odpowiedzialność przewoźnika - wiadomości i porady tematyczne
-
Wakacje a prawa konsumenta
11:18 17.06.2011
... walizka uległa zniszczeniu, wypełnij protokół nieprawidłowości bagażowej (tzw. PIR - Property Irregularity Report ), będąc jeszcze na lotnisku. Następnie złóż reklamację do przewoźnika w terminie: 7 dni od odbioru uszkodzonego bagażu i 21 dni od stwierdzenia opóźnienia bagażu. Jakie prawa ma pasażer, gdy lot jest opóźniony ...
Tematy: prawa konsumenta, ochrona konsumentów, porady dla konsumentów, wakacje -
Wstrzymanie ruchu lotniczego: prawa konsumenta
10:57 01.06.2010
... nie może powoływać się na wystąpienie siły wyższej. Podobnie, jak w przypadku odpowiedzialności organizatora imprezy turystycznej, wyłączona jest jedynie odpowiedzialność odszkodowawcza przewoźnika. Obowiązki spoczywające na przewoźniku lotniczym reguluje ROZPORZADZENIE (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 11 lutego 2004 ...
Tematy: wyjazdy turystyczne, wstrzymanie ruchu lotniczego, prawa konsumentów, odwołanie lotu -
Opóźnienie w dostawie a odpowiedzialność przewoźnika
10:08 16.12.2009
... takim przypadku są teoretycznie ograniczone do kwoty równej podwójnej wysokości przewoźnego. To z reguły dużo mniej, niż szkoda faktycznie poniesiona. Odpowiedzialność przewoźnika z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu oraz dochodzenie roszczeń, w tym odszkodowań z tym związanych, jest uregulowane w rozdziałach 7-10 ustawy ...
Tematy: odpowiedzialność przewoźnika, opóźnienie w dostawie, odszkodowanie, odszkodowanie za szkodę
Podobne tematy:
- wakacje
- UOKiK
- prawa konsumentów
- ochrona konsumentów
- ubezpieczenie OC
- prawa konsumenta
- handel
- import
- transport
- transport drogowy
- firmy transportowe
- branża transportowa
- wyjazdy turystyczne
- odszkodowanie
- przewoźnicy
- linie lotnicze
- przewóz towarów
- eksporterzy
- prawa pasażera linii lotniczych
- porady dla konsumentów