2013-08-27 12:31
Przeczytaj także: Rola działu HR w obecnych czasach
Portale społecznościowe to nie tylko kopalnia wiedzy o potencjalnym kandydacie, ale również kolejne źródło pozyskiwania tych najbardziej poszukiwanych specjalistów, szczególnie, jeśli aktualnie nie poszukują oni teraz pracy. Mimo to, tylko ¼ polskich HR-owców, którzy wzięli udział w badaniu Pracuj.pl przyznała, że wykorzystuje social media do szukania nowych pracowników, podczas gdy – jak wynika z badań firmy Bullhorn Reach – robi to 61% ich brytyjskich kolegów i aż 98% pracujących w Stanach Zjednoczonych. Jeszcze mniejszy odsetek polskich HR-owców (19%) publikuje w portalach społecznościowych oferty pracy, a zaledwie garstka firm (7%) ma swój profil, na którym prezentuje się jako pracodawca.fot. mat. prasowe
HR a social media
Jedynie 25 procent polskich HR-owców, którzy wzięli udział w badaniu Pracuj.pl przyznała, że wykorzystuje social media do szukania nowych pracowników
fot. Sergey Nivens - Fotolia.com
Szukanie nie, sprawdzanie tak
Zdecydowanie większa grupa osób odpowiedzialnych za rekrutację (70%) sprawdza informację o zaproszonym już na rozmowę kandydacie, choć 4 na 10 badanych przyznało, że robi to tylko w niektórych przypadkach.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Natłok informacji zmniejsza wydajność pracownika
Trendy HR 2014: po pierwsze skuteczne przywództwo
Gry jako nowe narzędzia rekrutacji
Trendy HR 2013 - elastyczność i zmiana horyzontów
Trendy w sektorze HR
Trendy HR 2021: trwa walka z minusami pracy zdalnej
Hays: największe wyzwania HR na 2021 rok
Trendy HR 2020: kapitał ludzki w erze COVID-19
Trendy HR 2019: człowiek w centrum strategii
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Ceny mieszkań na rynku pierwotnym i wtórnym ustabilizowały się w I 2023
Jak nie stać się ofiarą cyberprzestępstwa?
Nieruchomości luksusowe - obalamy mity
Kurs USD/JPY najwyżej od ponad 3 tygodni
Zawody poszukiwane na rynku pracy. To warto studiować
Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain
Wynagrodzenia 2022. Najwyżej i najniżej opłacane branże