Tablety i czytniki e-książek zyskują zwolenników
2011-03-05 00:09
Przeczytaj także: Tablety - wciąż zbyt drogo
Tablety i czytniki e-książek już dziś zaliczają się do najbardziej udanych produktów elektroniki użytkowej – zawojowały rynek szybciej niż magnetowidy, odtwarzacze MP3 i szereg innych podobnych.
Amerykański konsument zamierza przeznaczyć maksymalnie 130 USD na podstawowy czytnik e-książek, czyli prawie tyle, ile kosztuje Kindle Amazon (139 USD). Czytniki e-książek muszą się jednak zmierzyć z konkurencją wielozadaniowych tabletów – 53% respondentów woli kupić tablet, a jedynie 15% czytnik e-książek; 84% badanych chce mieć dostęp do poczty elektronicznej, 85% do wyszukiwarki internetowej, a 69% odtwarzać pliki wideo.
Na wyniki badania z nadzieją patrzą wydawcy i właściciele treści, którzy w tabletach widzą możliwość generowania przychodów ze źródeł cyfrowych. Konsumenci są gotowi płacić za treści cyfrowe na tabletach tyle samo, ile w marcu 2009 r. – w Stanach Zjednoczonych 5-10 USD za e-książkę, 3-6 USD miesięcznie za prenumeratę magazynu i 5-10 USD miesięcznie za prenumeratę dziennika. W świetle tych deklaracji właściciele treści liczą, że inwestycja w cyfrowe wydawnictwa przyniesie zyski.
„Prawdziwe wyzwanie, i prawdziwa okazja, polega na przygotowaniu treści wciągającej i angażującej, dzięki której wydawca zyska czytelnika i źródło przychodów” – podsumowuje John Rose, starszy partner w BCG i globalny szef pionu kompetencyjnego ds. mediów.
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono przez Internet, w grudniu 2010 r. Odpowiedzi udzieliło 14.314 osób w 16 krajach: Australii, Austrii, Chinach, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Hongkongu, Japonii, Korei Południowej, Niemczech, Norwegii, Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii, Tajwanie, Wielkiej Brytanii i we Włoszech (w każdym kraju min. 700 respondentów). Badane osoby są użytkownikami Internetu oraz czytelnikami prasy, magazynów i książek tradycyjnych. W badanej grupie była równa liczba mężczyzn i kobiet. Respondenci pochodzili z różnych regionów poszczególnych państw, za wyjątkiem Australii, Chin i Korei Południowej (tam pytano głównie mieszkańców obszarów miejskich)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Tablety wychodzą z cienia smartfonów
-
Sprzedaż tabletów będzie rosnąć
-
Zakup telewizora i pralki? Decyduje cena
-
Tablet HUAWEI MatePad Pro 13.2" debiutuje w Polsce
-
Samsung Galaxy XCover7 i Galaxy Tab Active5
-
Tablet Huawei MatePad 11 2023
-
Samsung Galaxy Tab S9 FE i S9 FE+
-
Nowe tablety Kruger&Matz EAGLE 1074 i EAGLE 1075
-
T-Mobile: smartfony T Phone 5G i T Phone Pro 5G