eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › nieuczciwe praktyki handlowe
  • Szkoły jazdy łamią prawa konsumentów

    Szkoły jazdy łamią prawa konsumentów

    14:02 26.08.2008

    Ponad jedna trzecia skontrolowanych przez UOKiK ośrodków szkolenia kierowców może naruszać interesy konsumentów. Efektem analizy są postępowania administracyjne oraz wezwania do usunięcia kwestionowanych postanowień. UOKiK regularnie przeprowadza kontrole wzorców umów stosowanych w obrocie z konsumentami przez przedsiębiorców – m.in. deweloperów, ... WIĘCEJ

    Tematy: umowy, prawa konsumenta, prawa konsumentów, nieuczciwe praktyki handlowe
  • Zakłady usługowe łamią prawa klientów

    Zakłady usługowe łamią prawa klientów

    00:04 07.08.2008

    ... zapisów mogących ograniczać prawa konsumentów – ponad 40 proc. skontrolowanych. W porównaniu do kontroli ubiegłorocznej ich liczba wzrosła o 20 proc. Przykładem kwestionowanej praktyki może być zastrzeganie przez usługodawców, że w przypadku zaginięcia lub zniszczenia garderoby odszkodowanie dla klienta stanowi kwota odpowiadająca jej wartości, nie ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwe praktyki handlowe, prawa konsumenta, prawo do reklamacji, reklamacje
  • Niedozwolone praktyki PKP

    Niedozwolone praktyki PKP

    12:11 24.07.2008

    ... ze stacji pośredniej. Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów, jeżeli przedstawione zarzuty potwierdzą się Prezes UOKiK może wydając decyzję nakazać zmianę praktyki i nałożyć na przedsiębiorcę karę finansową w wysokości do 10 proc. ubiegłorocznych przychodów. Jednocześnie Urząd przypomina, że jest organem właściwym w przypadku ... WIĘCEJ

    Tematy: PKP Przewozy Regionalne, prawa konsumentów, prawa konsumenta, umowy
  • Kontrola UOKiK: biura podróży 2008

    Kontrola UOKiK: biura podróży 2008

    13:39 18.06.2008

    Prawie wszyscy skontrolowani organizatorzy usług turystycznych stosowali postanowienia niekorzystne dla konsumentów - wynika z analizy UOKiK. Przeciwko nieuczciwym przedsiębiorcom toczy się już ponad 100 postępowań. Zbliża się okres wakacyjny – w tym czasie wielu konsumentów korzysta z usług biur podróży. UOKiK od kilku lat monitoruje branżę ... WIĘCEJ

    Tematy: usługi turystyczne, turystyka, biura podróży, branża turystyczna
  • Transmisja Euro 2008: Polsat łamie prawo?

    Transmisja Euro 2008: Polsat łamie prawo?

    13:11 12.06.2008

    Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel wszczęła postępowanie wyjaśniające w sprawie sprzedaży przez Cyfrowy Polsat praw do publicznego odtwarzania relacji z Euro 2008. Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte po analizie informacji na stronach internetowych Cyfrowego Polsatu jak również skarg ... WIĘCEJ

    Tematy: Cyfrowy Polsat, Polsat, Euro 2008, Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej
  • UOKiK: nieuczciwa reklama PKO BP?

    UOKiK: nieuczciwa reklama PKO BP?

    11:59 06.06.2008

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie, w trakcie którego sprawdzi czy PKO BP wprowadzał konsumentów w błąd informując o warunkach lokaty terminowej. Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte w maju 2008 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziła treść materiałów reklamowych dotyczących produktu „Max Lokata”. Z informacji jakimi ... WIĘCEJ

    Tematy: PKO BP, MaX Lokata, prawa konsumentów, prawa konsumenta
  • Przedszkola: uwaga na nieuczciwe umowy

    Przedszkola: uwaga na nieuczciwe umowy

    12:46 02.06.2008

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skontrolował 200 niepublicznych przedszkoli. Nieprawidłowości stwierdzono w 82 proc. placówek. Efektem badania jest wszczęcie 137 postępowań przeciwko przedsiębiorcom naruszającym interesy konsumentów. Wybierając przedszkole rodzice zwracają szczególną uwagę na warunki lokalowe, jakość opieki oraz możliwości ... WIĘCEJ

    Tematy: dzieci, prawa konsumentów, prawa konsumenta, nieuczciwe praktyki handlowe
  • Nieuczciwe obiekty gastronomiczne

    Nieuczciwe obiekty gastronomiczne

    00:57 26.05.2008

    Niewłaściwa jakość potraw i napojów, nierzetelna obsługa oraz błędne ceny - to najczęstsze nieprawidłowości wynikające z ostatniej kontroli Inspekcji Handlowej barów na szlakach turystycznych. Zakwestionowano blisko dziewięćdziesiąt procent skontrolowanych placówek. W I kwartale 2008r. Inspekcja Handlowa przeprowadziła kontrolę prawidłowości i ... WIĘCEJ

    Tematy: gastronomia, lokale gastronomiczne, restauracje, rynek gastronomiczny
  • Uwaga na nieuczciwe gazetki reklamowe

    Uwaga na nieuczciwe gazetki reklamowe

    01:52 20.04.2008

    ... jest dostarczenie kontrahentowi pełnej i rzetelnej informacji o ofercie. Często bowiem tylko na ich podstawie konsumenci podejmują decyzje zakupowe. Jak wynika z praktyki UOKiK, najczęstsze uchybienia dotyczące ulotek sieci handlowych, wiążą się z nierzetelnym informowaniem o zasadach przeprowadzanych akcji promocyjnych. Jeśli artykuł dostępny jest ... WIĘCEJ

    Tematy: oszustwa, reklamy, nieuczciwe praktyki handlowe, promocje
  • UOKiK: fałszywe promocje świąteczne

    UOKiK: fałszywe promocje świąteczne

    08:47 19.03.2008

    "Super cena", "Oferta specjalna", "Stop promocja"- to tylko niektóre hasła zachęcające do skorzystania z przedświątecznej oferty. Niestety nie zawsze prawdziwe. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi jak nie dać się oskubać przed świętami. Cena jest najważniejszym czynnikiem decydującym o zakupie towaru lub usługi – im atrakcyjniejsza tym ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumentów, prawa konsumenta, konsumenci, nieuczciwe praktyki handlowe

poprzednia  

1 ... 6 7 8

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: