prawo do reklamacji - wiadomości i porady tematyczne
-
Nieprzyjęcie reklamacji
07:18 18.10.2015 PORADA
Szkoła publiczna kupiła maszynę sprzątającą o wartości ponad 17 tys. zł, która w okresie gwarancji uległa zepsuciu. Sprzedawca i zarazem serwisant nie przyjmuje do wiadomości, że maszyna wróciła po naprawie z tą samą usterką. Nie odpowiada na telefony i e-maile oraz unika kontaktu. ...
Tematy: gwarancja, prawo do reklamacji, reklamacja, postępowanie reklamacyjne -
Czy mogę żądać wymiany lub zwrotu pieniędzy?
22:13 25.09.2015 PORADA
Witam, kupiłem rower carbonowy z wadą ukrytą, to znaczy mocowanie koła w tylnych widełkach jest niesymetryczne przez co koło leży w widelcu krzywo. Jest to bardo mało zauważalne lecz jest w tej klasie roweru i wydane moje pieniądze w kwocie prawie 8000 zł. Rower był sprzedawany jako ...
Tematy: wadliwy towar, wady ukryte, prawa konsumenta, niezgodność towaru z umową -
Zwrot używanego towaru. Czy mam do tego prawo?
13:23 07.07.2015 PORADA
Witam, mam takie pytanie - wczoraj zakupiłam odciągacz pokarmu (elektryczny). Użyłam go jeden raz. Czy mam prawo zwrócić taki sprzęt do sklepu, jeśli nie spełnił moich oczekiwań? Czy sprzedawca wówczas zwróci mi całą kwotę? Jeśli mam takie prawo, to proszę o podanie mi z ...
Tematy: zwrot towaru, towar używany, prawa konsumenta, uprawnienia kupującego -
Zwrot towaru i odmowa. Jakie mam prawa?
19:34 09.01.2015 PORADA
Witam, zakupiłem towar. Myślałem, że w hurtowni elektrycznej , jak było na witrynie sklepu. Okazało się, że w przedsiębiorstwie handlowo-usługowym, jak jest na fakturze. Do owej hurtowni trafiłem od razu po podpisaniu umowy w ENEA i otrzymaniu warunków, jakie mają być ...
Tematy: zwrot towaru, prawa konsumenta, uprawnienia kupującego, obowiązki sprzedawcy -
Zakup dla firm a prawo do reklamacji
15:13 14.11.2014 PORADA
Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził ...
Tematy: działalność gospodarcza, usługi transportowe, samochód ciężarowy, reklamacja -
Nieuznana reklamacja
10:16 24.06.2014 PORADA
Witam serdecznie, zakupiłam część do samochodu, która została zamontowana w warsztacie samochodowym, po niecałym roku użytkowania zaczęły się problemy (stukotania, wibracje). Mechanik uznał wadę w/w części i po demontaży (na podstawie paragonu) oddaliśmy część do hurtowni i ...
Tematy: części samochodowe, reklamacja, postępowanie reklamacyjne, uprawnienia kupującego -
Zwrot towaru po rozpakowaniu z oryginalnego opakowania
14:39 18.06.2014 PORADA
Mam następujący problem - sprzedałam za pośrednictwem allegro (prowadzę sklep internetowy) nowy rowerek biegowy. W opisie były podane wszystkie parametry, w tym wysokość rowerka. 10.06 sprzedałam rowerek - odbiór osobisty. 18.06, czyli dzisiaj zadzwoniła do mnie kupująca z pytaniem ...
Tematy: allegro, sklep internetowy, zakupy przez internet, zwrot towaru -
Czy mogę udowodnić oszustwo spółce bankowej?
13:38 01.03.2014 PORADA
Witam! Mam problem po podpisaniu umowy z bankiem, który związał się ze spółką. Chodzi mi tu konkretnie o usługę spółki Money. Przedstawili mi swoją ofertę telefoniczną, niezbyt dobrze wyjaśnili na czym ta usługa polega, a nawet z konkretnymi sprawami wprowadzili mnie w błąd! Po ...
Tematy: ge money, bank, spółka, reklamacja -
Zakupy online: reklamacja towaru nie zawsze możliwa
00:55 01.02.2014
... prawo do żądania obniżenia ceny towaru. Miejmy również na uwadze to, że przedsiębiorca nie może zmusić konsumenta do skorzystania z innej formy rekompensaty, np. do wybrania innego towaru, ale w tej samej cenie. Pamiętajmy też o tym, że jeśli zgłoszenie reklamacji ...
Tematy: zakupy w sieci, prawa konsumentów, zakupy przez internet, zakupy online -
Reklamacja towaru przerobionego
16:16 23.01.2014 PORADA
Kupiłam sukienkę w sklepie internetowym. Była za długa i krawcowa mi ją skróciła. Niestey po pierwszym praniu (w temp. niższej niż na metce), jedna strona sukienki jest krótsza. Chciałabym złożyć reklamację, ale nie wiem czy mi ją uwzględnią, bo ingerowałam w nią. Czy to prawda, ...
Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, prawa konsumenta, wadliwy towar -
Bezpodstawnie wyproszono mnie z lokalu. Czy mam prawo do zadośćuczynienia?
12:59 12.01.2014 PORADA
Witam, chciałabym opisać sytuację, z którą miałam do czynienia wczoraj, wybrałam się ze znajomymi na dyskotekę do miejscowego lokalu, uprzednio zarezerwowałam telefonicznie stolik, pojawiliśmy się w lokalu zapłaciliśmy oczywiście za wejście a także rezerwację stolików (było ...
Tematy: prawa konsumenta, dochodzenie roszczeń, prawo do reklamacji, restauracja -
Reklamacja towaru - nieprzyjemna konieczność
10:36 05.12.2013
... do reklamacji, która dla żadnej strony nie jest czymś przyjemnym. – W Wielkiej Brytanii kilkukrotnie brałem udział w szkoleniach dotyczących rozpatrywania skarg i reklamacji i byłem zaskoczony, że kultura biznesu w tej dziedzinie jest tak odmienna od polskiej. Przedsiębiorca w UK nigdy nie będzie nam robił problemu ze zwrotem towaru do ...
Tematy: postępowanie reklamacyjne, prawa konsumentów, reklamacja, prawo do reklamacji -
Naprawa samochodu - prawo do reklamacji
10:18 14.11.2013
... wiele trudności w ustaleniu treści porozumienia, którym związały się strony. Termin reklamacji Przekazując do naprawy nasz pojazd, nawet nie spisując umowy, wstępujemy w stosunek prawny ... z odmową ponownej naprawy, która wymagałaby nadmiernych kosztów – mechanik ma do tego prawo. Jeżeli serwisant uchyla się od zreperowania samochodu, bądź znacząco ...
Tematy: serwisy samochodowe, naprawa samochodu, warsztaty samochodowe, niezgodność towaru z umową -
Odrzucona reklamacja w banku: sąd to ostateczność
01:10 13.07.2013
... do banku osobiście – twierdzi Jarosław Sadowski, Główny Analityk firmy Expander. – W takich przypadkach, warto także prosić o wydanie potwierdzenia, na którym podana będzie data przyjęcia reklamacji ...
Tematy: spory konsumenckie, prawa konsumenta, ochrona konsumentów, postępowanie reklamacyjne -
Prawa konsumenta: reklamacja czy zwrot towaru?
09:33 03.05.2013
... ma prawo do zwrotu towaru bez potrzeby ... do niego w terminie 14 dni, przyjmuje się, że uznał je za uzasadnione. W tym terminie zazwyczaj dochodzi do zawarcia porozumienia w zakresie warunków naprawy. Zdarza się jednak, że sprzedawca w terminie 14 dni odsyła konsumentowi pismo, że nie uznaje reklamacji. Wówczas konsument zmuszony skierować sprawę do ...
Tematy: postępowanie reklamacyjne, prawa konsumentów, reklamacja, prawo do reklamacji -
Reklamacja towaru nie musi być koszmarem
00:13 03.03.2013
... usługi Podstawą do reklamacji jest oczywiście dowód zakupu, dlatego ważne jest, aby zbierać i zachowywać paragony. Wystarczającym dokumentem potwierdzającym istnienie uprawnień gwarancyjnych jest także prawidłowo wypełniona karta gwarancyjna, z datą zakupu i pieczątką sprzedawcy bądź wydruk z terminala do kart. 3. Prawo do reklamacji przysługuje ...
Tematy: postępowanie reklamacyjne, prawa konsumentów, reklamacja, towary konsumpcyjne -
Odstąpienie od części umowy sprzedaży
00:25 16.02.2013
... całej transakcji i żądają od sprzedawcy zwrotu równowartości ceny. Nie zawsze jednak mają do tego prawo. Zdarza się także, iż kupujący nie jest zainteresowany zerwaniem umowy w całości, ... czasie lub gdy doprowadzenie towaru do stanu zgodnego z umową narażałoby kupującego na znaczne niedogodności. W takiej sytuacji ma on prawo domagać się stosownego ...
Tematy: umowa kupna-sprzedaży, reklamacja, prawo do reklamacji, odstąpienie od umowy -
Zimowe wyprzedaże: porady UOKiK
00:16 02.01.2013
... regulaminami wprowadzono prawo do zwrotu towaru bez wad i jest to dobry gest w stosunku do klientów. Po trzecie – nie zapominajmy o paragonach lub innych dowodach zakupu – są one podstawą dochodzenia roszczeń w przypadku sporu z przedsiębiorcą. Po czwarte – jeśli kupiliśmy wadliwy produkt, zawsze przysługuje nam prawo do reklamacji. Sprzedawca ...
Tematy: wyprzedaż, porady dla konsumentów, prawa konsumenta, UOKiK -
Uszkodzenie samochodu w warsztacie: jakie mamy prawa?
00:10 20.11.2012
... O powstaniu wady należy poinformować warsztat przed upływem 2 miesięcy od chwili jej ujawnienia, gdyż dłuższa zwłoka spowoduje utratę przez konsumenta uprawnień. Prawo do żądania opisanych czynności zachowujemy przez dwa lata od wydania towaru. Wszystkie ujawnione w tym okresie wady podlegają odpowiedzialności z ustawy. Przedawnienie poszczególnych ...
Tematy: uszkodzenie pojazdu, naprawa samochodu, zniszczenie pojazdu, warsztaty samochodowe -
Uprawnienia kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową
00:20 04.11.2012
... koszty związane z doprowadzeniem towaru do stanu zgodnego z umową. Ma zatem obowiązek zwrotu kupującemu kosztów poniesionych przez kupującego (ma on prawo do żądania ich zwrotu od sprzedawcy ... go, że może odebrać naprawiony towar. Takie załatwienie reklamacji, wbrew żądaniu konsumenta, daje mu prawo odmowy przyjęcia naprawy (klient może nie przyjąć ...
Tematy: niezgodność towaru z umową, prawa konsumentów, reklamacja, prawo do reklamacji