eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Zarządzanie jakością: cechy dobrego audytora

Zarządzanie jakością: cechy dobrego audytora

2008-08-22 13:47

Przeczytaj także: System zarządzania jakością: błędy przy wdrażaniu

Musi mieć także wystarczającą wiedzę w zakresie systemów zarządzania, w szczególności powinien znać zagadnienia:
  • wymagań norm odniesienia, norm dotyczących systemu zarządzania,
  • stosowania systemów zarządzania w różnych organizacjach,
  • różnic pomiędzy dokumentami odniesienia,
  • zastosowania dokumentów odniesienia do różnych audytów.
Brzmi zbyt dobrze, żeby było prawdziwe? W przypadku zwykłego człowieka — owszem.

Ale mówimy o audytorach — ludziach, którzy muszą być najlepsi. W końcu ich celem jest wejście do firmy i błyskawiczne rozpoznanie gdzie kryją się błędy, a gdzie oszczędności warte dziesiątki i setki tysięcy złotych. Tym bardziej, że całkiem inteligentny zarząd nie potrafi tego zrobić od dwóch lat. Dobry audytor, o znakomitej reputacji w branży, uczciwie pracuje na swoje wynagrodzenie. W przeciwnym razie jego poziom życia szybko spadłby poniżej średniej krajowej.

Jak ocenić czy audytor ma odpowiednie umiejętności? Zobacz jak przygotowuje się do procedury audytu i porównaj to z najlepszymi praktykami opisanymi w jakiejś książce o zarządzaniu jakością na przykład „Zarządzanie jakością z przykładami” A. Hamrola (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008). Potem udaj, że do końca nie rozumiesz o co chodzi i niech ci wytłumaczy cały proces — jeśli zrozumiesz jego odpowiedź i nie poczujesz się jak ostatni tępak, to znaczy, że jest to właściwy człowiek na właściwym miejscu. I jeśli nawet później będziesz mieć przy nim lekkie poczucie niższości, to dziesiątki lub setki tysięcy oszczędności zaleczą podrażnione korporacyjne ego każdego CEO i każdego kierownika.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: