eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Płynność finansowa w branży kosmetycznej

Płynność finansowa w branży kosmetycznej

2010-11-30 00:11

Przeczytaj także: Jednoosobowe firmy mocno zadłużone


fot. mat. prasowe

Porównanie wyników płynności po III kwartałach

Porównanie wyników płynności po III kwartałach

W ślad za tym wzrosła wartość najbardziej przeterminowanych należności (ponad 120 dni po terminie) – tzw. trudnych długów, ponieważ są to już najczęściej należności trudne do wyegzekwowania, czyli de facto straty dostawców. Według autorów raportu, strata 2% wartości sprzedaży nie jest może szokująco wysoka, ale mimo wszystko fakt jej wzrostu w okresie zwiększonego popytu. Wskazuje to na potencjalnie słabe ogniwo – problemy dystrybutorów hurtowych (zwłaszcza mniejszych, o regionalnej skali działalności), jak i sprzedawców detalicznych – zwłaszcza w tzw. tradycyjnym kanale sprzedaży.

Aktualne tendencje

Tomasz Starus z Euler Hermes mówi, że: „Obserwując zamówienia i obroty wiodących producentów z branży kosmetycznej w III kwartale 2010 roku można stwierdzić, iż na tle analogicznego okresu z roku ubiegłego są one porównywalne lub w niektórych przypadkach wyższe, średnio o kilkanaście-dwadzieścia procent. Nie świadczy to jeszcze o tym, jaki wynik branża osiągnie za cały 2010 rok – jesteśmy bowiem w trakcie gorącego przedświątecznego, zimowego okresu.

Stosunkowo lepsza jest także sytuacja dystrybutorów hurtowych kosmetyków – tutaj jednak w większości przypadków mówić można raczej o stabilizacji wyników, a w przypadkach ich poprawy – średnio raczej o kilku a nie kilkunastoprocentowym procentowym rzędzie wielkości. Zdarzają sie jeszcze wśród hurtowników przypadki spadku obrotów, natomiast większym potencjalnie powodem do obaw może być utrzymująca się ich nie najwyższa rentowność”.

Prezentowane dane opierają się na Programie Analiz Branżowych prowadzonym przez Euler Hermes Collections Sp. z o.o.

Informacje o badaniu
Moralność płatnicza – wskaźnik PMI (Payment Morality Index) jest wyliczany na podstawie średnich opóźnień w płatnościach: pod uwagę brana jest nie tylko średnia ich długość w dniach, ale także ich struktura – jaki jest ilościowo i wartościowo udział błahych spraw, a jaki trudnych długów. Dodatkowo korygują go zdarzenia, takie jak ilość wszczętych spraw windykacyjnych, liczba upadłości itp. zdarzenia prawne. Algorytm jego wyliczenia modyfikują także informacji o koniunkturze w branży.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: