Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, przedstawiły zestawienie kategorii tematycznych za luty 2009 roku.
Przeczytaj także:
Megapanel: serwisy tematyczne I 2009
INFORMACJE, PUBLICYSTYKA, MEDIA
W rankingu witryn z kategorii "Informacje, publicystyka, media" na podium bez zmian. Pierwsze miejsce objął Onet.pl, drugie WP.pl, a na trzecim uplasowała się Gazeta.pl.
W lutym warte uwagi jest miejsce 5, które zajmuje Grupa Polskapresse. Serwis ten był nieobecny we wcześniejszych zestawieniach. Nie oznacza to jednak, że w ciągu miesiąca, tj. od stycznia, grupa ta zyskała niezwykłą popularność. Należy zauważyć, że w jej skład wchodzą serwisy telemagazyn.pl (miejsce 16 w styczniowym zestawieniu), wiadomości24.pl (miejsce 14 w styczniu) oraz naszemiasto.pl (miejsce 7 w styczniu), które w lutym nie są obecne w rankingu. Wniosek jest prosty - portale wchodzące w skład danej grupy zostały wrzucone do jednego "koszyka", tak więc wysoka piąta pozycja Grupy Polskapress nie powinna nikogo zdziwić. Co jeszcze ciekawego wydarzyło się w badanym miesiącu? Portalowi se.pl nadal dopisuje szczęście. Po nieobecności w grudniu serwis ten nadrabia straty i po zajęciu w styczniu pozycji 18, w lutym odnotował wzrost o 4 oczka, zajmując pozycję 14. Jest to największa zmiana w lutowym rankingu. Poza tym ostatnie 3 miejsca zestawienia to same nowości w porównaniu do stycznia.
KULTURA i ROZRYWKA
Luty był dość spokojnym miesiącem dla tej kategorii tematycznej. W porównaniu do stycznia nie ma żadnych zmian aż do miejsca 8 włącznie. Dodatkowo w obecnym zestawieniu nie uświadczy się także żadnych debiutów, czy też dramatycznych spadków. Porównując lutowe zestawienie ze styczniem można zauważyć, że popularność zyskały portale z grami on-line. Serwis wyspagier.pl przesunął się z miejsca 15 na 13, a travian.pl z pozycji 12 na 10. Suma sumarum jest to jedyna tendencja rzucająca się w oczy.
MOTORYZACJA
Luty nie był także emocjonującym miesiącem dla serwisów motoryzacyjnych. Większość portali z tej kategorii ma już raczej ugruntowane pozycje w światku internetowym. Oznacza to ni mniej ni więcej, iż widoczne są jedynie lekkie przetasowania, czyli wzrosty/spadki w większości o jedno oczko w porównaniu do stycznia. Warto jednak zwrócić uwagę na końcówkę zestawienia, gdzie dwie nowości ze stycznia, czyli Grupa NNV-autoteam.pl (miejsce 19) oraz autogaleria.pl (pozycja 20 w styczniu), nie pojawiły się w lutowym rankingu. Nowościami natomiast w badanym miesiącu (w porównaniu do poprzedniego zestawienia) są autoteam.pl na pozycji 18 oraz roadlook.pl na pozycji 20.