eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › rękojmia
  • Rękojmia a gwarancja. 5 różnic

    Rękojmia a gwarancja. 5 różnic

    00:56 15.05.2016

    ... oraz z tytułu gwarancji. Czym różnią się te dwie instytucje prawne? Po pierwsze, rękojmia za wady fizyczne rzeczy sprzedanej wynika z przepisów prawa. Z art. 556 ... jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Czy wymagane jest więc odrębne udzielenie kupującemu rękojmi lub zapewnienie go w ... WIĘCEJ

    Tematy: rękojmia, gwarancja, rękojmia za wady fizyczne, rękojmia i gwarancja
  • Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?

    Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?

    11:35 19.10.2015

    Prawo do złożenia reklamacji w związku z wystąpieniem w towarze wady jest jednym z fundamentalnych praw każdego konsumenta. W stosunku do umów sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 r. wszystkim konsumentom przysługują cztery niezależne żądania, które mogą doprowadzić do przywrócenia towaru do stanu zgodnego z umową (poprzez bezpłatną naprawę lub ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, czas na rozpatrzenie reklamacji, rozpatrzenie reklamacji, prawo do reklamacji
  • Rękojmia za wady fizyczne używanego samochodu

    Rękojmia za wady fizyczne używanego samochodu

    00:22 02.10.2015

    ... Oczywiście nie oznacza to, że w każdej sytuacji, gdy popsuje nam się używany samochód, możemy domagać się od sprzedawcy jego naprawy. Rękojmia obejmuje bowiem jedynie niezgodności rzeczy sprzedanej z umową, a w tym konkretnym wypadku – przede wszystkim następujące sytuacje: pojazd nie ma właściwości, o których istnieniu ... WIĘCEJ

    Tematy: rękojmia za wady fizyczne, rękojmia za wady, rękojmia, rękojmia za wady fizyczne rzeczy
  • Rękojmia za wady fizyczne produktu: jaka odpowiedzialność sprzedawcy i producenta?

    Rękojmia za wady fizyczne produktu: jaka odpowiedzialność sprzedawcy i producenta?

    12:28 10.09.2015

    Pojęcie rękojmi obejmuje ustawową, obligatoryjną odpowiedzialność sprzedawcy za wady fizyczne oraz prawne wobec kupującego. Jednak rękojmia ma również zastosowanie w innych stosunkach prawnych. Zasadniczo, wada fizyczna oznacza niezgodność rzeczy z umową. Taka definicja została wprowadzona nowelizacją z dnia 25 ... WIĘCEJ

    Tematy: rękojmia za wady, reklamacja towaru, rękojmia za wady fizyczne, odpowiedzialność sprzedawcy
  • Prawa konsumenta: rękojmia i gwarancja w Polsce i Europie

    Prawa konsumenta: rękojmia i gwarancja w Polsce i Europie

    00:44 24.05.2015

    Spięcia na linii konsument – sprzedawca nie należą do rzadkości. Nawet jeżeli klient jest świadomy przysługujących mu praw, może spotkać się z nieuzasadnioną odmową przyjęcia roszczenia reklamacyjnego. Czy Polacy różnią się pod względem ochrony konsumenckiej od innych krajów Europy? ECK Polska przygotowała zestawienie praw w obszarze rękojmi i ... WIĘCEJ

    Tematy: ECC-Net, prawa konsumentów, ochrona konsumentów, konsumenci
  • Rękojmia za wady fizyczne rzeczy: za co odpowiada przedsiębiorca?

    Rękojmia za wady fizyczne rzeczy: za co odpowiada przedsiębiorca?

    09:39 31.03.2015

    Od dnia 25 grudnia 2014 roku odpowiedzialność przedsiębiorcy za wady fizyczne rzeczy zarówno wobec konsumentów, jak i innych przedsiębiorców, jest uregulowana w kodeksie cywilnym. Rodzi to wiele zapytań, które można sprowadzić to tego, czy kontrahent może kierować wobec przedsiębiorcy roszczenia z rękojmi wtedy, kiedy ów nie ponosi w żadnym ... WIĘCEJ

    Tematy: rękojmia, rękojmia za wady fizyczne, rękojmia za wady fizyczne rzeczy, wadliwy towar
  • Wadliwe wykonanie dzieła: czy zamawiający musi je odebrać?

    Wadliwe wykonanie dzieła: czy zamawiający musi je odebrać?

    00:41 20.03.2015

    Przyjmijmy, że wykonawca dzieła wykonał je wadliwie – urządzenie ma wady fizyczne, które zostały dostrzeżone przez zamawiającego jeszcze przed odbiorem dzieła. Wykonawca jednak domaga się od zamawiającego, aby dzieło odebrał. Co w takiej sytuacji powinien zrobić zamawiający? Czy może odmówić odbioru dzieła? Czy też powinien je odebrać, a następnie ... WIĘCEJ

    Tematy: wykonanie dzieła, dzieło, wadliwe wykonanie dzieła, odbiór dzieła
  • Czy przedłużona gwarancja się opłaca?

    Czy przedłużona gwarancja się opłaca?

    13:53 17.03.2015

    Dopłacamy 20 procent ceny towaru, zyskując w ten sposób przedłużenie gwarancji na kolejne dwa, czy trzy lata. Tego typu propozycję wysuwa obecnie wielu sprzedawców. Czy warto ją rozważyć? Wiele zależy od warunków proponowanych przez gwarantów. W niektórych przypadkach są one bez wątpienia godne uwagi, w innych konstytuują tyle wyłączeń ... WIĘCEJ

    Tematy: gwarancja, przedłużenie gwarancji, prawa konsumenta, umowa sprzedaży
  • Reklamacja wadliwego towaru według nowych zasad

    Reklamacja wadliwego towaru według nowych zasad

    15:10 14.01.2015

    ... umowy. Przydatne linki: - Prawa konsumenta: poradnik kupującego - Ustawa konsumencka w praktyce - poradnik przedsiębiorcy - Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Gwarancja a rękojmia To konsument podejmuje wybór, na jakiej podstawie będzie reklamował wadliwy towar. Może skorzystać ze wspomnianej już rękojmi za wady, której ... WIĘCEJ

    Tematy: wadliwy towar, ustawa o prawach konsumenta, prawa konsumentów, reklamacja
  • Nowa ustawa konsumencka a zmiany w sprzedaży B2B

    Nowa ustawa konsumencka a zmiany w sprzedaży B2B

    09:32 23.09.2014

    30 maja 2014 roku Sejm RP uchwalił Ustawę o prawach konsumentów (Dz.U. 2014 poz. 827), która wejdzie w życie 25 grudnia 2014 roku. Nie odnosi się ona jednak wyłącznie do transakcji z udziałem konsumenta, co mógłby sugerować tytuł aktu prawnego. Dotyczy ona także bezpośrednio relacji business to business i wprowadza znaczące, z punktu widzenia ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, ustawa o prawach konsumenta, business to business, b2b


Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: