
Opinia pracownika nie ma znaczenia?
Informacje o badaniu
W ankiecie przeprowadzonej w dniach 14 – 19 października przez GoWork.pl udział wzięło ponad 7 tys. pracowników.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Zarządzanie talentami w organizacji. Jak je zidentyfikować i zatrzymać?
-
Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w firmie. Jak rozmawiać o koronawirusie?
-
Komunikacja wewnętrzna w firmie. Strategia, zasady, narzędzia
-
Częsty feedback wpływa na jakość pracy
-
Obojętność i brak feedbacku. Czego nie lubi pokolenie Z?
-
Komunikacja w firmie: warto postawić na otwarty feedback
-
Jak dbać o rozwój firmy poprzez zarządzanie talentami?
-
Włączający model zarządzania talentami
-
Komunikacja interpersonalna w pracy
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)