Karta Visa preferowana przez przedsiębiorców
2010-06-24 11:42
Przeczytaj także: Kibice MŚ w RPA wybrali karty Visa
Z analizy GfK Polonia wynika również, że najczęściej stosowaną formą płatności wśród małych i średnich firm jest przelew bankowy (wskazany przez 92% firm), a 86% badanych opłaca różne wydatki związane z prowadzeniem firmy gotówką. Wśród głównych powodów korzystania z płatności gotówkowych przedsiębiorcy wymieniali m.in. fakt przyjmowania przez wielu dostawców wyłącznie gotówki, konieczność opłacania wydatków o niskiej wartości oraz wcześniejsze przyzwyczajenia.
Kartą, którą najczęściej mają w portfelu przedsiębiorcy z sektora MiŚP jest karta Visa – każdego rodzaju: debetowa, obciążeniowa, kredytowa, a coraz częściej również przedpłacona. Spośród przedsiębiorców objętych badaniem GfK Polonia 47% wskazało markę Visa jako najbardziej odpowiednią dla ich firmy, przy czym ten procent wskazań jest ponad dwukrotnie wyższy niż procent wskazań drugiej w kolejności marki kart płatniczych (22%); pozostała część respondentów nie miała zdania, albo nie preferowała konkretnej marki.
W oparciu o sposób korzystania z firmowych kart płatniczych oraz postawy wobec kategorii związanej z poziomem obaw, poziomem bezpieczeństwa oraz dostrzeganymi korzyściami kart płatniczych, a także podstawowymi zmiennymi demograficznymi, przeprowadzono typologię firm. W jej wyniku wyodrębniono 5 segmentów (w nawiasach udział w procentach): entuzjastów kart płatniczych (10%); ostrożnie korzystających (20%); korzystających, ale z zastrzeżeniem, że karty tylko dla wybranych (22%); niesceptycznych gotówkowców (21%) oraz gotówkowców (27%).
Badanie pokazało stopniową zmianę postaw od pierwszego segmentu – entuzjastów powszechnie korzystających z kart (71%) do segmentu gotówkowców, sporadycznie korzystających z kart (12%). Udział segmentu entuzjastów zwiększa się wraz z liczbą zatrudnionych w firmie osób – w grupie przedsiębiorstw zatrudniających do 5 osób udział entuzjastów wynosi 9%, a wśród zatrudniających ponad 250 osób ten odsetek wynosi 41%.
Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez firmę badawczą GfK Polonia i objęło 900 wywiadów (metodą CAPI – wywiadów osobistych wspomaganych komputerowo) wśród właścicieli firm lub osób podejmujących decyzje co do sposobów płatności stosowanych w firmie oraz sześć wywiadów pogłębionych w Warszawie i aglomeracji śląskiej (IDI). Badanie zostało wykonane w okresie październik 2009 r. – luty 2010 r. Badane firmy reprezentowały większość sektorów gospodarki, przede wszystkim: handel i naprawy, usługi, produkcję, budownictwo, przemysł lekki oraz produkcję spożywczą.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Visa Europe wprowadza innowacje dla detalistów
-
Zbliżeniowa Visa CodeSure - wdrożenie komercyjne
-
Płatności kartą Visa w UE III kw. 2010 r.
-
Ponad milion kart Visa payWave
-
Karty Visa: 22 tys. nowych terminali POS
-
Karta zbliżeniowa Visa CodeSure wdrożona
-
Visa Europe obsłuży więcej transakcji
-
Pół miliona kart zbliżeniowych
-
Karta zbliżeniowa Visa payWave w natarciu