eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Facebook w Polsce II 2014

Facebook w Polsce II 2014

2014-03-12 12:31

Facebook w Polsce II 2014

Facebook w Polsce II 2014 © Sondem - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Drugi miesiąc bieżącego roku, choć krótki, nie zmniejszył aktywności na Facebooku. Administratorzy komercyjnych profili, trafieni chyba strzałą amora, opublikowali 14 lutego o 1/5 wpisów więcej niż zwykle. Nie można również nie wspomnieć o 10 rocznicy urodzin, którą największy portal społecznościowy świętował dziesięć dni wcześniej oraz o spektakularnym debiucie Kamila Stocha, który szturmem wdarł się do rankingów #FanpageTrends.

Przeczytaj także: Dealerzy samochodów na Facebooku

Telekomunikacja

Luty dla firm z branży telekomunikacyjnej nie jest najlepszym okresem chociażby ze względu na spadek aktywności fanów związany z zimowymi wyjazdami. Czołówka w kategorii Telekomunikacja jest jednak silna, czego dowodzi również lutowy ranking zaangażowania, w którym w pierwszej piątce nie doszło do żadnych przetasowań.

I tak na pierwszym miejscu Plus, na którego fanpage'u umieszczono również najpopularniejszy w lutym post. Kolejne pozycje to Serce i Rozum, Play, Orange Warsaw Festival oraz Orange Polska.

fot. mat. prasowe

Telekomunikacja - ranking wg liczby zaangażowanych, luty 2014

Zazwyczaj, najpopularniejsze posty to treści lifestyle’owe czy rozrywkowe, jak − drugi w rankingu najpopularniejszych − post Serca i Rozumu.


Wzloty bez groźnych upadków

W lutowym zestawieniu najlepszych postów #FanpageTrends znalazły się m.in. stale budząca emocje Fundacja DKMS z kolejnym apelem oraz śmieszny obrazek wciąż popularnej Ewy Chodakowskiej. Zestawienie pokazuje, że oprócz stałego podkreślania wagi działalności charytatywnej, najlepsze posty odzwierciedlają także bieżące wydarzenia. Dowodem są chociażby wpisy Bronisława Komorowskiego i Kancelarii Premiera z 21 lutego dotyczące akcji Solidarni z Ukrainą oraz post Justyny Kowalczyk ze zdjęciem medalu po jej wygranej podczas olimpiady w Soczi.

Olimpiada w Soczi i na Facebooku

Samą olimpiadę można było śledzić nie tylko w telewizji - jej echa rozniosły się również na Facebooku. Relacjonująca na bieżąco wydarzenia TVP Sport zajęła trzecie miejsce w liczbie zaangażowanych zaraz po Kwejku i Demotywatorach oraz pierwsze miejsce pod względem odsetka zaangażowanych. Stacja zaangażowała 205 882 osób, co stanowi 165% liczby jej fanów na Facebooku.

Do rankingów #FanpageTrends wskoczył Kamil Stoch, który co ciekawe, został wspomniany również w najlepszych postach stron z kategorii Miasta, Prasa, Programy tv i Uczelnie. Dzięki osiągnięciom Kamila Stocha, Zbigniewa Bródki oraz Justyny Kowalczyk w Soczi, cała kategoria Sport poprawiła swoją pozycję w rankingu branż o dwa miejsca, stając się trzecią największą po Muzyce i E-commerce kategorią. Z kolei sami sportowcy zyskali dzięki swoim osiągnięciom naprawdę liczne grono fanów.

Konkursy niekoniecznie legalne

Ranking najlepszych postów marek pokazuje, że chętnie korzystają one z możliwości prowadzenia konkursów za pośrednictwem postów. Niestety, często zdarza się, że robią to w niedozwolony przez regulamin serwisu sposób. Organizując konkursy należy pamiętać, że wymaganie od uczestników zabawy udostępnienia treści jest praktyką nielegalną, o czym wprost mówi regulamin Facebooka. Można natomiast zachęcać do polubienia lub skomentowania posta albo dodania wpisu na stronie organizatora. Można także wykorzystywać przycisk “Lubię to” czy komentarze jako metodę głosowania w konkursie.


Przeczytaj także: Facebook w Polsce VII 2014 Facebook w Polsce VII 2014

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: