eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematyprawa konsumenta

prawa konsumenta - wiadomości i porady tematyczne

  • 10 porad od Mikołaja na zakupy świąteczne

    10 porad od Mikołaja na zakupy świąteczne

    00:44 17.12.2023

    ... , dlatego Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 10 porad dla wszystkich pomocników Świętego Mikołaja. Jak bezpiecznie kupować prezenty świąteczne? Jak chronić swoje prawa konsumenckie? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak powinny być prezentowane promocyjne ceny? Jakie obowiązują zasady reklamacji? Jak zwrócić produkt kupiony ...

    Tematy: zakupy, zakupy świąteczne, zakupy online, promocje
  • Bezpłatny okres próbny może być pułapką dla sprzedawców

    Bezpłatny okres próbny może być pułapką dla sprzedawców

    11:39 27.11.2023

    ... przedsiębiorcy przy umowach zawieranych na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, wskazuje na konieczność poinformowania konsumenta, najpóźniej w chwili wyrażenia przez niego woli związania się taką umową, o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 27, a także wzorze formularza odstąpienia od umowy ...

    Tematy: bezpłatny okres próbny, abonament, umowa, prawo do odstąpienia od umowy
  • 7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday

    7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday

    11:16 23.11.2023

    Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i przypomina o przysługujących konsumentom prawach. Punkt odniesienia – najniższa cena z 30 dni przed obniżką Od ...

    Tematy: Black Friday, Black Weeks, Cyber Monday, ceny
  • Black Friday z Dyrektywą Omnibus - koniec windowania cen

    Black Friday z Dyrektywą Omnibus - koniec windowania cen

    00:22 22.11.2023

    Przed nami Black Friday, czyli gorący okres promocji, na który wielu z nas czeka z niecierpliwością. Sklepy kuszą konsumentów akcjami promocyjnymi w styli "3 za 2", "1+1", czy rabatami zniżkowymi. Wielu korzysta z takich okazji, szczególnie w kontekście zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia i możliwości zakupu prezentów w niższych cenach. Co ...

    Tematy: Black Friday, Omnibus, zakupy, ceny
  • Black Friday czy Fake Friday? Jak zorganizować promocje zgodne z Dyrektywą Omnibus

    Black Friday czy Fake Friday? Jak zorganizować promocje zgodne z Dyrektywą Omnibus

    13:30 21.11.2023

    W tradycyjny Black Friday i Cyber Monday wchodzimy z nowymi regulacjami Dyrektywy Omnibus, obowiązującymi od 1 stycznia 2023 roku. Te nowe przepisy dotyczące promocji wymagają uwagi zarówno od konsumentów, jak i przedsiębiorców. Przed świętami, warto zrozumieć, jak dostosować zasady promocji i sprzedaży do nowych wytycznych. Właściciele sklepów ...

    Tematy: Omnibus, Black Friday, Cyber Monday, zakupy
  • Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena

    Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena

    12:00 20.11.2023

    ... dzięki któremu mogliby zweryfikować hasła marketingowe obiecujące wyjątkowe okazje. Po zmianie prawa wystarczy, że zapoznają się z najniższą ceną z 30 dni przed obniżką, ... o godz. 13:00 zapraszamy na najnowszy odcinek webinaru, tym razem na temat prawa do reklamacji usług - „U fryzjera, mechanika, w pralni… czyli jak skutecznie reklamować usługi”. ...

    Tematy: Black Friday, Cyber Monday, Black Week, ceny
  • Czy w salonie dealerskim musi być cennik samochodów?

    Czy w salonie dealerskim musi być cennik samochodów?

    00:40 05.11.2023

    ... wynikających z InfCenTiUU. Pewną wskazówką może być art. 8 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, który stanowi, że najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta, o ile informacje te nie wynikają już z okoliczności, w sposób jasny i zrozumiały m.in. o łącznej ...

    Tematy: cena, ceny, polityka cenowa, zarządzanie cenami
  • Prawo do naprawy: zachęty dla konsumentów do naprawiania produktów

    Prawo do naprawy: zachęty dla konsumentów do naprawiania produktów

    09:21 26.10.2023

    ... W środę Komisja Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów przyjęła stanowisko w sprawie nowego "prawa do naprawy" dla konsumentów, przy 38 głosach za, 2 przeciw i braku ... jest ona droższa niż wymiana, jest faktycznie niemożliwa lub jest niewygodna dla konsumenta. Europosłowie poparli zachęty dla konsumentów do wyboru naprawy zamiast wymiany w okresie ...

    Tematy: prawo do naprawy, prawa konsumentów, prawa konsumenta, gwarancja
  • 5 trików, które stosują linie lotnicze, aby nie wypłacić odszkodowania

    5 trików, które stosują linie lotnicze, aby nie wypłacić odszkodowania

    08:48 18.09.2023

    ... zaangażowania klienta. Znamy sztuczki stosowane przez przewoźników, wobec czego możemy zarządzać sprawą tak, by zakończyła się pozytywnie – z pełnym uwzględnieniem praw konsumenta – mówi Mariusz Białkowski z DelayFix. Każdego dnia wiele lotów ulega opóźnieniom lub zostaje odwołanych. Liczba takich incydentów jest różna – zależna od ...

    Tematy: prawa pasażera, prawa konsumenta, porady dla konsumentów, odwołany lot
  • Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe. Jak stosować nowe przepisy?

    Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe. Jak stosować nowe przepisy?

    13:05 23.08.2023

    ... . Wydaje się, że urząd ograniczył faktycznie przypadki, kiedy nie trzeba informować o obniżonej cenie – mówi radca prawny Maciej Bednarek, specjalista z zakresu prawa ochrony danych osobowych z Kancelarii Adwokackiej Pałucki & Szkutnik. Kiedy zastosować dyrektywę Omnibus w programie lojalnościowym? Rabaty i obniżki oferowane uczestnikom programów ...

    Tematy: Omnibus, programy lojalnościowe, program lojalnościowy, obniżki cen
  • Problem z Neostradą i odmowa reklamacji. Jak złożyć kolejną?

    Problem z Neostradą i odmowa reklamacji. Jak złożyć kolejną?

    11:12 21.02.2016 PORADA

    Od kilkunastu lat korzystam z Neostrady bezprzewodowej jako domowego Internetu. Nigdy wcześniej nie było z nią problemów. Jednak w tym roku coś zaczęło się dziać. Mieliśmy modem Neostrady (opłata 10 zł miesięcznie), oraz internet do 10 mb/s. Akurat kończyła się umowa, więc operator ...

    Tematy: internet bezprzewodowy, Neostrada, reklamacja, Orange
  • Wymiana reklamowanego towaru a VAT

    Wymiana reklamowanego towaru a VAT

    12:43 19.02.2016 PORADA

    Witam, interesuje mnie, jak wygląda podatkowo sytuacja, w przypadku reklmacji towaru jaka dochodzi na lini: dystrybutor części/producent - sprzedający - klient. A zatem: Kupiliśmy od firmy A akumulator w kwocie 25 zł, następnie sprzedaliśmy go klientowi naliczając własną marżę ...

    Tematy: wymiana towaru, reklamacja, niezgodność towaru z umową, wadliwy towar
  • Szkoła językowa - umowa

    Szkoła językowa - umowa

    14:55 18.02.2016 PORADA

    Byłam ostatnio na pierwszych zajęciach w jednej szkole językowej. Po pierwszych zajęciach dostaliśmy do podpisania umowę (regulamin). Podpisałam. W umowie był punkt, że uczestnik wpłacił zadatek 200 zł (tak też wpłaciłam), a resztę ma dopłacić, ale ma prawo do rezygnacji z zajęć ...

    Tematy: szkoła językowa, umowa, podpisanie umowy, prawa konsumenta
  • W serwisie zepsuto mi samochód. Czy i w jaki sposób mogę dochodzić swoich praw?

    W serwisie zepsuto mi samochód. Czy i w jaki sposób mogę dochodzić swoich praw?

    21:58 26.01.2016 PORADA

    Samochód został oddany do serwisu Renualt, SPRAWNY i tylko po to aby został wymieniony rozrząd, olej, filtr powietrza, pasek wielorowkowy oraz sprawdzony pod  względem technicznym ze względu na dłuższą podroż. Samochód został odebrany w piątek wieczorem tuż przed zamknięciem, po ...

    Tematy: naprawa samochodu, serwis samochodowy, prawa konsumenta, reklamacja
  • Reklamacja psującej się zabawki dla dziecka

    Reklamacja psującej się zabawki dla dziecka

    14:51 27.12.2015 PORADA

    Witam, w listopadzie kupiłam dziecku samochód na pilota. Nie mam paragonu ani opakowania. Samochód na początku jeździł odpakowany, dopiero w wigilię teraz jeździ tak jak by chciał, a nie mógł. Baterie są nowe. Czy jest jakiś sposób by autko oddać?

    Tematy: reklamacja, postępowanie reklamacyjne, prawo do reklamacji, prawa konsumenta
  • Wada fabryczna, po gwarancji, po 2 latach wada zauważona, a producent olewa. Co robić?

    Wada fabryczna, po gwarancji, po 2 latach wada zauważona, a producent olewa. Co robić?

    10:00 18.11.2015 PORADA

    Witam, ponad dwa lata temu zakupiłem od polskiego producenta maszyną za ok. 40 tyś brutto, gwarancja była na  rok, po dwóch latach z hakiem zauważyliśmy, że maszyna jest nie zgodna z warunkami umowy, czyli nie spełniam wymogów specyfikacji co do wielkości co wiążę się z jej ...

    Tematy: wada fabryczna, niezgodność towaru z umową, rękojmia, reklamacja
  • Zakupy na allegro

    Zakupy na allegro

    10:45 03.11.2015 PORADA

    Przedmiotem kupna są tusze do drukarki. Firma, w której dokonano zakupu sprzedała wadliwy jeden z dwóch tuszy. Próbujemy się skontaktować, ale bezskutecznie, telefonu nikt nie odbiera a kontakt mailowy jest tylko przez allegro i na żadne emaile nie odpowiada. W jednym z maili żądam ...

    Tematy: allegro, zwrot pieniędzy, reklamacja, niezgodność towaru z umową
  • Ochrona praw konsumenta a reklamacja

    Ochrona praw konsumenta a reklamacja

    20:55 04.10.2015 PORADA

    W czerwcu tego roku zgłaszaliśmy problem z oknami, że nie są szczelne i przeciekają. Okna są na gwarancji, miały zostać zrobione, lecz do tej pory nikt z firmy się nie pojawił. Czy w tej kwestii mogę zgłosić sprawę do ochrony praw konsumenta o niedotrzymanie terminu naprawy? Co mogę ...

    Tematy: niezgodność towaru z umową, dochodzenie roszczeń, reklamacja, prawa konsumenta
  • Czy mogę żądać wymiany lub zwrotu pieniędzy?

    Czy mogę żądać wymiany lub zwrotu pieniędzy?

    22:13 25.09.2015 PORADA

    Witam, kupiłem rower carbonowy z wadą ukrytą, to znaczy mocowanie koła w tylnych widełkach jest niesymetryczne przez co koło leży w widelcu krzywo. Jest to bardo mało zauważalne lecz jest w tej klasie roweru i wydane moje pieniądze w kwocie prawie 8000 zł. Rower był sprzedawany jako ...

    Tematy: wadliwy towar, wady ukryte, prawa konsumenta, niezgodność towaru z umową
  • Zakup przez internet i prawo zwrotu rzeczy wykonanej ręcznie

    Zakup przez internet i prawo zwrotu rzeczy wykonanej ręcznie

    15:11 09.09.2015 PORADA

    Witam serdecznie, zamówiłam na allegro karykaturę. Umówiłam się z Panią, że wyśle ją w poniedziałek. Jak się okazuje wysłała ją dopiero w czwartek, prezent był potrzebny na sobotę, a dotarł do mnie dopiero w poniedziałek. Obrazek doszedł do mnie cały pognieciony i kompletnie ...

    Tematy: allegro, zakupy przez internet, zwrot towaru, uprawnienia kupującego

poprzednia  

1 ... 5 6 7 ... 20 ... 30 ... 50

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: