-
Jakie ewidencje zobowiązany jest prowadzić przedsiębiorca?
21:53 27.03.2013 PORADA
Za kilka dni będę przedsiębiorcą opodatkowanym na zasadach ogólnych i czynnym podatnikiem VAT , na początku bez obowiązku posiadania kasy fiskalnej . Uprzejmie proszę o informację, jakie konkretnie ewidencje - poza podatkową księgą przychodów i rozchodów - muszę prowadzić, czy są ...
Tematy: księgowość, ewidencja księgowa, obowiązki przedsiębiorcy, PKPiR -
Na jakich zasadach mogę zatrudnić męża w mojej działalności?
09:21 20.03.2013 PORADA
Prowadzę działalność gospodarczą na KPiR. Mój mąż stracił pracę i chcielibyśmy razem teraz prowadzić działalność. Czy mogę go normalnie zatrudnić i czy nie ma ograniczenia w tym, jakie wynagrodzenie mogę mu dać? Bo przecież będzie ono kosztem firmowym?
Tematy: firma rodzinna, działalność gospodarcza, osoba współpracująca, zatrudnienie współmałżonka -
Czy Fundusz Pracy mogę ująć bezpośrednio w KPiR?
22:58 19.03.2013 PORADA
Prowadzę działalność na KPiR od lutego na zasadach ogólnych. Składki ZUS odliczam sobie w zaliczce na podatek dochodowy. Mam takie pytanie odnośnie Funduszu Pracy: Jak go ująć? Czy bezpośrednio w kosztach?
Tematy: składki ZUS, Fundusz Pracy, koszty firmy, zapisy w PKPiR -
Jak księgować?
13:12 15.03.2013 PORADA
Potrzebuję pomocy w temacie księgowania faktur. Otóż prowadzę usługi z zakresu automatyki przemysłowej. Do firmy kupuję przewody, złączki itp. Czy księguję je jako elementy potrzebne do produkcji czy jako inne wydatki? To samo dotyczy się narzędzi?
Tematy: ewidencja księgowa, dokument księgowy, zapisy w PKPiR, materiały -
Dotacja z Urzędu Pracy a zapisy w PKPiR i rozliczenie roczne PIT
17:46 12.03.2013 PORADA
Witam Otrzymałam dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej z PUP. Zgodnie z umową nie występowałam o zwrot VAT tak, aby nie zwracać go do PUP. Jestem VAT-owcem, prowadzę działalność na zasadach ogólnych. Wyczytałam, że dotacja stanowi przychód klasyfikowany jako przychód z ...
Tematy: dotacja z urzędu pracy, ewidencja środków trwałych, środki trwałe, dotacje dla firm -
Działalność prowadzona w mieszkaniu a koszty
13:37 12.03.2013 PORADA
Prowadzę działalność w mieszkaniu i wyodrębniłam 30% na działalność gospodarczą. Ubezpieczyłam mieszkanie. Okres ubezpieczenia (polisa) 3 lata (11-01-13 do 10-01-15), płatność składki też na 3 raty (odpowiednio styczeń 2013, styczeń 2014, styczeń 2015). Jaką wartość przyjąć ...
Tematy: firma w domu, PKPiR, zapisy w PKPiR, koszty uzyskania przychodu -
Pomniejszenie kosztów związane z art 24d - trzecia ustawa deregulacyjna.
18:16 09.03.2013 PORADA
Do tej pory występowałem w roli eksperta. Jednak pracując nad oprogramowaniem do księgowości i wczytując w projekt rozporządzenia dotyczącego zmian w podatkowej księdze przychodów i rozchodów związanych z wejściem w życie 3 ustawy deregulacyjnej. Mam pewne wątpliwości związane z ...
Tematy: korekta kosztów, pomniejszenie kosztów, niezapłacone faktury, wyksięgowanie kosztów
Podobne tematy:
- euro
- koszty podatkowe
- wynagrodzenia
- koszty uzyskania przychodu
- podatek od firmy
- przychody podatkowe
- koszty uzyskania przychodów
- podatek dochodowy
- działalność gospodarcza
- PIT-y
- rozliczenia podatkowe
- podatek VAT
- rozliczenie VAT
- opodatkowanie VAT
- VAT naliczony
- podatek dochodowy od osób fizycznych
- podatek od sprzedaży nieruchomości
- wynajem mieszkania
- obowiązek podatkowy VAT
- faktura VAT