eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › CRM - 10 czynników sukcesu

CRM - 10 czynników sukcesu

2004-07-21 14:42

Przeczytaj także: Systemy CRM i nowoczesny marketing relacyjny


Możliwość korzystania z systemu przez użytkowników o odmiennych wymaganiach
System powinien wspierać obsługę różnorodnych klientów (o różnych profilach, zainteresowaniach, zachowaniach), wielu działów korzystających z tego samego rozwiązania, wiele procesów biznesowych, w które klient jest zaangażowany – przy jednoczesnym umożliwianiu gromadzenia i przetwarzania naprawdę dużych ilości danych o klientach.

Możliwość globalnej rozbudowy systemu
Cecha ważna szczególnie, gdy brana jest pod uwagę późniejsza światowa rozbudowa firmy. W takim wypadku konieczne jest zapewnienie wsparcia dla wielu wersji językowych, specyficznych implementacji w różnych krajach, obsługujących nie tylko różne standardy wymiany danych, lecz także i rozwiązania w sferze prawnej.

Dobry system CRM powinien spełniać 10 powyżej opisanych kryteriów. Należy jednak pamiętać o równowadze efektów i ponoszonych kosztów. Można bowiem pokusić się o stwierdzenie, iż wszystko może być zrobione, jeśli są na to czas i pieniądze. Stwierdzenie, że coś jest wykonalne, nie jest jednak równoznaczne stwierdzeniu, iż cele biznesowe mogą zostać osiągnięte poprzez użycie pewnego zbioru technologii, w rozsądnym przedziale czasu, przy akceptowalnym koszcie. Przykładowo można próbować przerobić malucha na samochód rajdowy, można także kupić od razu samochód wyścigowy w końcowym efekcie ponosząc niższy koszt. To porównanie najlepiej obrazuje istotę rozwiązań CRM. Cechy zaprezentowane w niniejszym artykule są istotne dla funkcjonalności tworzonego rozwiązania, jednakże jeśli posiadany przez przedsiębiorstwo system CRM nie będzie spełniał dwóch bądź trzech z nich, nie powinno to zaważyć na przydatności danego rozwiązania.

Bibliografia
1. "Beyond Features and Functionality", 10 Critical Parameters for Evaluating CRM Technology, destinationCRM.com
2. http://destinationcrm.com

Przypisy:
[1] jest portalem zbudowanym wokół tematyki związanej z CRM, oferującym zarówno ogólne informacje, jak i dane o produktach oraz usługach CRM. Celem, jaki postawili przed sobą twórcy portalu, jest dostarczanie informacji na temat filozofii CRM oraz powiązanie ze sobą kierownictwa firm mogących rozwiązania wprowadzić z firmami oferującymi rozmaite narzędzia CRM.

[2] Customer Relationship Management – w założeniach – strategia biznesowa zakładająca obniżenie kosztów i zwiększenie zyskowności firmy poprzez wykreowanie i utrzymywanie więzów lojalnościowych z klientem przy wykorzystaniu dodatkowego oprogramowania. System wspierający CRM gromadzi informacje z wielu źródeł (także z zewnątrz organizacji) w celu zbudowania jak najdokładniejszego obrazu klienta. Tak naprawdę jednak CRM to skoncentrowana na kliencie filozofia postępowania, która by przynieść korzyści przeniknąć musi całą organizację.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Agata Filipowska / Gazeta IT Gazeta IT

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: