eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Internauci a Boże Narodzenie 2014

Internauci a Boże Narodzenie 2014

2014-11-29 00:50

Internauci a Boże Narodzenie 2014

Jaki jest Bożonarodzeniowy budżet internautów? © kreus - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Wielokanałowość. Tym określeniem można podsumować obecne podejście konsumentów do zakupów świątecznych. Okazuje się bowiem, że zdecydowana większość Polaków, przebadanych na potrzeby badania PayU "Wydatki świąteczne internautów w Polsce", zamierza wszelkie konieczne produkty i prezenty zakupić, korzystając zarówno z oferty sklepów stacjonarnych, jak i internetowych. Gros z nich zamierza przeznaczyć na ten cel maksimum 1000 złotych.

Przeczytaj także: Alkohol jako prezent świąteczny

Wyniki badania pokazują, że wymagania polskich konsumentów ciągle wzrastają. Bez wątpienia jest to główny czynnik decydujący o tym, że produktów do przygotowania Świąt oraz upominków będą poszukiwać w różnych kanałach sprzedażowych. Gdzie dokładnie?

Okazuje się, że głównymi miejscami, w których badani internauci zamierzają zrobić przedświąteczne zakupy są:
  • sklepy stacjonarne (78 proc.),
  • serwis Allegro (64 proc.)
  • sklepy internetowe (24 proc.).
  • targ lub bazar, (18 proc.)

4 procent badanych deklaruje, że nie zaprząta sobie głowy samodzielnym robieniem takich zakupów.

fot. mat. prasowe

Gdzie zrobimy przedświąteczne zakupy?

Tradycyjne sklepy ciągle wygrywają z zakupami elektronicznymi.


43% badanych internautów zamierza przeznaczyć na organizacje Świąt Bożego Narodzenia, w tym również na zakup prezentów, między 101 a 500 złotych. Ponad 1/3 (33 proc.). planuje wydać na ten cel w kwotę od 501 do 1 000 złotych.

fot. mat. prasowe

Kwota, jaką internauci zamierzają wydać na organizację świąt i prezenty

43 procent internautów nie zamierza wydawać więcej niż 500 złotych.


Najpopularniejszą metodą płatności za zakupy internetowe wskazywaną przez badanych jest szybki e-przelew (84 proc. wskazań), kolejną pozycję zajmuje karta kredytowa lub debetowa (37 proc.), dalej gotówka przy odbiorze przesyłki (21 proc.) oraz raty, na które wskazało 3 proc. badanych.

fot. mat. prasowe

Metody płatności

84 procent internautów wybiera e-przelew.


W tym szczególnym, przedświątecznym okresie, kiedy wydatki związane z zakupami są większe niż zazwyczaj, warto skupić uwagę na ostatniej z wymienionych form płatności. Przykładowo na platformie handlowej Allegro do 4 grudnia włącznie można skorzystać z rat 0% od PayU, które poza tym, że są nieoprocentowane są też wyjątkowo wygodne i szybkie – decyzja kredytowa może zostać udzielona nawet w kilkadziesiąt sekund, a umowa o pożyczkę zawierana z bankiem zatwierdzana jest jednym kliknięciem. Są to też pierwsze w Polsce raty przyznawane w 100% online.

fot. mat. prasowe

Najpopularniejsze prezenty

Kosmetyki, książki, filmy i gry to najpopularniejsze spośród podarków.


Grupy produktów najczęściej wskazywane jako te, które internauci zamierzają nabyć, by sprezentować je bliskim, to kosmetyki (58 proc. wskazań), książki, filmy, gry oraz zabawki (po 48 proc.), odzież (47 proc.) i elektronika (44 proc.). Na same prezenty 37 proc. badanych chce wydać między 101 a 300 złotych, a 31 proc. od 301 do 500 złotych.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: