eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Cisco: bezpieczeństwo w Internecie 2012

Cisco: bezpieczeństwo w Internecie 2012

2013-03-08 00:13

Przeczytaj także: Cisco: bezpieczeństwo w Internecie 2010


Zagrożenie złośliwym oprogramowaniem w poszczególnych krajach

W roku 2012 nastąpiła znacząca zmiana w obszarach występowania złośliwego oprogramowania na całym świecie. Chiny spadły z zajmowanego w roku 2011 drugiego miejsca na liście państw najbardziej ogarniętych plagą złośliwego oprogramowania, na pozycję szóstą w roku ubiegłym. Kraje skandynawskie, takie jak Dania i Szwecja doświadczyły wzrostu wystąpień złośliwego oprogramowania w swoich zasobach internetowych, awansując odpowiednio na trzecie i czwarte miejsce. Stany zjednoczone utrzymały pierwszą pozycję z wynikiem 33 procent wszystkich światowych zasobów złośliwego oprogramowania internetowego. (ASR)
  1. Stany Zjednoczone 33,14%
  2. Rosja 9,79%
  3. Dania 9,55%
  4. Szwecja 9,27%
  5. Niemcy 6,11%
  6. Chiny 5,65%
  7. Wlk. Brytania 4,07%
  8. Turcja 2,63%
  9. Holandia 2,27%
  10. Irlandia 1,95%

Trendy w rozsyłce SPAMu
  • Ilość rozsyłanych niechcianych wiadomości (SPAMu) spadła o 18 procent, jeżeli porównamy rok 2012 do roku 2011, w przypadku niechcianych wiadomości rozsyłanych w godzinach pracy, i o 25% w przypadku rozsyłanych w weekendy. (ASR)
  • W 2012 większość niechcianych wiadomości była rozsyłana w ciągu roboczych dni tygodnia - wtorek był najbardziej „spamowym” dniem tygodnia. (ASR)
  • Czołowym generatorem niechcianych wiadomości są Indie, a na drugie miejsce w roku 2012, z szóstego w roku 2011, awansowały Stany Zjednoczone. W pierwszej piątce znalazły się także Korea, Chiny oraz Wietnam. (ASR)
  • Najczęściej niechciane wiadomości zawierały w swojej treści informacje na temat leków, takich jak Viagra czy Cialis oraz luksusowych zegarków, jak Rolex czy Omega. (ASR)
  • Spamerzy maksymalizują zwrot z poniesionych inwestycji, reklamując się przy okazji różnych wydarzeń ze świata rzeczywistego, poprzez specyficzne i krótko trwające kampanie. (ASR)
    - Styczeń-marzec: Oprogramowanie Windows, które zbiegło się z wydaniem systemu Windows 8 Consumer Preview firmy Microsoft.
    - Luty-kwiecień: Oprogramowanie do rozliczeń podatkowych, podczas kampanii sezonu podatkowego w Stanach Zjednoczonych.
    - Styczeń-marzec oraz sierpień-grudzień: Profesjonalne sieci, takie jak LinkedIn, w kontekście chęci zmiany obranej ścieżki zawodowej - na początku i na końcu roku.
    - Wrzesień-listopad: Dostawcy telefonów komórkowych - w ramach wydania iPhone'a 5 firmy Apple.

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: