eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Zmiany w Google w 2010

Zmiany w Google w 2010

2011-05-11 13:28

Przeczytaj także: Google Instant a pozycjonowanie


Wyszukiwarka miejsc – Google Places

Kolejna zmiana w wyszukiwarce Google, którą mieliśmy przyjemność otrzymać w roku 2010 to wyszukiwarka miejsc. To nowa forma wyświetlania i pokazywania lokalnych wyników wyszukiwania, która organizuje informacje wokół danych lokalizacji. Wyniki w obszarze lokalnego wyszukiwania gromadzone są wokół konkretnych miejsc. Nowa usługa ma sprawić, że będziemy mogli szybciej odnaleźć miejsca na przejrzystej mapie. Wystarczy wybrać dostępną z lewej strony opcję „Miejsca” i wpisać poszukiwany obiekt. Efektem będzie nowy widok zawierający szereg linków do stron, ich adresy, linki do recenzji, wizytówki, zdjęcia, krótkie opisy, a po prawej stronie zobaczymy mapę z naniesionymi lokalizacjami. Na przykład, jeśli internauta szuka restauracji chińskiej w Poznaniu, przy użyciu wyszukiwarki miejsc, otrzyma obraz tych lokali zaznaczonych na mapie czerwonymi pinezkami. Wyszukiwarka miejsc ma skutecznie zmniejszyć czas wyszukiwania lokalnego średnio o 2 sekundy. Ma na celu zachęcenie małych firm do reklamy w Google, które dzięki lokalnemu wyszukiwaniu mogą być bardziej widoczne. To oczywiście przełoży się na zwiększenie dochodów Google, ale też wymusza wprowadzenie zmian w mechanizmach robotów wyszukiwania Google, które będą musiały rozpoznawać, kiedy na stronach opublikowane są informacje o prawdziwych miejscach.

Usługa „Miejsca” umożliwia ocenę danych lokalizacji. Do niedawna komentarzy dotyczących sklepów czy restauracji było niewiele. Zmianą tego stanu rzeczy ma być wprowadzenie nowego interfejsu Hotpot, motywującego do oceny odwiedzanych stron. Za każdą z nich dostajemy punkty widoczne na górnej belce. Możemy także do zabawy wciągnąć znajomych, a sami zostać osobą najbardziej wpływową. Opinie „gwiazd socjometrycznych” będą specjalnie wyróżnione na tle zwykłych opinii.

Nowy filtr wyszukiwania - Reading Level

Google także wzbogaciło swą wyszukiwarkę o nowy filtr, który ma ułatwić wyszukiwanie wyników osobom poszukującym materiałów fachowych. Reading Level to możliwość ustawienia poziomu wyszukiwania treści. To pomocny interfejs dla studentów czy fachowców. Nowy filtr pozwala na wybranie spośród pięciu opcji – domyślnego braku filtrowania, wyświetlania wszystkich wyników z podaniem ich poziomu zaawansowania, oraz kolejno wyświetlaniu tylko linków do stron na poziomie podstawowym, średnio-zaawansowanym i zaawansowanym. Trudno jeszcze ocenić jego skuteczność, ale zapewne nieco ułatwi poszukiwanie ciekawych treści. Choć pozycjonerzy prawdopodobnie znajdą niejeden sposób na obejście tego mechanizmu. Może to także przyczynić się do poprawienia jakości tekstów na wszelkiego rodzaju blogach, używanych jako zaplecze do stron pozycjonowanych.

Google indeksuje komunikaty Twittera

Jedna z ostatnich zmian w Google w 2010 roku dotyczyła umowy między Twitterem i Google. Warte miliony dolarów porozumienie, na podstawie którego ćwierknięcia w tym mikroblogu miały zacząć być indeksowane przez wyszukiwarkę, to zapewne kolejny krok do znacznego powiększenia zysków z reklamy. Zintegrowano także reklamy AdWords z kontem na Twitterze. Reklamodawcy mogą teraz swoje krótkie komunikaty wyświetlać nad wszystkimi innymi w Twitterze, gdy ktoś użyje wyszukiwarki serwisu zapytując o dane słowa kluczowe. W przypadku tej zmiany, nikt nie ma wątpliwości, co kierowało Google przy jej wprowadzeniu. Walka o „tort reklamowy” w sieci jest zażarta, dlatego ekspansja na każdy obszar to spory sukces. Choć w oficjalnym oświadczeniu Google napisało, że zyskami będzie się dzieliło z Twitterem 50/50, to zapewne zyski dla Google będą zdecydowanie większe.

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: