eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek herbat w Polsce nie traci rozpędu

Rynek herbat w Polsce nie traci rozpędu

2010-11-02 11:40

Przeczytaj także: Rynek herbat stabilizuje się


Do wyboru, do koloru

Oczywiście producenci i dystrybutorzy herbacianych marek nie przyglądają się biernie sytuacji na rynku. Na sklepowe półki co rusz wprowadzają nowości. Tempo pojawiania się nowych produktów zaskakuje nie tylko klientów, ale także detalistów. Jeszcze pięć lat temu konsumenci mieli do wyboru mniej niż 200 artykułów w tej kategorii. Teraz w dużym markecie na regale z herbatami znajdziemy dwa razy tyle propozycji.

W sezonie jesienno-zimowym szczególnie promowane są kompozycje rozgrzewające, np. Ahmad Tea London Cinnamon o bardzo wyrazistym aromacie cynamonu lub seria Grzaniec Loyd Tea (Kozacki na miodzie, Zbójnicki z ogniem, Śliwkowy
palony). Od ubiegłego sezonu swoją odpowiedź na niepogodę ma Herbapol - herbatka Odporność ze składnikami pochodzenia roślinnego (maliną, lipą), będącymi źródłem przeciwutleniaczy wspomagają system odpornościowy, a dodatkowo skutecznym rozgrzewa. Producenci wykorzystują też sprawdzone „babcine sposoby”. Niemal każda marka oferuje herbaty z aromatem miodu, wanilii, czy owocowej konfitury.

Sprzedaż zapewnia miejsce na półce

Przy takiej różnorodności produktowej warto dobrze przemyśleć sposób ułożenia pudełek z herbatami w sklepie. Przemyślana ekspozycja ułatwi zarządzanie dostawami, a konsumentom pomoże odszukiwać nowości i ulubione smaki. Urządzenie funkcjonalnego i estetycznego herbacianego stoiska korzystnie wpływa na obroty sklepu.

Specjaliści od ekspozycji doradzają uwidocznienie podziału na poszczególne gatunki: w jednym miejscu czarne, oddzielnie zielone, białe i czerwone, osobną kategorię stanowią także napary owocowe i ziołowe (razem z herbatami funkcjonalnymi, czyli np. wspomagającymi odchudzanie, obniżającymi cholesterol, wspomagającymi prace serca, czy przewody pokarmowego).

Budując ekspozycję, warto kierować się wynikami sprzedaży osiąganymi przez poszczególne marki i rodzaje herbat. Niewątpliwie sprawdza się stara zasada kupiecka - im większa sprzedaż, tym więcej miejsca na półce. Dlatego zupełnie uzasadnione jest przeznaczenie połowy regały na herbaty czarne. Sporo miejsca zajmą także herbaty owocowe, gdyż w nich wybór jest najszerszy.

poprzednia  

1 2

oprac. : Handel-Net.pl Handel-Net.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: