Na rynku pojawił się nowy biznesowy komunikator internetowy - GG Pro. GG Pro to komunikator przeznaczony do rozmów tekstowych i głosowych. Poza standardowymi funkcjami posiada rozwiązania takie jak wspólna lista kontaktów, zarządzanie uprawnieniami pracowników, współdzielona historia rozmów i statystyki aktywności.
Przeczytaj także:
Co nowego w Gadu-Gadu?
GG Pro odróżnia od bezpłatnych rozwiązań możliwość zarządzania pracownikami korzystającymi z komunikatora. Począwszy od fazy tworzenia kont, przez nadawanie pracownikom uprawnień i przydzielanie ich do grup roboczych i departamentów, aż po monitoring ich aktywności i statystyki rozmów. Posiada także takie funkcje jak współdzielona lista kontaktów i historia rozmów. Komunikator biznesowy umożliwia ustanowienie polityki wykorzystania komunikatorów. Administrator systemu decyduje wtedy m.in. czy pracownicy mogą korzystać z dodatkowych protokołów komunikacyjnych, korzystać z prywatnego komunikatora, lub np. prowadzić prywatne rozmowy.
Komunikator jest dostępny w 2 wersjach:
-
Wersja Small Business jest podstawową wersją GG Pro oferowaną w elastycznym modelu SaaS (Software as a Service). Polega on na okresowej dzierżawie oprogramowania i jego hostingu na serwerach producenta. Model ten przeznaczony jest dla małych i średnich firm, które nie chcą angażować własnych zasobów w proces instalacji i utrzymywania komunikatora.
-
Wersja Enterprise została opracowana dla większych przedsiębiorstw oraz korporacji. Oferta obejmuje zakup aplikacji dla użytkowników oraz bezterminowej licencji na serwer GG Pro, który instalowany jest na sprzęcie Klienta wewnątrz firmy.
W obu wersjach komunikacja w GG Pro odbywa się z wykorzystaniem połączeń zabezpieczonych przy użyciu szyfrowania SSL.