eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Świąteczne zakupy online aż do stycznia

Świąteczne zakupy online aż do stycznia

2012-01-02 00:05

Przeczytaj także: Branża e-commerce a Gwiazdka 2013


Kto zarobił na e-handlu w święta?

Czego szukali Polacy w sieci w tym roku z myślą o prezentach pod choinkę? Przede wszystkim gier, które jako kategoria przedmiotów w podsumowaniu ubiegłorocznych świąt zanotowały na Allegro największy wzrost na poziomie sprzedaży, o ponad 56 proc. Według zestawienia top 10 w danych kategoriach na allegro.pl hitami w tym roku były m.in. gry Battlefield 3, Call Of Duty: Modern Warfare 3 czy Batman: Arkham City.

Ręce zacierali również Sprzedawcy zabawek i akcesoriów dla dzieci (wzrost o 50,7 proc. w grudniu 2010), gdzie w tym roku królowały m.in. lalki Monster High, Barbie i koń Tawny, zwierzątka AniMagic czy szpital miejski Lego. Polacy nie gardzą również zakupem oryginalnych przedmiotów pod choinkę (przyrost 42,1 proc.), jak np. kubków czy poduszek z nadrukami, pluszowych misiów oraz skarbonek.

– Dobra passa nie ominęła w tym roku sprzedawców filmów oraz muzyki notujących wzrost obrotów o niemal 40 proc. w stosunku do średniej z przeciętnego miesiąca – mówi Justyna Gawrońska z Akademii Allegro. Polacy najchętniej kupowali takie filmy, jak „Piraci z Karaibów: Na Nieznanych Wodach”, kompletną sagę Star Wars czy „Szybkich i Wściekłych 5”. Natomiast wśród prezentów muzycznych hitami tegorocznych świąt były nagrania Adele, Kasi Nosowskiej, Red Hot Chilli Peppers czy Pearl Jam.

Powyższe kategorie handlu niezmiennie wpisują się w świąteczne preferencje Polaków. A za rok może dogadzać im jeszcze więcej internetowych sprzedawców, biorąc pod uwagę tempo rozwoju e-commerce i rosnącą liczbę kupujących w sieci. Ci ostatni, według najnowszego raportu Internet Standard, stanowią już 74 proc. internautów (wcześniej 67 proc.).

Prezentów szukamy w czasie pracy?

W tym roku, w grudniu, co minutę na serwisie allegro.pl wystawiano średnio 523 nowe oferty przedmiotów. Apogeum kupowania prezentów najprawdopodobniej wystąpiło 11 i 12 grudnia. Dlaczego? W przeciwieństwie do handlu tradycyjnego, w którym świąteczny boom rozpoczyna się w weekend podczas tzw. Czarnego Piątku, e-commerce posiada swój Cyber Poniedziałek. Internauci bowiem najintensywniej odwiedzają wirtualne półki sklepowe właśnie na początku nowego tygodnia.

– Sprzedaż wzrasta od niedzieli do czwartku, podczas gdy największa oglądalność na platformach handlowych przypada właśnie na poniedziałek, we wczesnych godzinach – zdradza Michał Bedlechowicz, jeden z wykładowców Akademii Allegro. Czyżby więc na zakupy do wirtualnych sklepów Polacy wybierali się w godzinach pracy? Statystyki wskazują bowiem na to, że najczęściej w sieci kupują osoby w wieku od 25 do 34 roku życia. W styczniu uaktywnią się jednak wszystkie grupy internautów – zarówno kupujących, jak i sprzedających. Sezon poświątecznych wyprzedaży, jak i handlu nietrafionymi prezentami można uznać za rozpoczęty.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: