eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Odpowiedzialny biznes wg Polaków

Odpowiedzialny biznes wg Polaków

2008-08-01 11:39

Przeczytaj także: Polskie firmy a komunikacja działań CSR

fot. mat. prasowe

Czy firmy mogłyby prowadzić więcej działań dobroczynnych, społecznych?

Czy firmy mogłyby prowadzić więcej działań dobroczynnych, społecznych?

Wyniki badania „Odpowiedzialny biznes” pokazują także poglądy dorosłych mieszkańców Polski na temat przyczyn podejmowania przez firmy działalności społecznej. Zdecydowana większość Polaków (76%) jest zdania, że firmy podejmują działalność filantropijną, „bo takie działania przynoszą im rozgłos”. 15% Polaków uważa, że prowadzenie takich działań to obowiązek biznesu. Zaledwie 9% Polaków jest zdania, że biznes podejmuje działania dobroczynne „z poczucia odpowiedzialności”.

„Polacy są bardzo krytycznie nastawieni do dobroczynnych działań firm” – mówi Norbert Kilen z On Board PR – „Realizacja nietrafionych projektów filantropijnych z wizerunkowego punktu widzenia może zaszkodzić, a nie pomóc. Najlepsza recepta to generalne zweryfikowanie podejścia marketingu do działań społecznych.”

Informacje o badaniu
Projekt badawczy „Odpowiedzialny biznes” jest następnym z serii opracowań dla środowiska biznesu przygotowywanych przez On Board PR we współpracy z PBS DGA. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w czerwcu 2008 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.


poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: