eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Tablety i czytniki e-książek zyskują zwolenników

Tablety i czytniki e-książek zyskują zwolenników

2011-03-05 00:09

Przeczytaj także: Tablety - wciąż zbyt drogo


Tablety i czytniki e-książek już dziś zaliczają się do najbardziej udanych produktów elektroniki użytkowej – zawojowały rynek szybciej niż magnetowidy, odtwarzacze MP3 i szereg innych podobnych.

Amerykański konsument zamierza przeznaczyć maksymalnie 130 USD na podstawowy czytnik e-książek, czyli prawie tyle, ile kosztuje Kindle Amazon (139 USD). Czytniki e-książek muszą się jednak zmierzyć z konkurencją wielozadaniowych tabletów – 53% respondentów woli kupić tablet, a jedynie 15% czytnik e-książek; 84% badanych chce mieć dostęp do poczty elektronicznej, 85% do wyszukiwarki internetowej, a 69% odtwarzać pliki wideo.

Na wyniki badania z nadzieją patrzą wydawcy i właściciele treści, którzy w tabletach widzą możliwość generowania przychodów ze źródeł cyfrowych. Konsumenci są gotowi płacić za treści cyfrowe na tabletach tyle samo, ile w marcu 2009 r. – w Stanach Zjednoczonych 5-10 USD za e-książkę, 3-6 USD miesięcznie za prenumeratę magazynu i 5-10 USD miesięcznie za prenumeratę dziennika. W świetle tych deklaracji właściciele treści liczą, że inwestycja w cyfrowe wydawnictwa przyniesie zyski.

„Prawdziwe wyzwanie, i prawdziwa okazja, polega na przygotowaniu treści wciągającej i angażującej, dzięki której wydawca zyska czytelnika i źródło przychodów” – podsumowuje John Rose, starszy partner w BCG i globalny szef pionu kompetencyjnego ds. mediów.

Informacje o badaniu

Badanie przeprowadzono przez Internet, w grudniu 2010 r. Odpowiedzi udzieliło 14.314 osób w 16 krajach: Australii, Austrii, Chinach, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Hongkongu, Japonii, Korei Południowej, Niemczech, Norwegii, Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii, Tajwanie, Wielkiej Brytanii i we Włoszech (w każdym kraju min. 700 respondentów). Badane osoby są użytkownikami Internetu oraz czytelnikami prasy, magazynów i książek tradycyjnych. W badanej grupie była równa liczba mężczyzn i kobiet. Respondenci pochodzili z różnych regionów poszczególnych państw, za wyjątkiem Australii, Chin i Korei Południowej (tam pytano głównie mieszkańców obszarów miejskich)

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: