eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › nieuczciwe praktyki handlowe
  • Eco-Vital i Mat-Medic ukarani przez UOKiK

    Eco-Vital i Mat-Medic ukarani przez UOKiK

    12:24 18.08.2014

    ... . zł kary finansowej. Decyzje nie są ostateczne, obaj przedsiębiorcy mogą odwołać się do Sądu. Urząd nie po raz pierwszy zakwestionował praktyki Eco-Vital. Już w ubiegłym roku wydana została decyzja zobowiązująca do zaprzestania 8 niedozwolonych praktyk i nakładająca prawie 200 tys. zł kary. Pomoc dla ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwe praktyki handlowe, prawa konsumentów, naruszenie praw konsumentów, uokik
  • Europark naruszał prawa konsumentów

    Europark naruszał prawa konsumentów

    13:32 16.07.2014

    ... kara pieniężna w wysokości 13 562 zł. Cieszy fakt, że przedsiębiorca zaprzestał stosowania nieuczciwych praktyk. Urząd nie po raz pierwszy kwestionuje praktyki spółki Europark. W roku 2011 wydana została decyzja stwierdzająca, że spółka wprowadzała konsumentów w błąd. Pomoc dla konsumentów Bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwe praktyki handlowe, prawa konsumentów, naruszenie praw konsumentów, uokik
  • UOKiK: Optima naruszała prawa konsumentów

    UOKiK: Optima naruszała prawa konsumentów

    12:35 13.06.2014

    240 tysięcy złotych - tej wysokości karę nałożył na gdańską spółkę Optima Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Prowadzone przez UOKiK postępowanie wykazało bowiem, że przedsiębiorca wprowadzał klientów w błąd co do całkowitego kosztu kredytu i nieprawidłowo naliczał odsetki w przypadku odstąpienia od umowy przez konsumenta. UOKiK na bieżąco ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwe praktyki handlowe, prawa konsumentów, naruszenie praw konsumentów, uokik
  • Decyzje UOKiK: Philipiak Polska, Senlux i Potenza di Lana

    Decyzje UOKiK: Philipiak Polska, Senlux i Potenza di Lana

    13:46 28.02.2014

    Przedsiębiorcy sprzedający na pokazach: naczynia do gotowania oraz pościel wełnianą naruszyli prawa konsumentów. Philipiak Polska przyznawał sobie prawo do rozwiązania umowy z konsumentem zalegającym ze spłatą bez wcześniejszego wezwania. Natomiast Senlux oraz Potenza di Lana nie informowali o prawie odstąpienia od umowy. Konsument, który kupuje ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwe praktyki handlowe, prawa konsumentów, naruszenie praw konsumentów, UOKiK
  • Deichmann i Avans naruszały prawa konsumentów

    Deichmann i Avans naruszały prawa konsumentów

    13:15 26.02.2014

    ... Avans wprowadzała w błąd ograniczając możliwości składania reklamacji. Na Deichmann-Obuwie nałożono karę ponad 288 tys. zł, Avans zobowiązał się do zmiany praktyki. Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły postanowienia w regulaminie internetowego sklepu Deichmann-Obuwie. Sklep zastrzegał, że nie ponosi odpowiedzialności za zgodność fotografii produktów ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwe praktyki handlowe, prawa konsumentów, naruszenie praw konsumentów, UOKiK
  • Multimedia Polska naruszała prawa konsumentów

    Multimedia Polska naruszała prawa konsumentów

    13:21 11.02.2014

    ... jednostronnie zmieniła umowy z klientami. W ocenie Urzędu, spółka powinna poinformować ich o nowej ofercie, a następnie oczekiwać na zgłoszenia. Multimedia Polska zaniechała zakwestionowanej praktyki w styczniu 2013 r., ale nie uniknęła kary finansowej w wysokości 637 850 zł. Decyzja nie jest ostateczna, przedsiębiorca odwołał się do sądu ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwe praktyki handlowe, prawa konsumentów, naruszenie praw konsumentów, uokik
  • Składywęgla.pl ukarane przez UOKiK

    Składywęgla.pl ukarane przez UOKiK

    12:16 05.02.2014

    Węgiel sprzedawany przez składywęgla.pl nie miał takich właściwości, o jakich zapewniała spółka. Konsumenci zostali wprowadzeni w błąd m.in. co do kaloryczności surowca. Nałożona kara to blisko 500 tys. zł. Decyzja nie jest ostateczna, przedsiębiorca odwołał się do sądu. Spółka składywegla.pl sprzedaje węgiel na terenie całego kraju. Surowiec jest ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwe praktyki handlowe, prawa konsumentów, naruszenie praw konsumentów, uokik
  •  TP SA wysyłała faktury elektroniczne wbrew woli klientów

    TP SA wysyłała faktury elektroniczne wbrew woli klientów

    13:46 31.01.2014

    Telekomunikacja Polska wysyłała faktury elektroniczne zamiast tradycyjnych abonentom, którzy nie wyrazili na to zgody. Spółka uniknęła kary finansowej, w zamian zobowiązała się do uzyskania zgód klientów otrzymujących e-faktury. Tym, którzy ich nie wyrażą — TP SA ma przywrócić dostarczenie rachunków w formie papierowej. Warunkiem przesyłania ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwe praktyki handlowe, prawa konsumentów, naruszenie praw konsumentów, uokik
  • UOKiK ukarał towarzystwa ubezpieczeniowe

    UOKiK ukarał towarzystwa ubezpieczeniowe

    09:58 31.01.2014

    ... karę pieniężną w wysokości 4 793 018 zł. Decyzja nie jest prawomocna, spółka już złożyła odwołanie. Decyzja w sprawie Allianz Polska Niezgodne z prawem praktyki stosowało również Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska. Prezes Urzędu stwierdziła, że we wzorcach umów, m.in. dotyczących ubezpieczenia wyposażenia mieszkania oraz ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwe praktyki handlowe, prawa konsumentów, naruszenie praw konsumentów, uokik
  • Polisolokaty Getin Noble Bank: kara od UOKiK

    Polisolokaty Getin Noble Bank: kara od UOKiK

    12:57 20.01.2014

    "Pani długo zachwalała produkt jako zupełnie bezpieczny, pozbawiony ryzyka finansowego" - to przykład jednej z wielu skarg nadesłanych do Urzędu. Prezes UOKiK uznała, że Getin Noble Bank bezprawnie wprowadzał w błąd swoich klientów zawierających umowy o długoletni produkt inwestycyjno-oszczędnościowy. Zabrakło najważniejszej informacji - o ryzyku ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwe praktyki handlowe, prawa konsumentów, naruszenie praw konsumentów, UOKiK

poprzednia  

1 2 3 ... 8

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: