eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Pozycjonowanie stron WWW banków 2008

Pozycjonowanie stron WWW banków 2008

2009-03-04 00:23

Przeczytaj także: Wyniki wyszukiwania Google wg internautów


Raport Bluerank podaje, że w ten sposób prawdopodobnie będzie się w najbliższej przyszłości utrwalała w wynikach naturalnych przewaga serwisów pośredniczących w sprzedaży produktów finansowych. Dobrym wyjściem dla banków byłoby jednak przebudowanie serwisów partnerskich tak, aby partner linkował w sposób naturalny do strony banku (ruch taki i konwersje z niego można zliczać na przykład za pomocą Google Analytics lub innych systemów statystycznych). Przy odpowiedniej optymalizacji SEO systemu partnerskiego, banki mogłyby szybko wrócić na pierwsze strony naturalnych wyników wyszukiwania.

Banki wypierane z naturalnych wyników wyszukiwania inwestują w linki sponsorowane. W porównaniu z poprzednio badanym okresem, banki zwiększyły swoją widoczność w płatnych wynikach wyszukiwania o 11% (38% udziału w próbie z IV kw. 2007 r. i 49% w IV kw. 2008 r.). Warto podkreślić, że w ciągu roku wyraźnie wzrosło zainteresowanie reklamą w wyszukiwarkach, a więc i konkurencja w kampaniach PPC sektora finansowego jest teraz większa. W roku 2007 na 80 zapytań wpisanych do wyszukiwarki, otrzymano próbę 733 reklam. Rok później (IV kw. 2008) - tyle samo zapytań wygenerowało 829 reklam. Prawie setka więcej, co daje 13% wzrost.

PPC - ranking banków

W ostatnim kwartale 2008 najlepiej widoczny w reklamach PPC był PKO BP i BZ WBK. Bank Millennium natomiast (jako jedyny z badanych banków) w ogóle w tym okresie nie zaistniał w linkach sponsorowanych, co może mieć związek z jego wysokimi pozycjami w naturalnych wynikach wyszukiwania.

fot. mat. prasowe

PPC - ranking

PPC - ranking

Informacje o badaniu
Ranking banków opiera się na ocenie ich obecności w wynikach wyszukiwania Google.pl. Badanie zostało przeprowadzone w okresie 20 X 2008 – 12 XI 2008 (w ramach kilku pomiarów dziennie, wykonywanych miedzy godz. 8.00 a 22.00). Analiza wykonana została na bazie 10 zapytań obejmujących najpopularniejsze dla sektora bankowego słowa i frazy kluczowe (banki, kredyt, fundusze inwestycyjne, kredyt hipoteczny, lokaty, bankomaty, kredyt mieszkaniowy, pożyczki, karty kredytowe, kredyt gotówkowy) wyszczególnione na podstawie odpowiedniego narzędzia Google oraz statystyk wyszukań Onet.pl.

poprzednia  

1 2

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: