eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jak dzieci znają GSM

Jak dzieci znają GSM

2004-07-02 00:03

Badanie przeprowadzone przez Instytut ARC Rynek i Opinia we współpracy z Fox Kids Polska i SFeRa modern media solutions i pokazało, że ponad 66% dzieci w wieku od 7 do 14 lat używa telefonów komórkowych, a tylko jedna czwarta młodych respondentów z nich nie korzysta.

Przeczytaj także: Lojalność dzieci do komórek

- Najmłodsi klienci to segment rynku o wielkim i wciąż rosnącym potencjale - mówi Piotr Czyżewski, dyrektor do spraw badań w ARC Rynek i Opinia - jest więc o co walczyć. Producenci telefonów dostrzegli ten fakt już jakiś czas temu, jednak operatorzy komórkowi dopiero zaczynają kierować swoją ofertę do tego segmentu rynku.

Telefony komórkowe stały się artykułem codziennego użytku, także dla dzieci. Używają ich na co dzień i są to zazwyczaj ich własne aparaty lub telefony rodziców. Ponad 68% dzieci używających telefonów komórkowych zapytane o to, z czyjego aparatu dzwoni najczęściej, odpowiedziało, że ze swojego. Znacznie mniej, bo 30%, najczęściej używa telefonu komórkowego rodziców.

Duża większość respondentów (ponad 86 %) zadeklarowała chęć posiadania własnego, nowego telefonu. Tylko niewiele ponad 9% ankietowanych dzieci nie chciałaby mieć własnego telefonu.

Ponad 78% młodych respondentów zadeklarowało, że w ciągu ostatniego miesiąca chociaż raz używało telefonu komórkowego. Jeszcze więcej badanych dzieci - ponad 81% - w ciągu ostatniego miesiąca wysłała chociaż jednego SMS-a, a tylko 19% respondentów z telefonu komórkowego w ostatnim miesiącu nie skorzystało.

Zdecydowana większość dzieci, aż 80%, wysyła SMS-y. Popularne jest też ściąganie dzwonków, robi to prawie 35% młodych użytkowników telefonów, oraz ściąganie logotypów i obrazków - do tego wykorzystuje telefon prawie 25% badanych.

Największą popularnością wśród młodych posiadaczy telefonów komórkowych cieszy się Nokia; aparat tej marki ma ponad 43% badanych dzieci. Na drugim miejscu są telefony wyprodukowane przez Siemensa: ma je ponad 16% badanych. Na trzecim miejscu plasuje się Motorola, z której aparatów korzysta ponad 11% ankietowanych dzieci. Telefony Alcatela wskazało ponad 5% badanych.

Wśród dzieci, które chciałyby mieć nowy telefon, tylko niespełna 3% nie wie, jakiej miałby on być marki. Ponad 53% ankietowanych wybrałoby Nokię. Drugą pod względem popularności marką jest Siemens, wskazało go ponad 12 % badanych, na trzecim miejscu plasuje się Sony Ericsson - prawie 10% wskazań, a niewiele za nim Motorola, którą wybrałoby 9% młodych respondentów.

Marki telefonów są dzieciom bardzo dobrze znane, o czym świadczy fakt, że tylko 2,5% respondentów nie umiało wymienić żadnej firmy produkującej telefony komórkowe. Ponad 95% wszystkich uczestników badania słyszało o firmie Nokia, ponad 87% respondentów wymieniło markę Motorola, a niewiele mniej, bo ponad 86%, markę Siemens.

A która z marek telefonów jest uważana przez dzieci za najfajniejszą? Niekwestionowanym zwycięzcą jest po raz kolejny Nokia, która zdobyła uznanie ponad 82% respondentów. Siemens jest uważany za najfajniejszą markę przez ponad 42% dzieci, a Motorola przez prawie 39%. Sympatią 33% ankietowanych dzieci cieszą się telefony marki Sony Ericsson.

Jeżeli chodzi o sieci telefonów komórkowych, tu również dzieci mają swoje preferencje, zdania na ten temat nie ma tylko 6,5% pytanych. Na pytanie, która sieć najbardziej lubią, odpowiadają, że Heyah, którą za najfajniejszą uważa ponad 21% ankietowanych. Dotychczas niezagrożona Idea przesunęła się na drugie miejsce, wskazało ją ponad 19% dzieci, a trzecie Era Tak Tak, którą preferuje ponad 14% respondentów. Sieć Plus GSM przypadła do gustu 10% ankietowanych.

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Pornografia w Internecie

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: