eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieProgramy › SAP dla mniejszych

SAP dla mniejszych

2003-09-24 01:31

SAP Polska wprowadza na rynek nową wersję rozwiązania SAP Business One v 7.5, zintegrowanego systemu zarządzania zaprojektowanego na potrzeby małych i średnich firm. Nowa wersja systemu zawiera szereg rozszerzeń funkcjonalnych, a także oferuje elastyczne narzędzia do rozszerzania funkcjonalności i integracji z innymi systemami.

Przeczytaj także: Licencja SAP Business One w leasingu

SAP Business One obsługuje podstawowe obszary związane z działalnością małych i średnich firm, między innymi: księgowość, obsługa operacji bankowych, finanse, zarządzanie kontaktami z klientami, zakupy, sprzedaż, logistyka, rozwój produktów, a także raporty i analizy. Nowa, ulepszona wersja SAP Business One oznaczona symbolem 7.5 trafi na polski rynek już w październiku b.r.

Największą innowacją w wersji v 7.5 SAP Business One jest pojawienie się komponentu Software Development Kit (SDK) stanowiącego integralną część całego rozwiązania. SDK jest w istocie otwartą platformą systemu, z której mogą korzystać zarówno klienci, jak i partnerzy. Umożliwia ona, między innymi, rozszerzenie funkcjonalności SAP Business One o dodatki branżowe oraz tworzenie elastycznych interfejsów do i z systemów zewnętrznych.

Oprócz istotnych zmian w infrastrukturze technicznej, znacznemu rozszerzeniu uległa funkcjonalność systemu w obszarze aplikacyjnym. Wprowadzono m.in. system automatycznej rejestracji zmian w dokumentach, rozszerzono funkcjonalności modułu Gospodarki Magazynowej, zaś w obszarze sprzedaży udostępniono funkcje automatycznego tworzenia zamówienia zakupu w momencie tworzenia zlecenia sprzedaży oraz obsługę dostaw częściowych i kompletacji dostaw.

Dużo zmian pojawiło się w zakresie polskiej specyfiki. Dokonano modyfikacji i rozszerzeń w raportach wymaganych Ustawą o Rachunkowości, rejestrach VAT, fakturze korygującej zakupu, procesie monitowania oraz naliczania odsetek oraz obsługi kasy gotówkowej. Dodana została możliwość dowolnego definiowania konta rozrachunkowego dla każdego partnera handlowego oraz stworzone zostało powiązanie pomiędzy dostawcą i odbiorcą. Nową funkcją jest również możliwość przeceny zapasu materiału w magazynie oraz raport do wyznaczania struktury wiekowej zapasów.

Dzięki stworzonym dla SAP Business One scenariuszom integracyjnym możliwa jest pełna współpraca firm używających tego systemu z większymi kontrahentami, którzy korzystają z platformy mySAP Business Suite. Usprawnia to wymianę informacji pomiędzy partnerami, skraca czas operacji biznesowych i obniża koszty współpracy gospodarczej.

Komunikacja między systemami możliwa jest dzięki narzędziom SAP Business One Integration Toolkit, które umożliwiają wymianę informacji pomiędzy różnymi środowiskami systemowymi. Gotowe scenariusze integracyjne obejmują: konsolidację ustawową (w zakresie systemów finansowo-księgowych), centralną księgowość (transakcje logistyczne i związane z tym dokumenty i rozliczenia), przepływ towarów pomiędzy przedsiębiorstwami (systemy zakupów, sprzedaży i dystrybucji) oraz dystrybucję danych podstawowych do systemów klienckich.

Przeczytaj także: Więcej SAP w MSP Więcej SAP w MSP

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: sap, sap business one
Rozmawiaj z Paplą

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: