eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Pozycjonowanie - fałszywe obietnice

Pozycjonowanie - fałszywe obietnice

2005-01-07 11:41

Przeczytaj także: Tworzenie przyjaznych stron WWW


Mit 6. Pozycjonowanie nie wymaga zmian w kodzie HTML

Jak zostało powiedziane wcześniej, pozycjonowanie oparte jest m.in. na wartościowaniu tekstów umieszczonych na stronach serwisu. W związku z tym, jeżeli w ich treści nie pojawiają się słowa i zwroty wpisywane w zapytaniach przez użytkowników, wówczas zajmowane pozycje w rankingu nie będą wystarczająco wysokie do generowania oglądalności. Zmiany, jakie są przeprowadzane w kodzie HTML, dotyczą nie tylko umieszczania słów i fraz w najważniejszych z punktu widzenia wyszukiwarek fragmentach kodu (np. tytuł strony, nagłówki, wszelkie wyróżnienia na tle standardowej treści itp.), ale obejmują również zapewnienie odpowiedniej struktury nawigacji, stworzenie lub modyfikację mapy strony, stosowne nazewnictwo odnośników i grafik oraz wiele innych elementów, które mogą wymagać mniejszych lub większych zmian w kodzie. W tym przypadku ponownie należy znaleźć kompromis między wymaganymi zmianami a możliwościami, które daje serwis, pamiętając równocześnie, że zbyt małe pole manewru ogranicza również możliwość osiągnięcia zadowalających efektów końcowych.

Mit 7. Pozycjonowanie wymaga tworzenia nowych stron

Wielu specjalistów od pozycjonowania wykorzystuje technikę tzw. doorway pages, które są sztucznie generowanymi stronami, koncentrującymi się na wybranych pojedynczych słowach kluczowych w celu uzyskania wysokiej pozycji i natychmiastowego przekierowania użytkownika na serwis docelowy. Strony te nie mają żadnej funkcjonalności dla użytkowników (są tworzone jedynie na potrzeby robotów wyszukiwarek) i najczęściej ich treść stanowią losowo generowane teksty, które zawierają odpowiednio dużo słów kluczowych – użytkownik i tak nie zdąży ich zobaczyć, gdyż jest automatycznie przenoszony na serwis docelowy. Takie osiąganie miejsc w rankingu nie tylko jest łatwe do rozpoznania, ale jest również sztuczne i kwalifikowane jako działanie nieetyczne, co po wykryciu oznacza usunięcie informacji o serwisie z bazy danych wyszukiwarki.

Pozycjonowanie powinno być zawsze oparte na działaniach wykonywanych tylko w obrębie serwisu, bez generowania stron w innych domenach internetowych, gdyż w takim przypadku klient nie ma wpływu na ich zawartość, a nawet w ogóle, istnienie. W związku z tym ma ograniczone możliwości reakcji, w przypadku gdy wykorzystują one nielegalne metody do osiągnięcia pozycji w rankingu. Nawet, jeżeli nie wzbudzają żadnych podejrzeń, mogą być natychmiast usunięte (z różnych, niekoniecznie uczciwych względów) przez firmę pozycjonującą, co najczęściej kończy się powrotem do sytuacji wyjściowej, czyli do niskich i niezadowalających pozycji.


Pozycjonowanie powinno być rozpatrywane wyłącznie jako jedna z kolejnych metod promocji serwisu w sieci. Jest to niewątpliwie narzędzie interesujące ze względu na możliwość precyzyjnego dotarcia do grupy docelowej i stosunkowo niskie nakłady finansowe, jednak z drugiej strony – jak każda forma promocji – nie jest panaceum na każdą sytuację i nie służy do osiągnięcia natychmiastowych wyników. Właściciele serwisów internetowych powinni pamiętać, że pozycjonowanie nie rozwiąże wszystkich ich problemów, a serwis nie stanie się z dnia na dzień popularnym i bardzo dochodowym przedsięwzięciem, mimo zapewnień niektórych "specjalistów" w tej dziedzinie.



Maciej Gałecki pracuje w agencji interaktywnej digital One jako Project Manager & SEO Specialist. Kieruje projektami realizowanymi przez firmę m.in. dla marek: 7UP, Gatorade, Niquitin, Pepsi, Telekomunikacja Polska, TVN. kontakt: m.galecki@digitalone.pl



Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Maciej Gałecki / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: