Czy polscy przewoźnicy dają radę w kryzysie?
2010-03-09 10:52
Przeczytaj także: Stagnacja w europejskim transporcie drogowym. Poprawa możliwa w 2024 roku
fot. mat. prasowe
Prognozy dotyczące tonażu usług transportowych w latach 2005-2012
Przewóz osób
fot. mat. prasowe
Prognozy dotyczące liczby osób korzystających z usług autobusowych w latach 2005-2012
Podsumowując, badania przeprowadzone przez instytut „ProgTrans” na zlecenie DKV wskazują, że mimo iż kryzys bardzo silnie odbił się na branży transportowej, prognozy na kolejne lata są raczej optymistyczne. Źródła problemów firm transportowych w poszczególnych krajach były bardzo różne. Jednak niezależnie od tego, spadek popytu na usługi transportowe wymusił na przewoźnikach poprawę standardów ich działania. Firmy, które przetrwały, czas spowolnienia poświęciły na poprawę jakości usług, dostosowanie wielkości i profilu flot do rzeczywistych potrzeb rynku oraz podniesienie kwalifikacji pracowników.
Informacje o badaniu
Badanie rynku usług transportowych w Europie („DKV Marktreports: Entwicklung ausgewählter Transportmärkte”) wykonała na zlecenie DKV Euro Service szwajcarska firma konsultingowa ProgTrans AG z siedzibą w Bazylei. Ankiety przeprowadzono w ostatnim kwartale 2009 r. Analiza objęła następujące kraje: Niemcy, Austrię, Belgię, Czechy, Hiszpanię, Francję, Włochy, Luksemburg, Holandię, Polskę i Wielką Brytanię. Celem projektu było oszacowanie prognoz rozwoju branży transportowej, a w szczególności oferty usług przewozu osób i towarów oraz rozbudowy parków samochodowych.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Transport drogowy towarów ma ponad 2 mld zł długów
-
8 sposobów na ochronę przed kradzieżą towaru w czasie transportu
-
Branża TSL szuka pracowników przed świętami. Wystarczy jej czasu?
-
Transport drogowy: przewoźnik musi zgłosić ilość kierowców do 31 marca
-
Od 1 stycznia 2023 roku baza eksploatacyjna wg nowych przepisów
-
Nowe przepisy w Wielkiej Brytanii dotkną polskie firmy transportowe
-
Przewozy pasażerskie z długami w wysokości 408 mln zł
-
Czy Fit for 55 zredukuje emisję CO2 w transporcie?
-
Czy polski transport drogowy jest gotowy na zieloną transformację?