Światowy rynek ubezpieczeń 2011
2011-01-21 13:27
Przeczytaj także: Polacy a usługi assistance 2017
Elastyczność biznesowa jest niezwykle ważna dla ubezpieczycieli dążących do długoterminowego rozwoju firmy
Ubezpieczyciele widząc ciągłe zmiany prawne, zmieniające się preferencje klientów i technologie, muszą wykazywać elastyczność w adaptowaniu się do warunków, jeżeli chcą ugruntować relacje z klientem oraz osiągnąć zamierzone wyniki.
Przy użyciu „Modelu dojrzałości elastyczności biznesowej”, który jest własnością Capgemini, oceniono w jakim stopniu ubezpieczyciele są elastyczni w różnych elementach ubezpieczeniowego łańcucha wartości, takich jak roszczenia, ale również projekt produktu, obsługa klienta, oraz zasady administracji/wydawania polis. Raport pokazuje, że pomimo, że elastyczność zależy po części od linii biznesowej, ubezpieczyciele mogą być wysoce skuteczni dzięki skupieniu się na elastyczności w kilku kluczowych obszarach. Na przykład, elastyczność w metodach rozpatrywania roszczeń jest najbardziej istotna dla ubezpieczycieli majątkowych, podczas gdy biuro obsługi klienta jest istotne dla ubezpieczycieli prowadzących sprzedaż ubezpieczeń na życie, polis zdrowotnych.
Badania wykazały również korelację łączącą skalę, region, linię biznesową, strategię biznesową oraz strukturę korporacyjną firm z dojrzałością elastyczności w rozpatrywaniu roszczeń i innych obszarach łańcucha wartości takich jak elastyczność biura obsługi klienta. Na przykład, duzi ubezpieczyciele działają relatywnie lepiej dzięki elastyczności wynikającej z centralizacji oraz skalowalności procesów oraz przejawiają niską dojrzałość w elastycznej personalizacji ofert. Małe i średnie przedsiębiorstwa są generalnie bardziej elastyczne w obszarze obsługi klienta.
Informacje o badaniu
Światowy Raport o Ubezpieczeniach 2011 dotyczy udoskonaleń w sposobie rozpatrywania roszczeń, które przyczynią się do fundamentalnej i trwałej poprawy podstawowej działalności firm ubezpieczeniowych. Raport jest oparty o informacje z badań przeprowadzonych w 14 krajach – w tym z Belgii, Kanadzie, Danii, Francji, Niemczech, Indiach, Włoszech, Holandii, Norwegii, Szwecji, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i USA – obejmuje ubezpieczenia osobowe i majątkowe (w tym ubezpieczenie zdrowotne) oraz ubezpieczenie na życie. Raport zawiera wnikliwe wywiady i ankiety przeprowadzone wśród 58 menedżerów wysokiego szczebla.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Wakacje 2015: interwencje assistance
-
Zima 2014/2015: interwencje assistance
-
Światowy rynek ubezpieczeń 2014
-
Polacy a usługi assistance 2014
-
Zima 2013/2014: interwencje assistance
-
Światowy rynek ubezpieczeń 2013
-
Usługi assistance w 2013 roku
-
Wakacje 2013: interwencje assistance
-
Assistance domowy: najistotniejsza pomoc specjalisty