eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sieci społecznościowe w służbie biznesu

Sieci społecznościowe w służbie biznesu

2010-07-08 11:56

Sieci społecznościowe stały się jednym z głównych narzędzi biznesowych w Polsce. Jak wynika z najnowszego raportu sporządzonego na zlecenie firmy Regus, globalnego dostawcy rozwiązań w zakresie przestrzeni biurowej, ponad 43% funkcjonujących w naszym kraju przedsiębiorstw pozyskuje klientów korzystając z możliwości, jakie oferują serwisy społecznościowe.

Przeczytaj także: Marketing społecznościowy 2010

Sieci społecznościowe stały się jednym z głównych narzędzi biznesowych w Polsce. Jak wynika z najnowszego raportu sporządzonego na zlecenie firmy Regus, globalnego dostawcy rozwiązań w zakresie przestrzeni biurowej, ponad 43% funkcjonujących w naszym kraju przedsiębiorstw pozyskuje klientów korzystając z możliwości, jakie oferują serwisy społecznościowe.

O wierze, jaką firmy pokładają w mediach społecznościowych świadczy choćby fakt, że ponad jedna czwarta przebadanych przez Regus firm z całego świata (27%) przeznaczyła część swoich budżetów marketingowych – a więc twardą gotówkę – na konkretne działania w sieciach społecznościowych.

Obecnie istnieje niewiele analiz dających odpowiedź na pytanie, jakie wymierne korzyści wynikają z obecności firm i marek w mediach społecznościowych. Aby ustalić, czy przedsiębiorstwa na całym świecie uznają social media za równoprawny kanał komunikacji i niezależne narzędzie marketingowe, firma Regus zapytała w swoim badaniu liderów biznesu nie tylko o to, czy zdobyli jakiegokolwiek klienta za pośrednictwem sieci społecznościowych, ale także o to, czy uważają oni, że jest to kanał na tyle skuteczny, by przeznaczyć część budżetu marketingowego na działania w nim prowadzone.

Wykorzystanie mediów społecznościowych w biznesie na świecie

Na świecie sieci społecznościowe są wciąż używane głównie zgodnie ze swym tradycyjnym przeznaczeniem. Najczęściej wykorzystywane są, jako narzędzie służące nawiązywaniu oraz utrzymywaniu kontaktów biznesowych. Wyniki analizy Regus wskazują, że wykorzystywanie sieci społecznościowych do tego celu deklaruje 58% respondentów z całego świata. Popularne jest również przyłączanie się do grup tematycznych (54%). Wprawdzie istnieje pewna grupa sceptyków (34%) uważających, że sieci społecznościowe nigdy nie staną się liczącą się metodą nawiązywania kontaktów z aktualnymi lub potencjalnymi klientami, jednak ponad 51% firm organizuje grupy swoich klientów w sieciach społecznościowych, przyłącza się do takich grup lub zarządza nimi wykorzystując możliwości mediów społecznościowych. 54% firm używa portali społecznościowych do wyszukiwania użytecznych informacji biznesowych.

Zaskakiwać może jednak fakt, że zaledwie 22% respondentów znalazło nową pracę przez sieci społecznościowe, mimo istnienia serwisów wyposażonych w funkcje poszukiwania pracy czy specjalizujących się w kontaktach biznesowych, jak np. LinkedIn.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: