eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Integracja działań BTL online i offline

Integracja działań BTL online i offline

2004-01-26 13:42



Szybka weryfikacja uczestników
Najbardziej pracochłonnym elementem konkursu, a co się z tym wiąże najkosztowniejszym, jest przepisywanie danych z kuponów, paragonów lub innych form papierowych do postaci elektronicznej. Im więcej tych danych, tym więcej może zdarzyć się błędów. Baza danych tworzona w ten sposób powstaje wolno i wymaga później szczegółowej korekty. Internet pozwala na bardzo sprawne przyjmowanie danych osobowych, od razu z pełną weryfikacją. Oznacza to, iż potencjalny uczestnik, zanim zostanie "dopuszczony" do możliwości odpowiedzi, musi wcześniej podać pewne dane wymagane przez organizatora (inaczej może zostać pozbawiony możliwości wygrania nagrody). Po ich podaniu można w bardzo łatwy sposób zweryfikować ich wiarygodność, i to w sposób automatyczny. Dopiero po potwierdzeniu uczestnik może wziąć udział w konkursie.

Rankingi uczestników
Internet pozwala również na automatyczną obsługę punktacji. Każde pytanie, pod warunkiem, że nie jest pytaniem opisowym, może mieć z góry przyjętą wartość punktową. Dzięki temu każda seria odpowiedzi ma od razu wartość i pozwala na bieżąco raportować pozycję uczestnika w konkursie.

Ciekawe możliwości kreacyjne
Specyfika internetu pozwala na proste umieszczenie interaktywnych mechanizmów oraz dużej ilości informacji (opisy, zdjęcia, pliki audio, animacje). Dzięki temu łatwiej jest zrealizować skomplikowane i ambitne pomysły. Łatwiej także zaangażować uczestnika, sprawić, aby zapamiętał większą część przekazu marketingowego.

JAK SKORZYSTAĆ NA KONKURSIE

Permanentna inwigilacja konsumentów staje się coraz powszechniejsza. Firmy chcą wiedzieć jak najwięcej o swoich obecnych i przyszłych klientach. Jednak rzeczywistość bywa różna. Marketing oparty na bazach danych stosują tak naprawdę nieliczne firmy, większość ma ciągle problemy z rozróżnieniem, co jest listą konsumentów, a co marketingową bazą danych. Ta pierwsza zawiera imię, nazwisko, numer telefonu, adres i jest tylko zwykłą listą, podczas gdy prawdziwa marketingowa baza danych zawiera, oprócz wspomnianych wyżej, indywidualne dane dotyczące klientów, także cechy demograficzne, psychograficzne dane dotyczące ostatnich zakupów, preferencje co do określonych mediów oraz inne potrzebne danej firmie informacje. Są one rzadko zintegrowane. Firmy tworzą bazy danych oddzielnie dla każdego oferowanego przez nie produktu, ale zazwyczaj nie udaje im się powiązać wszystkich informacji w kompletny wizerunek klienta.

Tworzenie baz danych pociąga oczywiście za sobą koszty (chociażby informatyki, obsługi pracowników przy aktualizacji i wprowadzaniu nowych danych). Jednak taki wysiłek się opłaca, bogata baza danych o klientach pozwala przewidzieć ich potrzeby, lokalizować przyszłych nabywców oraz nagradzać tych, którzy są lojalni wobec firmy. Dzięki rozszerzeniu formuły konkursu o internet możemy zmniejszyć koszty związane z pozyskaniem informacji o klientach. W dobie oszczędności na budżetach reklamowych konkursy organizowane w sieci mogą być szansą na zwiększenie sprzedaży w krótkim okresie.

Tak więc internet jest tym medium, które może uatrakcyjnić konkurs i w znaczący sposób ułatwić jego obsługę. Pozwala uniknąć najkosztowniejszego i najbardziej pracochłonnego etapu konkursu, jakim jest przetwarzanie otrzymanych informacji do postaci elektronicznej. Daje również możliwość ich weryfikacji. Umożliwiając budowanie baz danych, pozwala personalizować przekaz marketingowy.



Maciej Musioł jest dyrektorem sprzedaży w firmie IDMnet. Zajmuje się kompleksowym prowadzeniem kampanii promocyjnych w internecie. Prowadzi szkolenia i wykłady z zakresu marketingu interaktywnego.
e-mail: mmusiol@idmnet.pl
Anna Gołębicka jest dyrektorem strategicznym w agencji Martis S.A. Zajmuje się strategią komunikacji i kreowaniem marek komercyjnych.
e-mail: anna.golebicka@martis.pl


Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce wejdź .

poprzednia  

1 2 3

oprac. : A. Gołębicka, M. Musioł / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: