eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Outsourcing w Polsce 2010 i prognozy 2011

Outsourcing w Polsce 2010 i prognozy 2011

2010-12-31 13:17

Przeczytaj także: Firmy paliwowe i energetyczne a outsourcing


- W tym roku utwierdziliśmy się w przekonaniu, że pozyskanie właściwych ekspertów jest jednym z największych wyzwań dla polskich centrów. Dostępność wykwalifikowanych specjalistów jest kluczowa dla rozwoju sektora nowoczesnych usług biznesowych. Dlatego już teraz rozpoczynamy aktywny proces poszukiwania i selekcjonowania talentów na polskim rynku i za granicą – wyjaśnia Jolanta Jaworska, Dyrektor Programów Publicznych IBM CEE, Wiceprezes Zarządu ABSL.

Polscy pracodawcy sektora, w związku z obsługą coraz bardziej wymagających projektów, zwracają uwagę na malejącą podaż odpowiednio przeszkolonych kadr na polskim rynku pracy. Brakuje zwłaszcza specjalistów władających nietypowymi językami obcymi. Wiele firm rozpoczęło w 2010 r. projekty rekrutacyjne za granicą, m.in. w Holandii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Rumunii, a nawet w RPA i na Madagaskarze. Inwestorzy ABSL zaczęli również podejmować wysiłki celem zachęcenia co zdolniejszych polskich emigrantów do powrotu do kraju, m.in. za pośrednictwem rządowego portalu powroty.gov.pl. Pozytywnym zwieńczeniem roku jest rozporządzenie Minister Pracy i Polityki Społecznej Jolanty Fedak. Od stycznia 2011 r. pracownicy z Rosji, Ukrainy, Mołdawii czy Białorusi będą mogli pracować legalnie w Polsce bez zezwolenia na pracę bez ograniczeń czasowych. Inwestorzy podkreślają, że decyzja Minister Fedak to dobre posunięcie zwłaszcza wobec zapowiadanego otwarcia niemieckiego rynku pracy w maju 2011 r.

Polska na celowniku zagranicznych inwestorów sektora usług

W roku 2010 Polska, jako „zielona wyspa” Europy, udowodniła, że może przyciągać nie tylko fabryki i centra realizujące proste zadania dla zagranicznych klientów, ale także nowoczesne inwestycje z dziedziny usług biznesowych, realizowane przez największych graczy na międzynarodowym rynku. W mijającym roku swoje centra w Polsce ulokowali m.in. Ernst&Young, BSH, Nordea, IKEA czy Amway. Ponadto wiele już istniejących w kraju centrów, takich jak np. IBM, Infosys, Capgemini i HP, zdecydowało o rozszerzeniu swojej działalności o bardziej specjalistyczne zadania. Polscy pracownicy będą obsługiwać kluczowe procesy dla biznesu i gospodarek z całego świata. Duży potencjał rozwojowy branży został dostrzeżony przez Państwową Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych PAIiIZ i Ministerstwo Gospodarki, które uznały ją za strategiczną dla polskiej gospodarki

- Sektor nowoczesnych usług biznesowych charakteryzuje się szybkim tempem wzrostu i wysokim stopniem innowacyjności. Tym bardziej cieszy fakt, że to Polska, a nie inne państwa przyciągnęła inwestycje, które mogą podnieść innowacyjność całej gospodarki. Rozmawiając z inwestorami, często słyszę, że Polska w ciągu kilku ostatnich lat przeobraziła się w prężnie rozwijający się kraj na biznesowej arenie międzynarodowej – komentuje Derek Smith, Dyrektor Zarządzający Offshore Service Centres UBS, Wiceprezes Zarządu ABSL.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: