eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Domena firmowa: dane abonenta powinny być aktualne

Domena firmowa: dane abonenta powinny być aktualne

2009-07-17 13:52

Przeczytaj także: Chroń swoją domenę internetową


Dane firmy, nie pracownika

Abonentem domeny staje się podmiot, którego dane zostały wprowadzone do systemu podczas rejestracji. Dlatego bardzo ważne jest, aby nanoszone informacje identyfikowały firmę bądź jej właściciela. Firmy często popełniają niebagatelny błąd podając w formularzu rejestracyjnym dane pracownika lub webmastera, który zajmuje się tworzeniem firmowej strony WWW. Jest to niedopuszczalne uchybienie, którego konsekwencje mogą być bardzo niekorzystne dla przedsiębiorstwa. Wiąże się bowiem z prawem do dysponowania usługą. Jeżeli wykonanie strony WWW zlecone zostanie zewnętrznej firmie, należy dopilnować, aby Abonentem domeny prowadzącej do witryny stał się zleceniodawca. Zabezpieczy to przedsiębiorstwo przed sytuacją, w której po zakończeniu współpracy z wykonawcą, prawo firmy do dysponowania domeną mogłoby zostać zakwestionowane.

Podobna sytuacja może zaistnieć, jeśli podczas zakupu usługi zostały podane dane pracownika, zajmującego się rejestracją czy odpowiedzialnego w firmie za administrację serwisem. Po zakończeniu współpracy z pracownikiem, mogłyby wystąpić utrudnienia w swobodnym zarządzaniu usługą, a nawet wpłynąć niekorzystnie na prawidłowe działanie serwisu. Odzyskanie praw do dysponowania domeną może być nie tylko kosztowne, ale przede wszystkim czasochłonne. W czasie udowodniania, że prawowitym Abonentem domeny jest przedsiębiorstwo, funkcjonowanie firmowego serwisu WWW może być zagrożone, a nawet czasowo zawieszone. W rezultacie firma poniosłaby nie tylko straty finansowe, ale również wizerunkowe.

Dane zgodne z prawem

Podanie poprawnych danych podczas rejestracji jest niezwykle znaczące z punktu widzenia prawa. Podmiot rejestrujący domenę zobowiązany jest podać dane zgodne z prawdą oraz aktualne. W przypadku kiedy tego nie uczyni, jego prawo do zarządzania domeną staje się wątpliwe. Jest to szczególnie istotne, kiedy firma zdecyduje się na sprzedaż domeny. Podczas transakcji kupna - sprzedaży niezbędne jest przeprowadzenie cesji domeny. Aby mogła dojść do skutku, obie strony transakcji zobowiązane są przesłać rejestratorowi dokumenty identyfikacyjne. Usługodawca dokonuje weryfikacji Abonenta zestawiając dane z nadesłanych dokumentów z danymi podanymi podczas rejestracji. Jeśli nie są one zgodne, cesja jest blokowana. To kolejny powód, dla którego warto sumiennie wypełnić formularz rejestracyjny.

Wartość domeny dla przedsiębiorstwa jest znacznie wyższa niż cena jej rejestracji oraz koszt przedłużeń. Dlatego firmy powinny podejść do etapu rejestracji domeny z niezwykłą uwagą. Należy zwrócić szczególną uwagę, by dane wprowadzane do systemu podczas rejestracji były pełne i prawdziwe. Dzięki temu nikt nie będzie mógł zakwestionować prawa firmy do zarządzania domeną.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Analiza ryzyka kadrowego

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: