Facebook w Polsce II 2014
2014-03-12 12:31
Facebook w Polsce II 2014 © Sondem - Fotolia.com
Przeczytaj także: Dealerzy samochodów na Facebooku
TelekomunikacjaLuty dla firm z branży telekomunikacyjnej nie jest najlepszym okresem chociażby ze względu na spadek aktywności fanów związany z zimowymi wyjazdami. Czołówka w kategorii Telekomunikacja jest jednak silna, czego dowodzi również lutowy ranking zaangażowania, w którym w pierwszej piątce nie doszło do żadnych przetasowań.
I tak na pierwszym miejscu Plus, na którego fanpage'u umieszczono również najpopularniejszy w lutym post. Kolejne pozycje to Serce i Rozum, Play, Orange Warsaw Festival oraz Orange Polska.
fot. mat. prasowe
Telekomunikacja - ranking wg liczby zaangażowanych, luty 2014
Wzloty bez groźnych upadków
W lutowym zestawieniu najlepszych postów #FanpageTrends znalazły się m.in. stale budząca emocje Fundacja DKMS z kolejnym apelem oraz śmieszny obrazek wciąż popularnej Ewy Chodakowskiej. Zestawienie pokazuje, że oprócz stałego podkreślania wagi działalności charytatywnej, najlepsze posty odzwierciedlają także bieżące wydarzenia. Dowodem są chociażby wpisy Bronisława Komorowskiego i Kancelarii Premiera z 21 lutego dotyczące akcji Solidarni z Ukrainą oraz post Justyny Kowalczyk ze zdjęciem medalu po jej wygranej podczas olimpiady w Soczi.
Olimpiada w Soczi i na Facebooku
Samą olimpiadę można było śledzić nie tylko w telewizji - jej echa rozniosły się również na Facebooku. Relacjonująca na bieżąco wydarzenia TVP Sport zajęła trzecie miejsce w liczbie zaangażowanych zaraz po Kwejku i Demotywatorach oraz pierwsze miejsce pod względem odsetka zaangażowanych. Stacja zaangażowała 205 882 osób, co stanowi 165% liczby jej fanów na Facebooku.
Do rankingów #FanpageTrends wskoczył Kamil Stoch, który co ciekawe, został wspomniany również w najlepszych postach stron z kategorii Miasta, Prasa, Programy tv i Uczelnie. Dzięki osiągnięciom Kamila Stocha, Zbigniewa Bródki oraz Justyny Kowalczyk w Soczi, cała kategoria Sport poprawiła swoją pozycję w rankingu branż o dwa miejsca, stając się trzecią największą po Muzyce i E-commerce kategorią. Z kolei sami sportowcy zyskali dzięki swoim osiągnięciom naprawdę liczne grono fanów.
Konkursy niekoniecznie legalne
Ranking najlepszych postów marek pokazuje, że chętnie korzystają one z możliwości prowadzenia konkursów za pośrednictwem postów. Niestety, często zdarza się, że robią to w niedozwolony przez regulamin serwisu sposób. Organizując konkursy należy pamiętać, że wymaganie od uczestników zabawy udostępnienia treści jest praktyką nielegalną, o czym wprost mówi regulamin Facebooka. Można natomiast zachęcać do polubienia lub skomentowania posta albo dodania wpisu na stronie organizatora. Można także wykorzystywać przycisk “Lubię to” czy komentarze jako metodę głosowania w konkursie.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Facebook w Polsce V 2014
-
Social marketing: Facebook zmusza biznes do wysiłku
-
Facebook w Polsce 2013
-
10 wskazówek, jak rozpoznać fałszywych znajomych w social mediach
-
Deepfake wykorzystujący wizerunek MrBeast promował oszustwo
-
Olimp Laboratories ukarany za kryptoreklamę w mediach społecznościowych
-
Aplikacja Threads - 100 mln użytkowników w 5 dni
-
Social media opanowane przez kobiety i reklamy?
-
Do Google po poradę lekarską, po humor na social media
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)