eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › wyposażenie firmy
  • Jaką formę opodatkowania wybrać?

    Jaką formę opodatkowania wybrać?

    22:51 04.12.2013 PORADA

    W lutym planuję otworzyć swój sklep z akcesoriami dla dzieci (zabawki, wózki, nosidełka, ubrania) oraz modą dla kobiet w ciąży. Koszty jakie będę ponosić to wynajem lokalu oraz kupno towaru na wyposażenie sklepu. Zastanawiam się, jaka forma opodatkowania będzie dla mnie ... WIĘCEJ

    Tematy: forma opodatkowania, sklep, zakładanie działalności gospodarczej, własna firma
  • Jak ująć koszty przed rozpoczęciem działalności?

    Jak ująć koszty przed rozpoczęciem działalności?

    18:23 18.11.2013 PORADA

    W styczniu 2014 roku chcę uruchomić działalność gospodarczą na zasadach ogólnych (PKPiR). Będzie to działalność wymagająca dużych nakładów na wyposażenie, których nie można nabyć z dnia na dzień. Wobec tego już dokonuję zakupów: w sklepach, okazyjnie na aukcjach ... WIĘCEJ

    Tematy: wyposażenie firmy, faktura VAT, zasady ogólne opodatkowania, PKPiR
  • Zamknięcie jednoosobowej działalności po jej zawieszeniu a podatek od sprzętu jaki pozostał

    Zamknięcie jednoosobowej działalności po jej zawieszeniu a podatek od sprzętu jaki pozostał

    14:10 07.11.2013 PORADA

    Przygodę z działalnością gospodarczą rozpocząłem od dotacji z urzędu pracy na rozpoczęcie działalności, za dotację kupiłem trochę sprzętu komputerowego i oprogramowanie (kupowane było nie na firmę, a na mnie osobę prywatną, taki był wymóg UP). Po 2 latach prowadzenia ... WIĘCEJ

    Tematy: jednoosobowa działalność gospodarcza, likwidacja działalności gospodarczej, dotacja z urzędu pracy, wyposażenie firmy
  • Zamknięcie działalności a ujęcie wyposażenia

    Zamknięcie działalności a ujęcie wyposażenia

    10:34 14.10.2013 PORADA

    Witam, zamykam działalność gospodarczą, remanent końcowy z magazynu wynosi 0 zł, ale na wyposażeniu posiadam 2 komputery o wartości 2500 netto i 1600 netto. Jak mam to ująć w spisie z natury? Czy muszę ujmować też wyposażenie o wartości poniżej 1500 zł (drobne narzędzia) ... WIĘCEJ

    Tematy: spis z natury, remanent końcowy, likwidacja działalności gospodarczej, rozliczenia z urzędem skarbowym
  • Czy mogę zaliczyć kredyt do kosztów?

    Czy mogę zaliczyć kredyt do kosztów?

    13:18 27.09.2013 PORADA

    Prowadzę jednoosobową firmę na moje imię i nazwisko, i wziąłem kredyt z banku, gdzie mam konto osobiste, które jest jednocześnie kontem mojej firmy. Czy w związku z tym mogę ratę kredytu zaliczyć do kosztów? Pieniądze w całości przeznaczam na zakup urządzenia do firmy. WIĘCEJ

    Tematy: jednoosobowa działalność gospodarcza, kredyt, konto osobiste, konto firmowe
  • Sprzedaż komputera firmowego

    Sprzedaż komputera firmowego

    10:49 26.09.2013 PORADA

    Na początku działalności (był to rok 2012), zakupiłem komputer za kwotę 1430 zł i zaksięgowałem od razu w 13 KPiR. Teraz ten chcę sprzedać a kupić nowszy. Czy mogę wystawić fakturę na taką sprzedaż? WIĘCEJ

    Tematy: zasady wystawiania faktur, wystawienie faktury, komputer w firmie, działalność gospodarcza
  • Opodatkowanie działalności w zakresie projektowania wnętrz

    Opodatkowanie działalności w zakresie projektowania wnętrz

    22:40 27.08.2013 PORADA

    Witam, Proszę o wskazanie jaka w mojej sytuacji będzie najkorzystniejsza forma opodatkowania. Pracuję na etacie z wynagrodzeniem powyżej 1600 zł, chcę jednocześnie prowadzić działalność gospodarczą w zakresie projektowania i dekorowania wnętrz. Przedmiot działalności jest ... WIĘCEJ

    Tematy: praca na etat, działalność gospodarcza i umowa o pracę, forma opodatkowania, wysokość wynagrodzenia
  • Wyposażenie poczekalni a zapisy w PKPiR

    Wyposażenie poczekalni a zapisy w PKPiR

    09:34 20.08.2013 PORADA

    Prowadzę KPiR. Gdzie ująć zakup krzesła, stolika, półki ściennej i wazonu do wyposażenia poczekalni? Łączny koszt to 650 zł. WIĘCEJ

    Tematy: wyposażenie firmy, PKPiR, zapisy w PKPiR, ewidencja księgowa
  • Jak wycenić wyposażenie pozostałe na dzień likwidacji?

    Jak wycenić wyposażenie pozostałe na dzień likwidacji?

    20:18 22.07.2013 PORADA

    Z dniem 1 sierpnia będę likwidować działalność i w związku z tym mam pytanie. Jak wycenić do remanentu dla celów VAT sprzęt, którego nie mam na środkach trwałych, jak: komórka, biurka, krzesła itp.? Czy mam się sugerować ceną zakupu? WIĘCEJ

    Tematy: likwidacja działalności, remanent likwidacyjny, wyposażenie firmy, wycena towarów
  • Dotacja z UP a karta podatkowa

    Dotacja z UP a karta podatkowa

    11:07 09.07.2013 PORADA

    Witam, Fryzjer na rozpoczęcie działalności gospodarczej otrzymał dofinansowanie z UP. Jest na karcie podatkowej. W jaki sposób powinien ewidencjonować zakupione wyposażenie? Czy zaprowadzić ewidencję środków trwałych na środki, które będzie używał dlużej niż rok? Co z wpływem ... WIĘCEJ

    Tematy: rozpoczęcie działalności, fryzjer, dotacja z urzędu pracy, karta podatkowa

poprzednia  

1 ... 9 10 11

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: