-
Upadłości firm 2015
... , jak i na świecie. Nadal widoczne są także problemy krajowych producentów i dystrybutorów odzieży oraz wyrobów włókienniczych (w tym na potrzeby wystroju wnętrz i produkcji ... komponentów (np. kakao) oraz osłabieniem naszej waluty względem dolara. Transport – wzrost liczby upadłości, ale… Liczba upadłości w transporcie procentowo wzrosła wprawdzie ...
-
Upadłości firm VIII 2018 r.
... , przeżywają je głównie firmy zaopatrujące rynek krajowy. Zwiększyła się liczba niewypłacalności producentów art. konsumenckich (obok żywności – także odzieży i obuwia) oraz z sektora metalowego (w tym producentów konstrukcji i maszyn i urządzeń wykorzystywanych w budownictwie infrastrukturalnym i w przemyśle) Usługi – wzrost niewypłacalności ...
-
Upadłość firmy I 2020. Jest poprawa, ale nie w produkcji i usługach
... spadków niewypłacalności w tak kluczowych branżach jak budownictwo (-10), handel (-5) czy transport (-2). O ile wyniki budownictwa w końcówce roku były nie najgorsze ( ... części samochodowych, artykułów AGD ale też o tekstyliach i półproduktach do produkcji odzieży, obuwia i artykułów wyposażenia wnętrz. Zaraz po problemie dostępności półproduktów i ...
-
Euler Hermes: za wcześnie na stałe odbicie w konsumpcji prywatnej
... dóbr trwałych, lecz także odzieży i obuwia, szczególne cechy związane ze spowolnieniem wynikającym z Covid-19, tj. utrzymująca się obawa przed zakażeniem, będą powodować ogromną presję w zakresie innych składowych konsumpcyjnych. Wrażliwe na skutki Covid-19 elementy to głównie „wydatki społeczne”, a zatem obejmują transport, restauracje i hotele ...
-
Coface: więcej niewypłacalności firm, nadchodzi fala upadłości?
... wzrost widoczny jest usługach, a 28-procentowy w rolnictwie. Wzrostową tendencję odnotowały również transport (+10 proc.) i przetwórstwo przemysłowe (+7%). Spadki widoczne są w handlu ( ... Natomiast najsłabiej poradził sobie segment sprzedaży samochodów (spadek o 17,3%) oraz odzieży i obuwia (spadek o 15,2% względem 8 mcy 2019). Na uwagę zasługuje ...
-
Branża beauty odporna na kryzys
... zadłużenie o niemal 9 proc r/r. Nie najlepiej radzi sobie także transport (dział 49) – wzrost o 14 proc. r/r, działalność sportowa, rozrywkowa i rekreacyjna (dział ... październiku 2022 r. największe wzrosty sprzedaży detalicznej r/r można było zaobserwować w przypadku odzieży i obuwia (14,3 proc.) oraz kosmetyków i leków (8,4 proc.). Spadła natomiast ...
-
Jak i gdzie spędzimy ferie zimowe?
16 stycznia 2022 r. pierwsza grupa dzieci i młodzieży szkolnej rozpoczyna tegoroczne ferie. To dogodna okazja, aby przyjrzeć się, jakie decyzje w zakresie zimowego wypoczynku podejmują Polacy. Podjął się tego serwis Wakacje.pl. Jego analiza rzuca światło nie tylko na najpopularniejsze wśród podróżujących kierunki, ale również na preferencje w ...
-
Inflacja, stopy procentowe, wzrost gospodarczy - Polska na tle CEE-4
... spadła w USA w grudniu o -1,1%, a w strefie euro o -2,7%. Presja dotycząca marży była szczególnie duża w przypadku sprzedawców odzieży i domów towarowych, ze względu na wyższe rachunki za tekstylia, energię i transport. Podczas gdy średnia stopa wzrostu zysku na akcję (EPS) w całej branży wyniosła w IV kwartale -1 ...
-
ECK ujawnia na co najczęściej skarżą się konsumenci
... skarg, a w 2022 blisko 1200. Główne sektory skarg – statystyki: 40% - transport lotniczy – o więcej 1100 zgłoszeń w porównaniu do roku 2021, 17% - odzież i obuwie, 10% - różne towary i usługi (subskrypcje, sprzedaż na platformach wymiany odzieży), 5% - zakwaterowanie krótkoterminowe. Czego dotyczyły skargi ECK? W 2021 roku w związku z opóźnionymi ...
-
Jak przygotować budżet domowy na rodzinne uroczystości?
... roku ceny usług hotelowo-gastronomicznych wzrosły prawie o 17%, kosmetyczno-fryzjerskich o niemal 13%, a odzieży i obuwia o blisko 8%[1]. To sprawia, że coraz więcej osób w Polsce ... własne zdolności manualne oraz kreatywność, tworząc podarunek własnoręcznie, mądrze zorganizuj transport – sprawdź, czy masz możliwość, by zabrać się wspólnie z innymi ...
-
Prywatna sprzedaż internetowa a podatki za 2023 i 2024
Sprzedaż usług i produktów (także używanych krócej niż 6 miesięcy) przez platformy online podlega opodatkowaniu – wlicza się w to między innymi wyprzedaż odzieży lub obuwia, udostępnianie środka transportu, masaże (niemedyczne), a także najem mieszkań i domów. Zgodnie z polskim prawem, każda osoba bez rejestracji działalności gospodarczej ...