eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › E-administracja w Unii Europejskiej 2010

E-administracja w Unii Europejskiej 2010

2011-02-25 12:44

Przeczytaj także: E-administracja w Polsce: korzyści i koszty


Rekomendacja raportu wokół podejścia „administracji jako API” (Application Programming Interface, zasady i specyfikacje, dzięki którym oprogramowanie i usługi online mogą śledzić wykorzystanie administracyjnych usług i zasobów) wskazuje na potencjał agencji publicznych, aby umożliwić sektorowi prywatnemu i trzeciemu rozwój swoich interfejsów lub portali. Jeden z takich scenariuszy może obejmować dostawcę telekomunikacyjnego, który pozwala na wykorzystanie usług publicznych przez swoją sieć oraz dostawcę oprogramowania, którzy mogliby rozwinąć aplikacje do wykorzystania w Tabletach PC lub cieszących się coraz większą popularnością urządzeniach mobilnych. Tak bardzo różniące się modele dostawy stymulowałyby innowacyjność w usługach publicznych oraz wywołałyby większe zaangażowanie u obywateli i u przedsiębiorstw co do e-usług, oraz zmniejszyłyby brzemię kosztowe leżące na rządach wynikające z dostawy tych usług.

„Podwaliny zostały już położone: ciągły wzrost w dostępności i wyrafinowaniu usług jest obiecujący. Należy się skupić na zapewnieniu, że to doświadczenie będzie wykorzystywane na regionalnym jak i miejskim poziomie. Musimy również wypełnić lukę pomiędzy dostępnością a rzeczywistym wykorzystaniem, aby przedstawić wartość inwestycji ICT (z ang. wysokie technologie komunikacyjno informacyjne) oraz łączyć usługi tak, aby były one istotne dla użytkowników. Dodatkowo, administracja publiczna w całej Unii Europejskiej musi wykorzystać nowe technologie oraz wielosektorowe modele dostawy, aby dokonać kwantowych zmian, które są wykonalne oraz bardzo potrzebne” - powiedział Graham Colclough, wiceprezydent, globalnego sektora publicznego, Capgemini. „W poszukiwaniu wiodących praktyk, ważne jest, aby państwa UE zajrzały w głąb regionów. Z rozrastającą się globalizacją, współzawodnictwo europejskie będzie zależeć od możliwości rządów do dostarczenia efektywnych usług w kontekście międzypaństwowym.”

„Kryzys ekonomiczny i demograficzne zmiany zmuszają rządy do przemyślenia w jaki sposób działają. Setki milionów obywateli, nie tylko polegają na usługach publicznych, lecz również chcą nowych, bardziej interaktywnych relacji ze swoimi rządami” – zauważył Neelie Kroes Europejski komisarz ds. agendy cyfrowej, podczas prezentowania nowego planu akcji e-Administracji na lata 2011-15 w grudniu 2010. „ICT mogą dosłownie przetransformować i poprawić usługi publiczne, przy fizycznym obniżeniu rządowych obciążeń budżetowych. Rolą agendy cyfrowej jest całościowe wsparcie, poprzez pozbycie się barier dla e-administrowania .Obywatele i przedsiębiorstwa muszą być w stanie korzystać z usług online w całej Europie, bez znaczenia na ich kraj pochodzenia. Jeżeli administracje są opieszałe w adaptacji nowoczesnych technologii, ryzykują one wyobcowaniem młodszej generacji. Nie jest to dobre ani dla demokracji ani dla innowacji w administracji. Jeżeli publiczna administracja nie będzie nadążać za współczesną technologią, ryzykuje, że zostanie przeszkodą dla społeczeństwa obywatelskiego.”

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: